Ga naar inhoud


[DM8000] DM800 of DM8000


MauriceW

Aanbevolen berichten


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ik snap niet dat jij je zo druk maakt. Je hebt toch al het neusje van de zalm in huis, ofwel de reelbox avantgarde.

Wat jij kennelijk niet begrijpt is dat een chipset die typisch voor een Blu-Ray speler gemaakt is, geen NiMM inputs heeft.

Die chipset KAN je dus niet voor een satellietreceiver gebruiken!

Dat samsung ooit precies het tegenovergestelde gedaan heeft en kennelijk een SetTopBox chipset bedoeld voor digitale receivers, (mis)gebruikt heeft voor een Blu-Ray speler en vervolgens een of andere site slechts vaag suggereerd dat er "iets" niet aan klopt, zonder te zeggen dat ze dat zelf ook echt hebben getest, bij de juistheid van de "roddel" zelfs twijfel trekken en al helemaal niet aangeven wat er dan niet goed zou werken, is net even allemaal te vaag:-))

@ferrengi, ik zou graag een bootlog voor je maken, maar dan moet ik wel eerst een 8000 hebben. Ik heb hem helaas alleen nog maar een paar keer aan mogen raken, maar niet mogen lenen:-(

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Resumee:

In een DM8000 zit een BCM7400B (of BCM94700) chipset.

Wat in een DM800 zit is nog onbekend.

 

Als hier ook een BCM7400 achtige chip zit kunnen we er wel van uitgaan dat de beeldkwaliteit het zelfde zal zijn.

 

Wie verlost ons met de DM800 chipset. dan kan ik eindelijk me geld gaan uitgeven, onderussen genoeg gepspaard voor een DM8000 of een DM800 met Harman kardon receiver + Faroudja scaler. cool

 

Ben ik eindelijk van mijn crappy scaler in mijn samsung Full HD en lipsync probleem af.

 

 

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: bliksem
in de instellingen van de 8000 kan je gewoon instellen wat je wil ook 1080p50


Origineel bericht van: MauriceW
Ooko geef je verderop aan dat er geen verschil zit in de chips van de dm800 en DM8000. Heb je hier bewijs voor? De DM8000 kan nemelijk 1080p50 aan en de DM800 niet, hoe verklaar je dit dan als de chips hetzelfde zijn?


Dat een persoon hier roept dat de DM8000 1080p@50Hz aankan, wil nog niet zeggen dat dit ook zo is.
De DM8000 kan voor zover ik weet 1080p@24Hz (Blu-Ray), 1080p@25Hz (europees materiaal) en 1080p@30Hz (amerikaans materiaal) aan.
Op zich komt het op hetzelfde neer, maar het is geen 50Hz!
Het zou prettig zijn als mensen niet zomaar wat gaan roepen, maar wel eerst zeker weten wat ze schrijven, of duidelijk aangeven dat ze het niet zeker weten.
Bliksem beweerd ook dat je dat zelf in kunt stellen in het menu. Nou in een originele image en de ronaldd image waarmee ik de DM8000 hoofdzakelijk heb zien werken, kan dit niet.
Dit is dus geen standaard feature.

Ron



je kan hem extra installeren bij de 8000 via douwload

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DM800 Chipset : BCM7401

 

DM8000 Chipset : BCM7400

 

Zoek de verschillen smile

 

Dit vond ik wat er oa in de 7400 chip meer zit:

DivX® and MPEG4 part 2 ASP decode

Complete 3D graphics engine with OpenGL® ES 1.0 support

HDMI 1.3a/DVI 1.0 MAC and PHY with HDCP 1.3

1000 DMIPS dual-threaded MIPS32®-bit core with FPU and

MMU class processor

 

HDMI 1.3 ondersteund Optionally Deep Color with 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC, sRGB, or YCbCr compared to 24-bit sRGB or YCbCr in previous HDMI versions (WiKi wink )

 

Theoretisch gezien kan een DM8000 dus beter beeld geven, echter is dit optioneel en ik denk niet dat broadcom dit heeft geimplementeerd. Ik denk dus dat er inderdaad geen beeldverschil zit in een Dm800 tov een DM8000.

 

 

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Oeps, ik dacht dat hij een dm8000 log wilde. Dat kan ik ook niet zomaar, want ken er niet zo eenvoudig met een nullmodem kabel bij. Hooguit een cat /proc/cpuinfo
gevolgd door een dmesg.

Ron



Gewoon connectie met nulmodem kabel en de link zoals hoger vermeld de connectie maken.
Tijdens het booten zie je alles passeren in je hyperterminal, wat je vervolgens kan capturen...

