WPW Geplaatst: 29 november 2008 Geplaatst: 29 november 2008 Wie kan simpel uitlegge hoe je een al draaiende ubuntu om kan zette zodat er sata drivers worden gebruikt? ubuntu start gewoon van de sata disk maar is net zo traag als met een ide dus ergus gebruikt ubuntu ide drivers of zo iets... gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Fredo Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 het is niet de ide maar de geheugen route die fout loopt enkel een her install zal je snel verder helpen Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
WPW Geplaatst: 30 november 2008 Auteur Geplaatst: 30 november 2008 Al geprobeert maar tis net zo traag, er valt op inet ook niks te vinden hoe je dit forceerd naar sata als alleen dat je dit niet moet doen gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
verkerkbr Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 Het lijkt allemaal wat ingewikkelder dan even een ander Linux Sata drivertje gebruiken. Theoretisch kan het veel sneller met SATA dan met IDE. Maar is dit op je systeem ook mogelijk ? In een aantal gevallen is SATA helaas maar net zo snel als IDE. http://linux-ata.org/driver-status.html#ahci voor meer gegevens. Groet, Bram
WPW Geplaatst: 30 november 2008 Auteur Geplaatst: 30 november 2008 Ja het kan en werkt voor xp/w2k perfect, alleen ubuntu doet er niks mee (virtual omgeving) als ik van ide naar sata omschakel, en die link is leuk maar waar vind ik 82801HEM/HBM drivers? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
verkerkbr Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 achter 82801hem staat hier aangegeven (ich8m/ich8m-e). Dit is een Intel set. De Intel ich "ide" mode. Hierover is de nodige driver informatie te vinden. Je zou echter verwachten dat de juiste driver module hiervoor automatisch geladen wordt bij de installatie. Je kunt eens kijken wat er tevoorschijn komt met lsmod. Hou het zelf nog maar even op SCSI. Werkt altijd en is snel. Hoewel de 2e drive hier ook een Sata is. Groet, Bram
WPW Geplaatst: 30 november 2008 Auteur Geplaatst: 30 november 2008 Origineel bericht van: verkerkbr Hierover is de nodige driver informatie te vinden. Als ik een euro zou krijgen voor iedereen die mij dit antwoord gaf..... lekker handzaam, zonder een link naar een driver of install pakket kan ik hier dus niks mee. Citaat: Je kunt eens kijken wat er tevoorschijn komt met lsmod. Daar ga ik tesamen via grub/kernal paramedit en "dmesg | less" morge eens naar kijken. Al zegge de ubuntu goeroes mij nog niet waar ik dan op moet letten, ook van die fijne behelpzame kerels daar op hun forum... gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen