Ga naar inhoud


Op vakantie naar IJsland. Waarom wel/niet?


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben ik 2006 naar IJsland op vakantie geweest. Het was een geweldige vakantie op een geweldig eiland. Voor mij is het het mooiste land waar ik ooit geweest ben. IJsland echter zo onherbergzaam dat een week niet voldoende is om het hele eiland rond te reizen. Ik wil in 2009-10-11 graag een keer terug gaan om de rest van het eiland te bezoeken.

Mijn vraag: Is het verstandig om binnenkort naar IJsland terug te gaan nu de economie daar een flinke deuk heeft opgelopen?

 

Of wordt het hierdoor alleen maar goedkoper en hebben touristen hier weinig hinder van of gelden de financiele problemen ook voor de toeristen en kun je het eiland de komende tijd beter niet bezoeken??

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: The Iron Maiden
Hallo,

Ik ben ik 2006 naar IJsland op vakantie geweest. Het was een geweldige vakantie op een geweldig eiland. Voor mij is het het mooiste land waar ik ooit geweest ben. IJsland echter zo onherbergzaam dat een week niet voldoende is om het hele eiland rond te reizen. Ik wil in 2009-10-11 graag een keer terug gaan om de rest van het eiland te bezoeken.
Mijn vraag: Is het verstandig om binnenkort naar IJsland terug te gaan nu de economie daar een flinke deuk heeft opgelopen?

Of wordt het hierdoor alleen maar goedkoper en hebben touristen hier weinig hinder van of gelden de financiele problemen ook voor de toeristen en kun je het eiland de komende tijd beter niet bezoeken??

mvg,
The Iron Maiden


Waarom vraag je dit eigenlijk,
Je vind het het mooiste land, je hebt er een geweldige vakantie gehad, wat let je.
Natuurlijk heeft de economie daar een flinke deuk opgelopen, maar daar is de natuur toch niet minder door geworden.

Gewoon naar toe gaan, ten eerste het is een mooi land en ten tweede je helpt daar ook nog de economie mee in Ijsland, en dat is alleen maar goed

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de supermarkten alweer bevoorraad zijn. Maar je wilt er pas over bijna een jaar naartoe, dan zal dat geen probleem meer zijn.

 

Gewoon gaan dus in jouw geval, al weet ik niet of het verstandig is om _nu_ te gaan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dingen die de economie niet beinvloed:

a) De natuur. Die blijft even mooi.

B) De bevolking. Zal net zo vriendelijk zijn als vorige keer.

 

Dus eigenlijk heb je het alleen over prijs. Ik zou niet te vroeg boeken, en zowel de wisselkoers als de prijs van spullen in Ijsland in het oog houden. Ook geen geld op voorhand opnemen (inflatie is nogal hoog momenteel, iets van 18%).

 

Verder zou ik gewoon gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Volgens mij wordt of is het er ook goedkoper, dat is althans een economische wet.

Luxegoederen sowieso, de SUV's staan nu al in de uitverkoop.

Aan de andere kant, als de supermarkt het voedsel niet aan kan slepen (en ik weet niet of dat al opgelost is), dan zal dat juist duurder worden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten en drinken is in ieder geval altijd duur in IJsland. Vlees is erg duur omdat het land zelf geen veeindustrie heft, en dus ieder biefstuk geimporteerd moet worden. Alleen vis en schaaldiren zijn er goedkoop,maar daar moet je ook van houden.

 

Drinken, en met name alcohol, is peperduur vanwege de hoge accijns.

 

Het gaat mij er om dat ik tijdens vakantie niet in de problemen kom, doordat de schappen leeg blijven of vlieftuigen niet vliegen.

 

Dat alles daar duur is weet je van tevoren, daar kun je rekening mee houden

 

mvg,

The Iron Maiden.

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stoker
Twee dingen die de economie niet beinvloed:
a) De natuur. Die blijft even mooi.
B) De bevolking. Zal net zo vriendelijk zijn als vorige keer.

Dus eigenlijk heb je het alleen over prijs. Ik zou niet te vroeg boeken, en zowel de wisselkoers als de prijs van spullen in Ijsland in het oog houden. Ook geen geld op voorhand opnemen (inflatie is nogal hoog momenteel, iets van 18%).

Verder zou ik gewoon gaan.


Eén reden om niet te gaan: het weer! crazy

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vliegtuigen kunnen pas niet vliegen als ze hun brandstofrekening niet kunnen betalen (of er geen vertrouwen is als ze dat gaan doen). Dat zou een probleem kunnen zijn voor een Ijslandse maatschappij, maar buitenlandse maatschappijen zullen daardoor niet getroffen worden.

De schappen leeg, zou kunnen (op binnenlandse producten na), maar snel zie ik dat niet gebeuren op dat eiland.

 

Ik ben blij dat we hier de euro hebben. Wat daar gebeurt is, had hier ook kunnen gebeuren. Nederland is zwaar afhankelijk van z'n bankwezen, en die hebben matige beslissingen genomen in hun financieel beleid. Als ze echt slechte beslissingen genomen hadden, en we hadden geen euro, was het met ons nu niet veel beter geweest.

Door de euro, gaat onze munt nu niet mee onderuit (da's het gevolg in Ijsland). En dat geeft de staat de mogelijkheid de banken te helpen waar nodig. En de gewone economie leid wel schade, maar omdat de munt stabiel is kan die wel verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal met je eens: Ijsland is prachtig!

 

Ben er lang geleden(1975) een paar weken op vakantie geweest en

nog lang niet alles gezien.

 

Ook toen gold: geld opnemen per dag, omdat je iedere dag meer

kronen kreeg voor je geld.

 

Enne, eet geen schapengehakt: de eerste happen zijn wel lekker,

daarna proef je de mest.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik denk nu dat het over een jaartje wel weer goed zit met de economie in IJsland. Komende zomer ga ik naar Noorwegen, dit lijkt me ook echt fantastisch (en ook lekker duur frown ) Misschien dat ik in 2010 of 2011 weer eens terug ga naar IJsland. Ik heb tijd genoeg en de natuur zal er niet minder mooi door worden.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelezen:

 

Mystiek IJsland

Boek nu een reis naar IJsland. Dit mystieke land heeft een prachtige natuur. Gletsjers, geisers en vulkanen vindt u in IJsland dicht bij elkaar. De landschappen van IJsland werken betoverend. Was het land eerder te duur voor u? Dan is dit het goede moment om te gaan. Nu p.p. vanaf: 299 euro !!

 

mag de link niet plaatsen vanwege commercie

 

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...