Ga naar inhoud


AB IP BOX 9000 versus Vantage 8000S


JoopSiroop

Aanbevolen berichten

Ik ben mijn Inverto nu toch wel goed zat aan het worden en ik wil HD ontvangst, dus ik ben na lang wikken en wegen zover dat ik overga op een nieuwe ontvanger.

Ik heb de buik vol van de niet werkende usb poort van de Inverto, en ik wil graag wat makkelijker naar de ontvanger kunnen. Dus een ethernet poort is vereiste. En twin tuner en harddisk.

 

Ik zit nu te twijfelen tussen een AbCom ipbox9000 plus of een Vantage 8000S.

De vantage lijkt erg goed, veel updates, en vooral de blindscan wil ik graag hebben.

 

Aan de andere kant kan ik de AbCom ipbox9000 vanaf elke kamer via een web interface bedienen, al heb ik nog niet kunnen ontdekken wat ik daarmee allemaal kan.

 

Ik heb van beide ontvangers de editor programma's gedownload en ik heb zelf de indruk dat die van AbCom ipbox9000 een stuk completer is. (oa. rechtstreekse import van een aantal setting lijsten)

 

Heeft iemand nog meer overwegingen/aanvullingen om rekening mee te houden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja die editor van onze vriend Robert is al een tijdje uit en dus compleet.

Ik heb geen van beide ontvangers maar zou u willen aanraden goed na te denken of je wel echt een dual tuner nodig hebt.

En dan roep ik de andere sat4allers op te antwoorden welke dubbele tuner dit echt goed doet.

Je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik daar toch nog steeds aan twijfel.

Overweeg een HTPC of de afgwerkte Reelbox Avantgarde.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn heb ik aan 2 tuners niet eens genoeg...

 

Op dit moment heb ik 2 tuners, en ik gebruik ze frequent, zij het dat er wel beperkingen zijn. Maar het is bijvoorbeeld handig als je iets op wilt nemen en je wilt ondertussen naar een andere transponder op dezelfde sat wilt kijken.

 

Daar gaat bij mij dan ook de beperking spelen: ik heb een gemotoriseerde schotle en je hebt weing aan 2 tuners als je toevallig 2 zenders op verschillende postieswilt zien. Mensen met een multi-feed schotel hebben daar weer geen last van.

 

Ik moet zeggen dat er veel op de Inverto is aan te merken, maar het gebruik van 2 tuners gaat echt wel goed. Lastig alleen dat ik maar 1 coax door de motor door kan lussen. Motor commando's komen daardoor niet altijd direct aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je aan twee tuners echt niet genoeg hebt, is er eigenlijk maar één (toekomstig) alternatief. De DM8000HD. Daar zitten er standaard twee in en kunnen er als het moet nog twee bij. (willekeurig satelliet, kabel of digitenne tuners).

Die box is wel duur, maar dan heb je ook wat.

De DM8000HD staat op het punt uit te komen en de software is al volwassen. Ik heb er nu een keer of drie mee mogen spelen en hij draait gewoon zeer stabiel.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die dreambox is dan ook wel heel erg duur...

En ik heb geen idee wat jouw ervaringen op dat punt zijn, maar in het verleden hoorde je vaak klachten over een niet al te robuuste constructie van de hardware. Is dat inmiddels beter?

De optie om meer tuner te kunnen toevoegen lijkt me wel interessant, maar kan de hw die video stromen ook echt simultaan verwerken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, absoluut waar. Hij is duur!

Maar de hardware is wel echt super en uiteraard kan hij zo'n 15-16 streams (waarvan 8 gecodeerde) tegelijkertijd verwerken.

Ik heb er ook even over nagedacht of ik wel 1000 euro uit wilde geven, maar nu ik de 8000 3 x heb gezien, weet ik zeker dat ik hem ga kopen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de hardware kan je in een HTPC of een Reelbox Avantgarde ook meerdere tuners steken.

Daar je net zoals ik een rotor opstelling hebt lijkt het mij nochtans beter om gewoon een apparte opstelling te hebben. Dat is hier ook het geval, tweede schotel van 60cm met low cost rotor en single tuner werkt zeer flexiebel.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen die discussie nu natuurlijk wederom gaan voeren, maar een HTPC is echt geen alternatief voor een DM8000/ipbox/vantage etc.

de zaptijden van ruim 3 seconden, weinig flexibele set-top-box flexibiliteit en voor een leek onmogelijk installatie zijn toch wel de grootste en belangrijkste minpunten.

Zie TFH, die het zonder hands-on hulp van Niels nooit of te nimmer voor elkaar zou hebben gekregen om die HTPC zelf te bouwen (lees: installeren en configureren) en TFH is zelfs een ervaren "computerman".

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij zegt HTPC niets, is dat een pc met dvb-s kaarten? Ik heb wel over zelf bouwen gedacht, maar ik vraag me af of ik daar beter mee af ben dan een sat receiver. Een pc kost ook geld, kaarten erin, iets voor een remote control regelen, moet stil zijn, er mooi uitzien, huisgenoten moeten het ook kunnen bedienen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen het heeft geen zin om hier die discussie alweer te voeren want DAAR staat alles uitgelegd.

 

De Reelbox Avantgarde zou eigenlijk ook bij die HTPC kunnen zitten want het is een Kubuntu 8.04 met specifieke VDR uitvoering erop.

Zelfs de tunerkaart is beschikbaar voor in een PC te plaatsen.

 

Ik heb die onlangs zien werken en dat is toch well het neusje van de zalm en is zijn +/- € 1100,- ook waard met zijn dubbele S2 tuner en (bijna) klaar voor gebruik.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron raar, er is een alternatief met meer opties als de db 8000 en je vergeet het even te melden, De Q-Box HD.

 

Net als de DB 8000 is deze ook nog niet leverbaar, of wij dus beiden als alternatieven mogen noemen is dus maar de vraag. Daarnaast is de vraag of beide stabiel zullen zijn...

 

Lijkt mij toch minstens aan de genoemde normen te voldoen en dat voor de helft van de prijs van jouw alternatief en als toetje met werkende WIFI en een Diablo cam voor de PW liefhebbers onder ons.

 

Specs:

- 266 MHz ST40 CPU SH4 Core. STi 7101 based.

- Linux Operating System

- Linux DVB-API compatible.

- 2,2” TFT high definition Display

- WiFi - 802.11n. Stand-Alone internal Module

3 Antennas. WEP/WPA/WPA2 supported.

- 2 x Common Interface Slots

- Ethernet 10/100 MBit compatible interface

- MPEG-2 / H.264 Hardware decoding

- Tuner: DVB-S2, DVB-C, DVB-T

- 3 x Tuner Module Input - Plug&Play

- 2 x Smartcard-Reader ISO 7816-3 with programmable clock speed

- V.24/RS232 Interface

- 10/100Mbit Ethernet Interface

- 2 x Scart (RGB, FBAS or S-Video)

- HDMI Output

- 2 x USB 2.0 external USB

- 1 x USB 2.0 internal for FileSystem

- S/PDIF Interface for digital bit stream out (AC-3)

- 8 MByte NOR for Secure Bootloader, 128 MByte RAM

- Internal SATA for PVR

Use either as internal SATA HDD 2,5“

- unlimited channel lists for TV/Radio

- EPG (electronic program guide)

- multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC)

- OSD in many languages and skin-support

- Videotext Decoder

DVB-S2 Tuner:

Frequency Range 950 .... 2150 MHz

Demodulation DVB-S (QPSK); DVB-S2 (8PSK,QPSK)

Symbol rate DVB-S: 2 ... 45 Mbaud/s, SCPC/ MCPC

DVB-S2: 10 – 31 Mbaud/s (8PSK) , 10 –30 Mbaud/s (QPSK)

Video decoder:

Video Compression MPEG-2 and MPEG-1 compatible, H.246

Video Formats 4:3 / 16:9

Letterbox for 4:3 TV-Device

Capable Resolution: (1080I, 720P, 480P/576P, 480I/576I)

Audio decoder:

Audio Compression MPEG-1 & MPEG-2 Layer I and II, MP3

Audio Mode Dual (main/sub), Stereo

Frequency: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 16 kHz, 22.05 kHz, 24 kHz

Video parameter:

Input Level FBAS 1 Vss +/- 0.3 dB on 75 Ohm

Teletext filter in conformity with ETS 300 472 Standard

TV-Scart:

Output: FBAS, RGB, S-Video

Serial Interface RS 232:

RS232 bidirectional

BitRate 115,2 kBit/s max.

Plug Connector SUB-D-9

Function: Update of Firmware

Ethernet:

10/100 MBit compatible interface

Function: Update of Firmware

SATA Interface:

For use either as internal HDD 2,5“

USB

2 x USB 2.0 Host

1 x USB 2.0 Host Internal Slot for USB stick to hold the Firmware.

Count of active satellite positioniSEqC 1.0/1.2 SAT POSITION / SAT OPTION

DiSEqC - Rotor Control

 

Power Supply:

Input:

110-240V AC / 50-60Hz / 0,6A

Physical specification:

Ambient Temperature +15°C...+35°C

Humidity < 80%

Size (W x D x H):370 mm x 230 mm x 60 mm

Weight: 2,5 kg ca without HDD

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Q-box zou volgens de handel rond 14 december leverbaar zijn en er wordt wel degelijk gesproken over een enigma 2 ontvanger. Wij zijn benieuwd, meer kunnen wij toch niet erover zeggen.

 

 

 

QBox HD Linux Enigma2.pdf

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat mij betreft nog geen alternatief want niemand heeft nog iets gezien. De Dreambox DM8000HD heb ik wel al meerder keren zien en "voelen" werken en kan ik dus wat zinnigs over zeggen.

Voordat ik iets een alternatief noem, wil ik toch minimaal iets tastbaars hebben gezien.

Verder niet zo miepen a.u.b. want als ik maar het woord Dreambox noem, val jij steeds weer over mee heen en dat begint erg vervelend te worden.

Ik noem de man gewoon een alternatief en niemand "verplicht" mij daarbij alle andere receivers die JIJ ook een alternatief vind, te noemen.

Beschouw dit bij deze je laatste waarschuwing want ik ben jouw gedrag meer dan zat.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...