koilover Geplaatst: 29 november 2008 Geplaatst: 29 november 2008 Hallo iedereen met een IDL 7000M PVR Sinds ik de recentste software heb laten installeren (via satelliet gedownload) loopt mijn toestel zowat iedere dag vast. Het is de versie: v1.4 rev. 214.096 die nu geïnstalleerd staat Het loopt meestal vast nadat er iets werd opgenomen. Als het toestel in stand-by wordt gezet, begint hij te decoderen en opslaan in de back-up map. Ik vermoed dat wanneer hij gedaan heeft met decoderen, hij dan vast loopt en zichzelf niet meer in stand-by zet. De hard disk blijft draaien en het uurwerk staat stil op dit tijdstip. Het toestel reageert op niets meer. Er zit niets anders op de schakelaar achteraan uit te zetten en na minstens 30 seconden terug inschakelen. Na het rebooten werkt hij weer normaal voor een dagje. Als ik dit had geweten liet ik de vorige versie (214.095) niet overschrijven. Deze werkt redelijk stabiel. Zijn er nog mensen met een gelijkaardig probleem en situatie? Wordt het nu wachten op een nieuwe software versie of kan er terug gekeerd worden naar de vorige? Indien wel, hoe doe je dat? In februari heb ik hier ook al eens een topic gehad dat hij toen niet meer uit stand-by kwam. Het is terug om zeep met de software. Wie weet raad? Groeten.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 29 november 2008 Geplaatst: 29 november 2008 Het enige (zinnige) wat in mij opkomt is om de backup functie eens uit te zetten en dan een aantal dagen te kijken of dit helpt. Anders een fabrieksreset. Het is in ieder geval geen typisch euvel van deze firmware en terug gaan naar .095 levert je alleen extra problemen op denk ik zoals de "kortsluiting" in de LNB.
HenkRood Geplaatst: 29 november 2008 Geplaatst: 29 november 2008 Dat probleem had/heb ik met de Aston DualCam! Welke cam gebruik jij? Groet, Henk Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103| CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T] Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.
Gast Invertist Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 Het gebruik van de back-up functie geeft alleen problemen, als de naam van de nieuw gedecodeerde file hetzelfde is als de naam van een bestand dat al in de back-up map staat. Als je die map regelmatig leeg maakt, is er niets aan de hand. Uitzetten helpt niet, maar aan de andere kant: als er geen decodeer problemen zijn, helpt het aanzetten ook niet. Het niet naar deep-sleep gaan is een gekend probleem met de Aston-CAM; het lijkt er op dat ook disk-gerelateerde problemen kunnen meespelen (HDD format helpt dan). Wat je nog kan proberen is terug te gaan naar fabrieksinstellingen (alleen instellingen) en daarna weer een reboot uit voeren.
JoopSiroop Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 Ik heb dit probleem sinds de laatste update dagelijks. (Maar ik heb er al jaren in meer of mindere mate last van.) Meestal neem ik niets op, de ontvanger staat wel de hele dag aan. Als je daan na een paar uur begint te zappen dan gaat het ding hangen. Soms boot hij uit zichzelf, soms is een power cycle nodig. In die zin herken ik ook de klacht: spontane reboot. En ik gebruik een enkele Astom cam: Aston module 2.1400T hardware versie 1.0000 cicas versie 1.0002 boot versie 1.0300
wolverine Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 wel ik zou zeggen als je niet naar tv kijkt en je neemt niks op dan zou ik hem afzetten volgens mij ga je nog besparen op je energierekening ook. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
JoopSiroop Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Ja lekker, het is nou al zo koud buiten
koilover Geplaatst: 2 december 2008 Auteur Geplaatst: 2 december 2008 Aan Pedro Newbee: ik heb nooit die melding gehad van kortsluiting in LNB. Ik gebruik de LNB die TV Vlaanderen zelf op de markt heeft gebracht, die dubbele voor Astra 19 en 23. Aan Henk: Mijn Cam Module is ook deze van TV Vlaanderen van fabrikant SmarDTV, software versie: CANALDIGITAL 1.09.003, Firmware versie: 1.03.05 Aan Invertist: ik zal nog eens proberen met alleen de instellingen te resetten en eventueel de HD eens formatteren. Dit heb ik nog niet gedaan omdat je dan de opnames waarschijnlijk ook kwijt bent.
Gast Invertist Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Origineel bericht van: koilover Aan Pedro Newbee: ik heb nooit die melding gehad van kortsluiting in LNB. Ik gebruik de LNB die TV Vlaanderen zelf op de markt heeft gebracht, die dubbele voor Astra 19 en 23. De genoemde kortsluitmelding heeft niets met een daadwerkelijk probleem te maken: in enkele firmwareversies meld de Inverto spontaan en onterecht dat er een kortsluiting is. Met de .95 ga je daar zeker last van krijgen: als het probleem optreedt mislukt een opname. Dat je er blijkbaar tot nu toe geen last van hebt gehad is toeval. Het maakt hierbijniet uit welke LNB in gebruik is. Origineel bericht van: koilover Aan Invertist: ik zal nog eens proberen met alleen de instellingen te resetten en eventueel de HD eens formatteren. Dit heb ik nog niet gedaan omdat je dan de opnames waarschijnlijk ook kwijt bent. Met een "alleen instellingen"reset blijven de kanaallijsten behouden: dat kost dus weinig moeite. Met een HDD-format ben je idd alle opnames kwijt.
koilover Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Geplaatst: 18 december 2008 Aan Invertist, ik heb een reset van de instellingen alleen gedaan en het is niets verbeterd. Het loopt nog steeds bijna iedere dag vast. Het toestel is gewoon door die laatste software om zeep geholpen. Wie heeft er trouwens die update gemaakt??? Die persoon of personen moeten toch aangesproken kunnen worden. Hopelijk komen ze snel met een goede software update uit. Veel slechter dan nu kan het niet meer worden. Hij doet nochtans zijn opnames goed. Het vast lopen gebeurt vaak als hij begint te decoderen naar de back-up map of na het decoderen zit hij vast en staat het uurwerk stil. De harde schijf blijft dan de hele tijd doordraaien. Hij schakelt zichzelf niet meer uit. Heeft er iemand anders ook hetzelfde probleem?? Dit kan toch niet dat ik een alleenstaand geval ben. Wie weet raad?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Jij vindt het een hele slechte firmware maar daar zijn de meeste gebruikers het niet met je eens denk ik. Voor mij en vele anderen is het één van de beste zowel niet de beste firmware tot nu toe. De problemen die jij hier schetst zijn wel heel extreem denk ik en zeker niet representatief voor de gemiddelde inverto gebruiker. Probeer eens wat ik laatst in een ander forum schreef Origineel bericht van: mezelf Gooi voor de aardigheid eens heel rigoreus: - de firmware er nog eens op; - geef een volledige fabrieksreset; - reboot de Inverto nadat deze 30 seconden geheel stroomloos is geweest; - scan alle kanalen opnieuw in (en maak je favorietenlijstjes opnieuw) en - formatteer de harddisk. Bovenstaande kost veel tijd en vergt veel werk maar is wel waarschijnlijk de juiste stap naar een prettig werkende Inverto! Schrijf geen backup terug van je kanalenlijst(en) maar bouw deze opnieuw op zodat je geen problemen terugschrijft in je Inverto Bovenstaande heeft 2 voordelen: 1- Grote kans dat je Inverto weer in het gareel loopt 2- Je kerstvakantie is goed besteed
Gast Invertist Geplaatst: 19 december 2008 Geplaatst: 19 december 2008 Ik houd het er op, dat het formatteren van de HDD gaat helpen. De .96 firmware zelf kan het probleem niet zijn: de problemen die jij noemt zijn geen bekende problemen daarmee. Vooral een systeemfout in het filesysteem van de HDD kan goed de oorzaak zijn: dat is door meerdere gebruikers zo ervaren. PS: Hoe weet je dat van het schrijven naar de back-up map etc? De enige manier om e.e.a. een beetje te volgen is om Hyperterminal via RS232 en de PVR-library explorer van de PC-suite via USB tegelijkertijd te volgen, en daarbij de PC-suite zeer regelmatig te verversen.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 En Koilover heb je nog nieuws te melden of heb je nu helemaal de moed opgegeven?
Gast Invertist Geplaatst: 27 december 2008 Geplaatst: 27 december 2008 Er staat voor koilover en voor Tw-er al een paar dagen belangrijke PM te wachten, die mogelijk kan helpen: maar dan moeten ze het wel lezen!
koilover Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Geplaatst: 28 december 2008 Hallo Pedro, Neen hoor ik heb de moed zeker nog niet opgegeven. Ik ga eerstdaags doen zoals jij voorstelt. En vooral de HDD ook eens formatteren. Mijn vrouw en kinderen hebben ondertussen zowat alle opnames bekeken waardoor de HDD nu zo goed als leeg is. Daar heb ik op moeten wachten en ik heb gewoon weinig tijd ook. Ja, met de Inverto wordt veel opgenomen hoor. Ik laat het zeker weten hoe het verder evolueert. Groeten, Koilover
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen