Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 Afhankelijk van het type kabel kan die pijl toch wel zinvol zijn. Sommige kabels hebben een afscherming die slechts aan één kant aan de plug is aangesloten. Het is dan de bedoeling dat alle kabels slechts op één punt aan aarde worden gelegd, en die pijl helpt dan daarbij. Dat noemen wij: de aarde "stoten". Wordt alleen gedaan bij symetrische audio leidingen. De connector wordt wel gekenmerkt, maar niet met een pijl.
boaz Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 Eén ding is nu toch echt wel bewezen; het PLACEBO effect speelt ook mee in de audio-visuele wereld. En omdat allang bewezen is dat placebo's kunnen werken, IS er dus verschil tussen goedkope en dure kabels. Alleen het verschil wordt pas in de hersenen gemaakt en daarom ook niet te meten. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Nog als laatse opmerking, wat mij totaal irreteerd en woedend maakt is de verpakking van die vooral dure afzetters monsterkabel zooi. Dat hierbij het miljeu ook nog een trap na krijgt interesseert de fabrikant niets. Die kabels kunnen net zo goed in een kartonnen doosje verpakt worden dat biologisch afbreekbaar is. Schande.
de Steef Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Nog als laatse opmerking, wat mij totaal irreteerd en woedend maakt is de verpakking van die vooral dure afzetters monsterkabel zooi. Dat hierbij het miljeu ook nog een trap na krijgt interesseert de fabrikant niets. Die kabels kunnen net zo goed in een kartonnen doosje verpakt worden dat biologisch afbreekbaar is. Schande. Kijk en dat is volgens mij de meest zinnige opmerking in deze discussie !
PaulCl Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Origineel bericht van: de Steef Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Nog als laatse opmerking, wat mij totaal irreteerd en woedend maakt is de verpakking van die vooral dure afzetters monsterkabel zooi. Dat hierbij het miljeu ook nog een trap na krijgt interesseert de fabrikant niets. Die kabels kunnen net zo goed in een kartonnen doosje verpakt worden dat biologisch afbreekbaar is. Schande. Kijk en dat is volgens mij de meest zinnige opmerking in deze discussie ! Heel zinnig als opmerking maar het Placebo verhaal erboven vind ik de beste verklaring. De mooie verpakking is echter deel van het beoogde placebo effect. Die peperdure kabel zou in een gewoon doosje niet verkopen zelfs al was hij stukken beter dan een 4 euro kabel in een flitsend pakje. Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 OK, als het dan toch maar vooral duur moet zijn, dan doe het in een heel duur speciaal kistje. Net zoals een hele bijzondere exclusieve wijn. Audiofielen en High-End`ers kicken daar helemaal op. Als voorbeeld, een Western Electric 300B, de ultimatieve radio-lamp voor de High-End Audiofiel. Prijs: US$ 900,00 per setje...dan worden ze in een houten Cherrywood kistje verpakt.
DeDream Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Ja dit is echte high end voodoo, én biologisch afbreekbaar maar wéér niet ecologisch verantwoord (hout).... In het thread op htforum dat ik had aangegeven wordt overigens alles bevestigd mét enige onderbouwing. Dus bij korte kabels gewoon op de mechanische kwaliteit letten, terwijl bij lange kabels een ander verhaal geldt. E.e.a geldt voor het videogedeelte maar zoals gezegd niet voor het audiosignaal, hetgeen direkt te maken heeft met het hdmi protocol. Het audiosignaal kan nog het beste over coaxiale of optische kabel worden uitgestuurd omdat in het s/pdif protocol de jitter beter wordt opgevangen. DeDream
grunnsat Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Origineel bericht van: DeDream Het audiosignaal kan nog het beste over coaxiale of optische kabel worden uitgestuurd omdat in het s/pdif protocol de jitter beter wordt opgevangen. DeDream Probleem is alleen dat de bandbreedte van s/pdif veel lager is als die van HDMI (en iLINK). DVD-Audio en SACD hebben niet genoeg aan s/pdif als je de maximale kwaliteit wilt hebben.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 wéér niet ecologisch verantwoord (hout).... Dat is niet waar. Dat houten kistje wordt bewaard en niet weggegooid. Het is iets hoogwaardigs. Mocht het in de vuilnis terechtkomen, vult de natuur het weer aan. Het is biologisch afbreekbaar. (ik ben niet van de groene partij hoor..!) Dan nog wat...ik snap dat High-End ge-ouwehoer niet dat de beelden van de ene dure HDMI kabel beter zou zijn dan een goedkope. Het signaal is digitaal. Komt het tot transportfouten bij te lange kabellengtes, dan zie je dropouts. Daarna valt het beeld helemaal weg. Er kan theoretisch en praktisch helemaal geen beeldkwaliteitsverschil zijn in de vorm van "scherper beeld" of "mooiere kleuren". Wat de connector zelf betreft, dit is van huis uit eigenlijk al een klungelconnector waar weing eer aan te behalen valt. Van die rampzalige SCART connector (hebben we aan de Fransen te danken ) heeft de industrie kennelijk weinig geleerd.
DeDream Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Ja maar je moet er wel een boom voor omzagen maar dat terzijde. Je hebt volstrekt gelijk met die idiote verpakkingen. Ook met de hdmi kabel zitten we op dezelfde lijn. Na enig onderzoek heb ik ook begrepen waarom de kwaliteit van de hdmi kabel er niet toe doet (bij een videosignaal). DeDream
trinity1 Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Dan nog wat...ik snap dat High-End ge-ouwehoer niet dat de beelden van de ene dure HDMI kabel beter zou zijn dan een goedkope. Het signaal is digitaal. Komt het tot transportfouten bij te lange kabellengtes, dan zie je dropouts. Daarna valt het beeld helemaal weg. Er kan theoretisch en praktisch helemaal geen beeldkwaliteitsverschil zijn in de vorm van "scherper beeld" of "mooiere kleuren". Als jij dat High-End ge-ouwehoer niet snapt en er theoretisch geen beeldkwaliteitsverschil is volgens jou vertel me dan eens waarom je dan de deepcolor functie niet kan activeren als er een een goedkope flut HDMI tussen zit wat volgens jou toch geen verschil maakt? Er is wel degelijk verschil. Ten eerste is er geen "banding" meer en het beeld is inderdaad scherper en heeft veel mooiere kleuren. Als je geen verschil ziet is moet je het eens gaan zoeken in je apparatuur. Die kan die hoge kwaliteit dus niet aan en dat is volgens mij iets anders als High-End ge-ouwehoer. Trinity
theparasol Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Origineel bericht van: trinity1 vertel me dan eens waarom je dan de deepcolor functie niet kan activeren Maakt onderdeel uit van hdmi protocol 1.3 of hoger. Heeft ook te maken met type HDMI kabel dat je gebruikt. Er is nl een 19 en een 29 aderige variant, type A, B en sinds 1.3 type C. Je hebt idd goedkope flutkabels en goedkope flutkabels. Als er te weinig aders inzitten zal de hdmi 1.3 niet kunnen werken.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 januari 2009 Geplaatst: 3 januari 2009 Als je geen verschil ziet is moet je het eens gaan zoeken in je apparatuur. Die kan die hoge kwaliteit dus niet aan en dat is volgens mij iets anders als High-End ge-ouwehoer. Banding, streaking, ringing zijn allemaal beeldfouten die in het analoge domein zijn oorzaak hebben. Ik hoef niet te zoeken in mijn apparatuur want er is geen verschil. Daar ben ik te nuchter voor. Als ik iets niet kan meten, dan is het er ook niet. Ik ga geen verdere diuscussies aan want die heb je bij voorbaat al verloren. Dat klinkt misschien arrogant, zo is het ook niet bedoeld. Maar neem maar van mij aan dat een digitaal signaal niet degradeert tot een zichtbaar slechter beeld, totdat de grenzen van de foutcorrecties zijn bereikt. Geloof je dat niet, dan is dat jpuw goed recht en mening. Mijn mening is dus duidelijk een andere.
kaaskop63 Geplaatst: 13 januari 2009 Geplaatst: 13 januari 2009 beetje offtopic Doet me denken aan een demonstratie van een bekende luidsprekerfabrikant uit Edam. Ooit moesten we naar een demo waarin ze aangaven in elektrostaten te gaan,alle audiofreaks van mijn afdeling helemaal lyrisch over het geluid.produkt zag er mooi uit,toen kwam de vraag wat dit setje elektrostaten mocht kosten.volgens collega's wel tussen de 3000 en 4000 guldens.Lachen was het helemaal toen de frontjes eraf gingen en er de bekende melkpakjes uit tevoorschijn kwamen. Daar gingen alle audiofielen met hun optimale gehoor. Wat ik hiermee probeer te zeggen dat het vaak tussen de oren zit(leuke zinspeling)
DeDream Geplaatst: 14 januari 2009 Geplaatst: 14 januari 2009 Ja dat is illusie, wat hier meer dan eens is gemeld dat door meting is aangetoond dat dure kabels er niet toe doen bij het hdmi protocol en voor zover het om het videosignaal gaat. Het audiosignaal bij hdmi is een ander verhaal.... Zie de test op: http://gizmodo.com/gadgets/feature/the-t...ally-268788.php DeDream
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen