Ga naar inhoud


[DM8000] DM800 of DM8000


MauriceW

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: OKA
[
In de enigma2 cvs zijn ze er wel mee bezig voor Unicable support, zie: hier


Wilde even kijken, maar:

Beveiligde verbinding mislukt

lists.elitedvb.net gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.

Het certificaat wordt niet vertrouwd omdat het uitgeverscertificaat onbekend is.

(Foutcode: sec_error_unknown_issuer)

* Dit kan een probleem met de serverconfiguratie zijn, of iemand probeert deze server na te bootsen.

* Als u in het verleden wel met succes hebt verbonden met deze server is deze fout wellicht tijdelijk en kunt u het later nog een keer proberen.
Of u kunt een uitzondering toevoegen…

Vals alarm of......?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: c.c.
Ik heb een test gevonden waar de 8000 zeer goed scoort.
Wel leuk om te lezen [Duits].



Satvision valt onder een bedrijf waar ook een dreambox dealer bij hoort, dus die test moet je niet al te serieus nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: c.c.
Ik heb een test gevonden waar de 8000 zeer goed scoort.
Wel leuk om te lezen [Duits].


En dat is 4 sick

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MauriceW

Heeft de DM8000 een betere beeldkwaliteit tov dm800? of zapt de dm8000 sneller?


Wat ik bij de 800 mis is een CI module ingang zodat je bijv. een Diablo cam kunt gebruiken.

Met de DM800 zijn nu bijv. niet de HD kanalen op Thor educatief te bekijken, wat met de 8000 wel mogelijk gaat zijn. (met cardsharing kan het bij de 800 ook wel, maar dus niet op eigen houtje).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
HDCP is ook geen probleem... Het bewijs is beeld mogelijk op Discovery-HD (bij Premiere) en Premiere-HD.

Intern (bij de DM800) loopt de boel over dezelfde hardware. Het maakt niets uit of er nu een DVI op HDMI connector op zit want het enige verschil is feitelijk de connector.


Omdat ze op dit moment nog niet uitzenden met HDCP

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xarxar2

Satvision valt onder een bedrijf waar ook een dreambox dealer bij hoort, dus die test moet je niet al te serieus nemen.


Waar of niet, de test is anders toch wel redelijk objectief voor zover ik dat kan beoordelen. De bevindingen die zij hadden, had ik zelf tijdens 3 korte "test sessies" ook.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prijsverschil is hoe dan ook erg groot en als je geen twintuner (of meer) wilt dan lijkt het me dat je zelf al antwoord op je vraag hebt gegeven.

 

Wat mij op viel was dat de 8000 een goede upscaler schijnt te hebben, ik heb geen idee of de 800 die ook heeft maar als SD content met de 800 ook goed te upscalen is naar 1080i/p dan lijkt het me logisch voor de 800 te gaan.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:
Omdat ze op dit moment nog niet uitzenden met HDCP

Oh nee?


Ze zenden i.d.d. wel uit met HDCP, de vraag is echter is het beeld wat weergegeven wordt wel echte HD is op HDCP protected zenders.
Het kan namelijk dat de box het signaal eerst downscaled naar SD zet en vervolgens weer upscaled naar een HD resolutie.

Zelfde gebeurd ook met blue-ray spelers als er geen HDCP compatible hardware is.

Misschien kan iemand dit testen, lijkt me wel interesant om te weten.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline

Ze zenden i.d.d. wel uit met HDCP, de vraag is echter is het beeld wat weergegeven wordt wel echte HD is op HDCP protected zenders.
Het kan namelijk dat de box het signaal eerst downscaled naar SD zet en vervolgens weer upscaled naar een HD resolutie.

Zelfde gebeurd ook met blue-ray spelers als er geen HDCP compatible hardware is.

Misschien kan iemand dit testen, lijkt me wel interesant om te weten.


Jij snapt nog steeds niet hoe HDCP werkt en dat is je toch wel al zeker 3 x zeer uitgebreid uitgelegd.
Misschien moet je die stukjes eens gaan lezen en dan pas vragen stellen, want nu kom je een beetje vreemd over.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: MagicOnline

Ze zenden i.d.d. wel uit met HDCP, de vraag is echter is het beeld wat weergegeven wordt wel echte HD is op HDCP protected zenders.
Het kan namelijk dat de box het signaal eerst downscaled naar SD zet en vervolgens weer upscaled naar een HD resolutie.

Zelfde gebeurd ook met blue-ray spelers als er geen HDCP compatible hardware is.Nou als jij het zo goed snapt kun je dan ons even uitleggen?
Denk dat er wel meer mensen belang bij hebben, en zo te horen ben jij goed op de hoogte.


Misschien kan iemand dit testen, lijkt me wel interesant om te weten.


Jij snapt nog steeds niet hoe HDCP werkt en dat is je toch wel al zeker 3 x zeer uitgebreid uitgelegd.
Misschien moet je die stukjes eens gaan lezen en dan pas vragen stellen, want nu kom je een beetje vreemd over.

Ron

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: MagicOnline

Ze zenden i.d.d. wel uit met HDCP, de vraag is echter is het beeld wat weergegeven wordt wel echte HD is op HDCP protected zenders.
Het kan namelijk dat de box het signaal eerst downscaled naar SD zet en vervolgens weer upscaled naar een HD resolutie.

Zelfde gebeurd ook met blue-ray spelers als er geen HDCP compatible hardware is.

Misschien kan iemand dit testen, lijkt me wel interesant om te weten.


Jij snapt nog steeds niet hoe HDCP werkt en dat is je toch wel al zeker 3 x zeer uitgebreid uitgelegd.
Misschien moet je die stukjes eens gaan lezen en dan pas vragen stellen, want nu kom je een beetje vreemd over.

Ron


Ik zal eens zoeken naar de linkjes.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...