Ga naar inhoud


[DM8000] DM800 of DM8000


MauriceW

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik heb er dus wel eentje gereserveerd. Mocht er alle onwaarschijnlijkheid ten spijt tussendoor iets beters, snellers, nieuwers uitkomen, is die reservering zo geannuleerd.

Ron


Tegen welke prijs gereserveerd?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Staat er wel een code of nummer op? Zo ja welke.

 

Het lijkt me dat de bootlog van FeReNGi genoeg zegt:

 

Citaat:
BCM97400

AB

FFFFFFFF

 

Ook het DVI/HDMI verhaal is bij de 8000 in 1 keer duidelijk:

 

Citaat:
*** BHDM: Waiting to transition to HDMI mode... 000CB001 0

*** BHDM: Waiting to transition to HDMI mode... 000CB001 0

*** BHDM: HDMI Output Mode: HDMI (Audio+Video)

 

En als laatste de verversings frequentie van 50Hz. bij 1920x1080i:

 

Citaat:
using 1920x1080i (50.00 Hz)

 

Van de scaler mogelijkheden van de 800 als ook van de 8000 moet je zeer waarschijnlijk niet al te veel verwachten. Het is gewoon geen scaler, en de processor is nooit snel genoeg om er een goed scaler algoritme op te laten draaien. Faroudja kwaliteit gaat deze Broadcom chipset nooit halen.

Een Faroudja chipset kost trouwens ok ff een paar Euro's meer dan de hele 8000 zal moeten gaan kosten smile

Upscalen zal bestg nog wel goed gaan bij een 800/8000, maar ik verwacht absoluut geen wonderen van de deinterlacing. En dat is nu net hetgene wat het meeste opvalt, en de meeste rekenkracht vergt om goed te doen. Wil je goed schalen en deinterlacen, koop een professionele scaler (Consumenten scaler vanaf €3500 en meer) en laat die het werk doen.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus absoluut niet waar. Ik heb een philips gehad met Faroudja chipset en die suckte big time.

Een kennis van mij had een professionele scaler met Faroudja chipset en die liep vreselijk uit de pas.

Broadcom maakt al 12 jaar dergelijke chipsets voor de amerikaanse HDTV markt dus die kunnen er echt wel wat van.

Ik zeg niet dat Faroudja slecht is, maar Broadcom is dat evenmin.

Nogmaals, deze chip doet geen 1080p@50Hz, maar 24hz, 25Hz en 30Hz.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een kennis van mij had een professionele scaler met Faroudja chipset en die liep vreselijk uit de pas.

 

Dat is bekend, de Holo 1, en de Crystallio 2300 ??? (Crystallio 1)

 

Beiden met fouten in ofwel de software, danwel de hardware.

Zelf heb ik nog een Holo II met alle toeters en bellen liggen.

Je moet dan natuurlijk niet vergeten dat je het over Faroudja chipsets hebt van 5 jaar oud of ouder. Als laatste vind ik de Crystallio niet een professionele scaler maar een echte consumenten scaler. Professionele scalers (tegenwoordig vaak compleet softwarematig draaiend op een rappe industrieele pc met wat extra hardware) kosten een ietsje meer.

Faroudja heeft in elk geval wel de naam, net zoiets als Orban bij sound processing. Maar ieder z'n voorkeur.

 

Citaat:
Nogmaals, deze chip doet geen 1080p@50Hz, maar 24hz, 25Hz en 30Hz.

 

OK, ik geloof je absoluut, maar in de bootlog staat ook duidelijk 1080i@50Hz. Misschien dat de box dit wel doet ?

 

In dat geval zal trouwens de weergever (plasma/lcd) de deinterlacing trouwens wel voor z'n rekening nemen. Of doet de 8000 ook geen 1080i@50Hz. ? Dan is het raar dat dit zo in de bootlog staat.

 

Alla, genoeg kwatch.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde inderdaad de crystalio 2300 volgens mij. In ieder geval het eerste model. Dat ding dat Michel toen had.

de crystalio werd anders volgens mij door de HTforummers wel als een (semi)professionele scaler gezien. Hij was ook duur genoeg.

