Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] Toch opnemen via PC met TV-Browser?


Saterke

Aanbevolen berichten

Door de vele perikelen omtrent de nieuwe firmware, heb ik nogmaals gezocht naar een andere mogelijkheid om vanuit de PC programma's op te nemen en dit op basis van een EPG-programma.

En wat blijkt? Zelfs voor deze Topfield zou dit kunnen via het gratis programma TV-Browser. Je zou het kunnen doen via de normale settings maar ook via een extra pluging Etipotplugin.

We zijn hier al aan het experimenteren, en krijgen het nog niet aan de praat maar de forums zijn lovend over deze toepassing.

Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?

De kanalen die je kunt tot 3 weken ver in de toekomst kunt opnemen, zijn evenwel niet de Nederlandse en Belgische, maar wel o.a. de Duitse en Engelse (BBC, ITV...).

Met de nieuwe firmware zou dit dus een mooie aanvulling zijn.

 

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak, ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen.

Ondertussen is het op ons eentje op éne laptop wél gelukt (de entry vanuit het programma is toegevoegd in het topfield-toestel), maar ja, aangezien we elkaar toch niet mogen vragen om hulp, hoef ik hier niets meer te posten zekers.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effectief, het gevraagde programma werd opgenomen! Het werkt perfect, kan veel maar er is een kleine niet-gebruiksvriendelijke stukje dat we proberen te omzeilen. Dat laatste belet zeker niet dat je het niet moet proberen.

Veel geluk iedereen in jullie zoektocht, want zoals je hierboven zag, mag je niet om ervaring vragen hé.

Prettig weekend.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, er worden hier dagelijks tips gevraagd.

We zijn sinds gisterenavond aan het ploeteren om het voor elkaar te krijgen, en vroeg simpelweg als iemand al ervaring had in de hoop van een tip te krijgen, of samen te werken.

Ik vermeld in het onderwerp dat het wel degelijk over de TF7710HDPVR gaat, zoals vereist.

Indien ik elke dag zo zou reageren als jij op een vraag op dit formum om iets op te bouwen, dan zou ik een full-time job daarmee hebben.

En mijn verwijzing naar TV-Browser had meer te maken met Topfield dan een verwijzing naar één of ander pikkie.

Daar heb ik nog méér vraagtekens bij wat dit met het onderwerp te maken heeft.

Tja, het is ingeburgerd, zo'n taalgebruik. Ik weet het, je moet gewoon over je heen laten wandelen, is het niet?

Neen, dit is het héél zeker niet, we zijn nog steeds mensen en blijven correct tegenover elkaar.

Jammer dat ik hier niet kwijt kan hoe je vanuit TV-Browser op je PC opnames in TF7710 kunt plaatsen voor Duitse en Engelse zenders.

Na je opmerking, doe ik echt geen moeite meer.

Mijn geloof in dit forum is zoals ik al jaren (voorheen ik me registreerde) deed: gewoon lezen en niet bijdragen... want je krijgt toch kritiek.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het Duitse Topfield forum is ook te vinden hoe de TV browser precies kan worden gebruikt, ook op een TF 7700 HDPVR.

Dus ook op een TF 7710 HDVR zou het moeten werken.

Saterke heeft dus toch iets moois gevonden wat werkt op een Topfield.

Er staat overigens ook nog een andere toepassing op de duitse site, ook voor de

TF 7700/7710 HDPVR.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de pc kan je de timers van de TF programmeren, het klopt dat het programma niet zelfstandig op de TF werkt.

Heel veel mensen zijn er tevreden mee, jij blijkbaar iets minder, is denk ik geen rede om zowel het programma, evenals Saterke zo af te kraken.

Dat het niet werkt zoals 3pg ben ik helamaal met je eens, maar tot aan dit moment was er alleen maar now/next als EPG, soms voor 24 uur.

De TV browser gaat dacht ik tot 3 weken, nadeel is dat het (nog) niet voor de NL zenders beschikbaar is.

Het begn is er, laten we hopen dat het nog wordt uitgebreid, totdat het net zo goed werkt als 3pg, of andere TAPS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegene die wél enthousiast zullen zijn, toch deze info:

 

http://www.topfield-europe.com/forum/showpost.php?p=451060&postcount=46.

 

1) TV-Browser is een gratis en héél handige pc-tool die de EPG tot drie weken ver van tientallen Duitse en Engelse zenders in een tweetal minuten ophaalt.

Topfield 7710 kan die snelheid nooit behalen.

 

2) Je favoriete programma kan je via een search in luttele seconden opzoeken. Ook dit kan TF7710 niet.

 

3) Na installatie van de etipotplugin in TV-Browser (let op de settings van deze plugin nadien, o.a. toewijzen kanaalnr.) kan je met een rechtermisklik aanklikken dat je het programma wenst op te nemen. Luttele miniseconden later is dit geregistreerd in je TF7710.

 

Aangezien de meeste toch de computer opstaan hebben om bijvoorbeeld forums na te lezen, neemt het ganse proces, eenmaal geïnstalleerd, enkele muisklikken in beslag.

Iedereen vraagt toegang tot TF7710 via de WLAN, maar als je dan eenvoudig vanuit zo'n verbinding vanuit EPG kunt timerinstellingen toevoegen, is dit toch een meerwaarde.

 

En nu ga ik genieten van het weekend en geniet ik van gemakkelijk mijn programma's op mijn geliefde Engelse zenders op te nemen...

 

 

 

 

 

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, jammer dat de Nederlandse/Belgische zenders(nog?) niet kunnen.

Maar je laatste opmerking begrijp ik niet goed.

Indien TF7710 wél met TAP's zou werken, moet hij toch ook 's morgens opstaan om de timer in te stellen?

Dus in beide gevallen, via TAP of via WLAN, zal je hem hoe dan ook moeten opstarten, of ben ik verkeerd?

Eén voordeel: je computer staat al aan!

Dus terwijl er een kopje koffie wordt gezet, kan de Topfield op!

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de kern van de zaak. De Nederlandse tv-zenders zouden wegens juridische redenen niet zijn toegevoegd:

 

The channels Nederland 1, 2 and 3 cannot be added without paying (They wrote: "Since you expljavascript:%20void(0)icitly state that you are not willing to pay for the data, I’m afraid that we can not come to an agreement for delivery.") So it's not possible for TV-Browser to offer the most important channels. That makes it less interesting. The users would have to use additional sources.

 

Dus ben ik, en waarschijnlijk nog vele anderen, op zoek naar een oplossing. De ontwikkelaars van TV-Browser hadden vroeger een conversiet-tool om XMLTV-files op te laden in hun programma. Maar eveneens voor juridische redenen hebben ze dit geschrapt.

Toch meen ik dat er voor het gebruik van o.a. wél legale xmltv-lijsten een oplossing zou moeten bestaan.

 

Daarnaast wil ik toch even benadrukken wat deze nieuwe techniek om TF7710 te benaderen ipv gebruik TAP's een nieuwe wereld kan openen voor TF7710. Dit lijkt me slecht een springplank om bv. op min of meer dezelfde weg wél EPG toe te voegen in het toestel.

Maar daar ben ik het met jullie eens, dit is toekomstmuziek en er moet support zijn om zo'n dingen te ontwikkelen.

Dit nieuw systeem laat echter vermoeden dat er wel degelijk mensen geïnteresseerd zijn.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...