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MauriceW
DM800 Chipset : BCM7401

DM8000 Chipset : BCM7400

Zoek de verschillen smile

Dit vond ik wat er oa in de 7400 chip meer zit:
DivX® and MPEG4 part 2 ASP decode
Complete 3D graphics engine with OpenGL® ES 1.0 support
HDMI 1.3a/DVI 1.0 MAC and PHY with HDCP 1.3
1000 DMIPS dual-threaded MIPS32®-bit core with FPU and
MMU class processor

HDMI 1.3 ondersteund Optionally Deep Color with 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC, sRGB, or YCbCr compared to 24-bit sRGB or YCbCr in previous HDMI versions (WiKi wink )

Theoretisch gezien kan een DM8000 dus beter beeld geven, echter is dit optioneel en ik denk niet dat broadcom dit heeft geimplementeerd. Ik denk dus dat er inderdaad geen beeldverschil zit in een Dm800 tov een DM8000.



Ik denk dat niemand van jullie kan lezen

Reeds gepost : http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1587034#Post1587034

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MauriceW
Citaat:


Upscalen "in software" bestaat niet, overigens. Ja, misschien dat het je lukt met een quad core xeon, maar een "normale" cpu haalt dat echt niet.


Hoe kom je nou weer aan deze informatie? heb je uberhoupt met HDTV gewerkt?


Heb jij zelf wel enig idee waar je het over hebt?

Citaat:

Mijn AMD X2 5000 HTPC kan zonder problemen softwarematig DVD's upscalen, hier zit geen speciale videokaart in. (onboard)


Alle videokaarten, zelfs in laptops en onboard, sinds ongeveer 2000, hebben hardware video overlay (onder X heet dat "xv", onder ms windows weet ik niet hoe ze dat noemen). Dus je videokaart doet de upscaling, niet de processor. Dat is overigens wel een apart stukje hardware op de kaart, dus het heeft niks te maken met 2d/3d acceleratie, shaders, pipelines enz. enz.

De intel onboard videokaarten hebben geen video overlay, maar de driver van X emuleert dit met 2d/3d acceleratie, waardoor je zelfs meerdere beelden tegelijk kunt scalen (maximaal vier test alhier).

Citaat:

Ook mijn PS3 scaled zonder probleem een DVD op naar 1080p, ook software matig.


Kennelijk heb jij een andere uitvoering van de PS3 dan ik, want die van mij gebruikt daar gewoon z'n ATI video kaart voor.

Citaat:

Bijde software upscalers geven een veel beter beeld dan menig hardware scalers.

Kennelijk heb jij een andere definitie van software dan ik... Schalen naar een SD resolutie is nog wel te doen in software, maar full HD, no way.

Citaat:

Ooko geef je verderop aan dat er geen verschil zit in de chips van de dm800 en DM8000. Heb je hier bewijs voor? De DM8000 kan nemelijk 1080p50 aan en de DM800 niet, hoe verklaar je dit dan als de chips hetzelfde zijn?


Ik heb niet gezegd dat de chips hetzelfde zijn. Ik heb gezegd dat het twee chips uit een familie van twee zijn en dat het dus onwaarschijnlijk is dat er veel verschil zal zijn tussen de scalers. Dat de chip van de dm8000 full HD kan uitsturen wil nog helemaal niet zeggen dat de scaler ook maar iets anders is. Denk je echt dat ze voor een twee IC's die bijna identitiek zijn een compleet andere scaler gaan ontwerpen? Dat is veel duurder dan één redelijk goede scaler in beide IC's te gebruiken. Het ontwerpen van een schakeling kost het meeste geld, niet het aantal transistors dat nodig is op het IC.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de 8000 zit de BCM7400 en in de 800 de BCM7401... kwa features zijn dit de "zaken" de de BCM7400 meer kan:

1. DivX en MPEG4 part 2 ASP decode

2. IPV een I2S input en een I2S output poort zijn beide bidirectioneel

3. Een complete 3D graphics engine met OpenGL ES 1.0 Support

4. 1000 DMIPS dual threated MIPS32-bit core met FPU en MMU class processor terwijl de BCM7401 een 300 MHz MIPS32 16e class processor heeft (wie weet hier meer over).

5. Digital Image decode acceleration

6. 64-bit DDR2 DRAM controller, de BCM7401 gaat tot 64-bit DDR

7. Dual Sate-II ipv Sata I/F

8. De BCM7401 heeft een HD-DVO output wat de BCM7400 niet heeft.

9. 3.3V 33 MHZ PCI2.3 (de BCM7401 heeft PCI2.2)

10. One extra USB (3 i.s.o. 2)

11. Triple i.s.o. dual smart card support

 

Het nummer lijkt hetzelfde... maar toch zijn er veel verschillen(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...