In ieder geval maakt faroudja verder alleen maar chipsetjes voor HT AV versterkers en de betere projectoren, maar ik ben er niet weg van.

De Holo kaart heb ik zelf nooit zien werken, maar dat zal niet beter geweest zijn.

Zoals je zelf al zegt, gebruikende echte professionele scalers geen faroudja chipset, maar is dat tegenwoordig allemaal een d-scaler spinoff (of verbetering).

Waar het mij om gaat is dat Broadcom goed bekend staat voor zijn STB chipsets met upscaling. Ik ben dus hoopvol.

Ik dacht dat je met jouw 1920x1080@50Hz bedoelde dat het 1080p was met 50Hz. 1080i@50Hz zit er wel in:-)

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
Staat er wel een code of nummer op? Zo ja welke.


Het lijkt me dat de bootlog van FeReNGi genoeg zegt:

Citaat:
BCM97400




groeten,
Peter.



Beetje vreemd dat de Broadcom BCM97400 in de dream 8000 zit, omdat die ook in de samsung bluray speler BD-UP5000 zit. En volgens ENgadget is de Broadcom BCM97400 een probleem chip.

Citaat:
and while it was very responsive at first, as soon as we asked about the troubles with the BCM97400, it must'a lost our email address


Zie: http://www.engadgethd.com/tag/BCM97400/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, en waarom draait de core dan op 400Mhz en niet op 350Mhz zoals de 7400?

Helemaal hetzelfde zal hij toch niet zijn.

Citaat:
So yeah, this Broadcom bit is just speculation...

Ofwel roddel en speculatie, waar het gaat om een blu-ray speler gebouwd op reference design van Broadcom en hier gaat het om een satellietreceiver die helemaal zelf gebouwd is en niet op reference design van broadcom.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MauriceW
weet iemand welke chipset in de 800 zit, heb al ff de search gebruikt maar niks kunnen vinden.


Toxiq kan je eens een bootlog generen ?

Zo doe je het http://developer.elitedvb.net/listprojects.php?curr_dir=91

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MauriceW
Volgens de specificaties van de Broadcom BCM97440 kan deze wel 1080p60 aan.

Broadcom BCM97440



De Broadcom BCM97440 is een referentie-ontwerp voor blu ray spelers, waar in het geval van de samsung BD-UP5000 ook een BCM97400 "op" zit. (die laatste zou dan ook in de dream 8000 zitten)

zie http://www.engadgethd.com/tag/BCM97400/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xarxar2
Origineel bericht van: MauriceW
Volgens de specificaties van de Broadcom BCM97440 kan deze wel 1080p60 aan.

Broadcom BCM97440



De Broadcom BCM97440 is een referentie-ontwerp voor blu ray spelers, waar in het geval van de samsung BD-UP5000 ook een BCM97400 "op" zit. (die laatste zou dan ook in de dream 8000 zitten)

zie http://www.engadgethd.com/tag/BCM97400/


We hebben het hier NIET over de blueray speler en graag on topic of het wordt terug afgesloten !!!!

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FeReNGi
Origineel bericht van: xarxar2
Origineel bericht van: MauriceW
Volgens de specificaties van de Broadcom BCM97440 kan deze wel 1080p60 aan.

Broadcom BCM97440



De Broadcom BCM97440 is een referentie-ontwerp voor blu ray spelers, waar in het geval van de samsung BD-UP5000 ook een BCM97400 "op" zit. (die laatste zou dan ook in de dream 8000 zitten)

zie http://www.engadgethd.com/tag/BCM97400/


We hebben het hier NIET over de blueray speler en graag on topic of het wordt terug afgesloten !!!!



Ze hebben gemeen dat ze beiden een broadcom BCM97400 aan "boord" hebben. En volgens engadgethd zou deze BCM97400 problemen hebben. Dus lijkt me dat wel relevant in deze discussie.

Overigens is het wel vreemd dat alle info over de BCM97400 verdwenen is van de www.broadcom.com website.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...