Ga naar inhoud


[DM8000] DM800 of DM8000


MauriceW

Aanbevolen berichten


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Erik Slagter
HDMI (of DVI of andere digitaal) = GEEN VERSCHIL IN BEELDKWALITEIT!

digitaal = digitaal


Ik denk dat je de vraag niet BEGRIJPT, ik vraag niet of er verschil zit in de kabels van de verschillende boxen, maar of er verschil zit in de beelkwaliteit van hardware. Een SD uitzending zal moeten worden worden geupscaled door de dreambox en hier kan ZEKER verschil in zitten.

Voorbeeld:
Een Yoko DVD speler met HDMI aansluiting en crappy scaler geeft namelijk ook een slechter beeld dan een PS3 met HDMI welke softwarematig upscaled naar 1080p... Beide met HDMI (DVI)


The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron,

 

Ik weet heel goed hoe HDCP werkt, misschien heb je niet goed begrepen wat ik bedoelde.

 

Het ging er om dat mensen beeld hadden op Discovery HD (HDCP)

 

Normaal is het zo dat HD met HDCP protectie alleen kan worden weergegeven in HD als er een juiste HDCP chip inzit of een chip die niet geblacklisted is.

 

Kan Hij geen goede chip vinden of hij vindt een geblackliste chip dan zal hij het signaal alleen via scart uitsturen (in SD kwaliteit) je hebt dus gewoon beeld maar niet in HD.

 

Het zou kunnen zijn dat DMM een truuk uithaald en dit SD signaal weer upscaled naar een HD resolutie en deze via de DVI poort uitstuurd.

 

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het weergegeven signaal wel echt HD is.

 

Mijn vraag was dus of iemand dat kon testen, beeld alleen zegt namelijk niet zoveel.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Deze truuk haalt de Dreambox niet uit...


helemaal mee eens.


Wat ik zowiezo niet snap.
Ze vragen er 1000,- voor een BOX en ze kunnen niets een HDMI met HDCP inbakken??
Beetje vreemd allemaal.
Tuluk ik snap wel die licenties etc: geval maar dan nog? 1000,- vragen?
En de mensen die 1000,- willen neertellen voor die boxen hadden net zo extra kunnen betalen voor een BOX met HDMI+HDCP als extra'tje.

En nu niet weer lullen ja maar,....er zit DVI ingang op.

Daar gaat het mij niet om.
Meeste digi ontvangers hebben HDMI, topfiel of humax of ander willekeurig knakke merk met HD ondersteuning.
En zo'n supper bedrijf als dream die vertikt het maar.
Vaag hoor

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
mensen die in herhaling vallen zijn nog vager....


Ik vindt dat het wel gezegd mag worden.
Want de box wordt door iedereen en alles geprezen voor wat hij wel niet is.
Terwijl dat ding nog nergens verkrijgbaard is.
Wat ik ermee wil zeggen laat je niet gek maken, om grof geld uit te geven voor een BOX die achterhaald is door concurenten

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatHumax
Origineel bericht van: hemertje
mensen die in herhaling vallen zijn nog vager....


Ik vindt dat het wel gezegd mag worden.
Want de box wordt door iedereen en alles geprezen voor wat hij wel niet is.
Terwijl dat ding nog nergens verkrijgbaard is.
Wat ik ermee wil zeggen laat je niet gek maken, om grof geld uit te geven voor een BOX die achterhaald is door concurenten


en weer blijf je in herhaling vallen...
we weten nu onderhand je standpunt wel!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op onderstaande vraag van MauriceW heb ik nog geen duidelijk antwoord gelezen:

"Heeft de DM8000 een betere beeldkwaliteit tov dm800?"

 

Heeft iemand deze 2 Dreams al met elkaar kunnen vergelijken op dezelfde tv?

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, als een DM8000 SD signalen (wat voorlopig nog meer dan 80% van het huidige aanbod is) met een hogere kwaliteit kan upscalen dan heb ik het extra geld er voor over.

Als hier geen verschil in zit haal ik zaterdag een DM800.

 

Ik verwacht dat er bij het HD kijken geen verschil te zien is, maar misschien zapt de DM8000 wel weer sneller omdat er een 400mhz cpu in zit tov 300Mhz in de DM800, maar nergens is informatie te vinden waar de 2 boxen met elkaar vergeleken zijn.

 

 

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het nog een beetje te vroeg is om de beide receivers met elkaar te vergelijken. In principe als je het orginele signaal dat op de tuner binnenkomt (meestal dus 576i of 1080i) ook zo uitstuurt zou er weinig of geen verschil moeten zijn. Het eindresultaat hangt dan af van de kwaliteit van de scaler in je display.

 

Laat je het scalen (en laten we vooral de deinterlacer niet vergeten die voor het eindresultaat minstens zo belangijk is) over aan de receiver dan zul je dat resultaat nog even moeten afwachten. De eerste indrukken van de DM800 zijn over het algemeen goed ook al lijkt het beeld iets zacht aftgesteld. Bij plasma geeft dat een wat zacht eindresultaat terwijl bij een lcd, die van huis uit een wat hogere scherpteindruk heeft, dit effekt enigszins teniet wordt gedaan. Over het beeld bij de DM8000 ben ik weinig of niets tegengekomen tot nu toe (behalve dan het duitse pdf).

 

Wat ik wel gelezen heb is dat hetzelfde signaal vanaf de Popcorn Hour een beter beeld oplevert dan direkt vanaf de DM800 (!) Dat duidt erop dan de scaler niet van de hoogste kwaliteit is...

 

Al je een Pioneer plasma of Philips lcd hebt zou ik het scalen overlaten aan het display. Doet hier niet ter zake maar alleen als je een goede dvd speler of blu-ray hebt zou ik het scalen overlaten aan de speler (zoal bij de PS3 bijv).

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM8000HD voelt wel wat sneller aan, maar in principe is er vrij weinig verschil qua zapsnelheid.

Ik heb het beeld van de DM8000 helaas nog niet pal naast dat van een DM800 kunnen zetten. Maar subjectief zag ik geen verschil. Ik heb er ook niet specifiek op gelet. De persoon waar ik hem bekeken heeft, zal daar ook niet de mogelijkheid voor hebben, want je zal dan toch twee exact dezelde gecalibreerde TV's moeten hebben en op beide steeds 1 examplaar aansluiten, vergelijken, fysiek omwisselen en nogmaals vergelijken.

Dat is vrijwel onmogelijk.

De DM8000 bied echter wel een aantal andere belangrijke voordelen, waarvan de belangrijkste (voor mij) toch wel het feit dat hij in staat is 1080P met 24, 25 en 30Hz weer te geven, waardoor Blu-Ray dus in native resolutie weergegeven kan worden, maar je ook 1080i of 576i op je Full HD TV weer kunt geven in de native resolutie van de TV (1080p@25Hz)

Ik voorspel een Blu-Ray speler in mijn DM8000 want de Blu-Ray copy protection is gekraakt!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de Blu-Ray copy protection is gekraakt!

 

Ron, ik vind je wat voorbarig.

 

-Volgens mij is alleen BD+ "gekraakt", en gedeeltelijk is in het public domain bekend hoe BD+ is te omzeilen. Gedeeltelijk, dus niet volledig.

 

-Er is volgens mij nog geen enkele mogelijkheid om beveiligde BD schijfjes af te spelen op een Linux gebaseerd systeem (of ik loop hopeloos achter.

 

Er zijn dus volgens mij nog wat mitsen, als-en en maaren voordat er uberhaupt kan worden geprobeerd een BD af te spelen op een 8000. Het zou al heel wat zijn als de 8000 .264 MKV files zou afspelen.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...