Ga naar inhoud

Overzetten motorposities op tweede ontvanger

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een ontvanger aangesloten op een motor met alle satposities handmatig opgeslagen. Dit werkt zonder prolemen.

Ik zou deze ontvanger willen vervangen door een andere, dewelke dan de motor aanstuurt. Ik moet dus op deze tweede ontvanger opnieuw de posities handmatig opslaan. (maak liever geen gebruik van USALS)

Kan ik daarvoor met de eerste ontvanger naar de verschillende satposities gaan, deze ontvanger (op de nieuwe positie gekomen) uitzetten, de andere ontvanger aanzetten en dan vervolgens gewoon de positie opslaan op de tweede ontvanger of moet ik vertrekkende vanop één satpositie met de motorsturing van de tweede ontvanger de ganse Clarke-belt af en alzo bij iedere sat "langsgaan" en telkens na het zoeken van elke sat de positie opslaan.

Greets

Geplaatst:

Zal niet lukken. De 2e ontvanger zal hem naar de vorige positie terug laten draaien.

Waarom trouwens geen usals en daarna elke sat even op 1.2 zetten in het motormenu en evt. een laatste fijnafstemming, dan heb je ze er allemaal heel snel in staan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Bedankt voor de antwoorden.

Nog een vraagje voor Minplus.

Hoe verloopt het fijnafstemmen met de motorsturing van de Maxdigital 220s, ik zie in het menu staan Continue, Stap 1, 2 en 3.

Zijn die stappen de fijnafstemming ?

Greets

Geplaatst:

Klopt, continue is de grote verplaatsing die bij de 2100 apart stond en de stappen 1 t/m 5 zijn de kleinere verplaatsingen. Heb de indruk dat stap 1 de kleinste is, die gebruik ik zelf voor kleine verplaatsingen, maar ben niet zeker omdat ik bij het bedienen van de 220 de schotel niet kan zien. Zou dus ook stap 5 kunnen zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen