Ga naar inhoud


PHP array wordt overschreven


Hendrik6073

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben bezig met een soort van winkelwagen, producten worden geklikt vanaf een pagina. De bezoeker gaat naar een andere pagina en kan hier weer iets aanklikken wat bij in de lijst geplaats moet worden. vervolgens gaan ze naar een pagina die de opsomming doet.

 

Ik had het redelijk werkend, maar nu doet hij het niet meer en het is mij onduidelijk waar het nu fout gaat.

 

Ik plaats de artikelen die zijn geklikt in een array, echter de array wordt steeds overschreven waardoor er steeds maar 1 artikel in de lijst staat.

 

Ga ik naar een andere pagina en doe ik een var_dump dan krijg ik null terug, de array is schijnbaar niet zichtbaar voor de andere pagina. Hieronder wat code:

 

eerst maak ik 1-malig de array aan met de volgende regel

$bestelling = array();

 

Daarna kies ik via de muisklik een artikel en ga naar de juiste sectie in de pagina, hieronder staan er 2.

 

if ($product == "1"){

$aantal = $_POST['aantal'];

$artikel = "producta";

$bestelling[] = $artikel;

}

if ($product == "2"){

$aantal = $_POST['aantal'];

$artikel = "productb";

$bestelling[] = $artikel;

}

 

ik verwacht nu een array met bijvoorbeel [0]producta [1]productb

maar ik krijg alleen product [0]

 

en ik had verwacht de array overal binnen andere pagina's te kunnen gebruiken, hij blijkt echter leeg.

 

als ik de array direct na het vullen op dezelfde site dump staat er dus wel 1 entry in.

 

wat doe ik fout ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is niet te zeggen wat er mis gaat op basis van zo weinig info.

 

Dat je array leeg is wanneer je van pagina wisselt heeft waarschijnlijk te maken met het niet doorgeven van die info tussen de pagina's.

Misschien heb je een script of code gebruikt die uitgaat van de oude default setting voor register_globals.

Zet die array-data eens in een PHP-SESSION en kijk eens of ie dan wel de array-data beschikbaar heeft op alle pagina's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...