Ga naar inhoud


Breedbandinternet voor dunbevolkt platteland


Gast wanderer

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Toxic[Q
]Wat ik niet begrijp is hoe men dit breedband internet durft te noemen.
Breedband is vanaf 4Mb/s.
Tegenwoordig kan je 256Kb/s tot 1024Kb/s download en 64Kb/s tot 128Kb/s upload echt geen breedband meer noemen.
Bovendien heeft dit abonnement eee vrij karige download limiet.
Zelfs al zou het breedband zijn, smeer vrij standaard download gedrag + surfen en e-mail gebruik over de maand uit en je zit zo aan die limiet. Daarna zak je terug naar onacceptabel lage snelheden.
Het klinkt leuk, maar er zitten wel een paar flinke haken en ogen aan.

Ron



Klopt precies wat ik al zei.

Groeten Tijgertje. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Korsman035
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: pilux
Wat is eigenlijk het probleem dat men tracht op te lossen?

Inmiddels heeft het hele land UMTS/HSDPA dekking en daarmee kun je zelfs op de trekker terwijl je aan het ploegen bent internetten, bij wijze van spreken. En de kosten zijn vergelijkbaar met de hier besproken oplossing met een redelijke kans dat die in de toekomst naar beneden zullen gaan als de populariteit toeneemt.

De datalimiet met dergelijke verbindingen is volgens mij extreem laag. Het zit er inderdaad wel in dat dit op den duur goedkoper gaat worden. Het is dan wel snel maar als je na 10 minuten bij wijze van aan je limiet zit schiet het nog niet op.

De vraag of de datalimiet bij SES ook niet erg beperkt is is dan weer wel terecht.


dat valt ook wel mee, ligt helemaal aan eigen gebruik en abonnementsvorm. KPN biedt namelijk ook 2 flat fee abonnementen aan van 39,95 en 79,95 per maand

Quote over datalimieten van de kpn website:
Citaat:
Uw abonnement
Hoe vaak en hoe intensief wilt u gebruik maken van Mobiel Internet? Bepaal hieronder welk abonnement het beste bij u past.

Regelmatig
Bundel Start : 250 MB 400 MB verbruik, daarna € 0,10 /MB.
Bundel Comfort: 1 GB verbruik, daarna € 0,10 /MB.
Bundel Pro: 2,5 GB verbruik, daarna € 0,10 /MB.

Dagelijks
Flat Fee Lite : Onbeperkt verbruik, snelheid 1800/384 kBit/s
Flat Fee : Onbeperkt verbruik, snelheid 7200/1400 kBit/s

Landelijke dekking met maximale snelheid van 7200 kBit/sec per eind oktober 2008. Buiten het dekkingsgebied heeft u tot die tijd een downloadsnelheid van 3600 kBit/sec.


En tel daar de forse aansluitkosten (lees aanschaf / huur/borg van apparatuur) van een satellietoplossing bij op en dit hele initiatief is gedoemd te mislukken lijkt mij.

Maar ik weet niet of dat een oplossing is. 2,5GB is er snel doorheen (legaal ja). En hoe "onbeperkt" onbeperkt is kom je denk ik vanzelf achter wanneer je 5GB/maand binnentrekt.

Ik zeg niet dat de schotel beter zou zijn, maar 3g is op dit moment vaak ook nog niet echt een goed alternatief.

Als ik zelf op het platteland zou wonen zou ik een WiFi paraboolantenne installeren, en ook eentje bij iemand uit de buurt die wel breedband kan krijgen. En bij die persoon dan gewoon ADSL èn kabel aanvragen zodat we allebei toch onze eigen verbinding hebben, of als dat niet kan de breedbandverbinding delen. Dat blijft met nu beschikbare technologie volgens mij toch verreweg de snelste en goedkoopste oplossing.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb een UMTS contract met Vodafone...met een datalimiet van 4 GB. Vodafone noemt dat een fletreet. :D

Daar kom ik echt niet aan. Kost €uro 29,95 p/m.

Alleen in het buitenland als het enigzins kan niet gebruiken want je wordt gelijk armlastig.

Afgezien daarvan ben ik er prima tevreden mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
Breedbandinternet voor dunbevolkt platteland

GRONINGEN - In dunbevolkte gebieden op het platteland komt op korte termijn toegang tot internet. Landbouworganisatie LTO Nederland gaat samen met Astra de dienst Astra2Connect aanbieden. Met de dienst kan breedbandinternet verkregen worden via de schotelantenne.

De veelal agrarische gebieden zijn tot nu toe verstoken van een snelle verbinding. Agrarische ondernemers staan te springen om snel internet, maar tot nu toe waren de mogelijkheden beperkt.
De samenwerking tussen LTO en het satellietbedrijf gaat komende woensdag van start.
Geplaatst: maandag 1 december 2008 09:04
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=77564


het is eigenlijk van de gekke, dat we in Nederland, ondanks zoveel vet verdienende netproviders geen sociale belofte kunnen nakomen?

waarom ligt er niet binnen "no-Time" een fatsoenlijke leiding?

in Nederland delen we eigenlijk alles als je het beschouwt inzake kosten
maar netproviders die ons doen voorspiegelen dat ze zoveel kosten hebben om over te stappen, negeren bewust, gezien hun winstbejag, grote witte vlekken van het platteland.

ik zou iedereen willen aanraden die wel de standaard abonnementskosten moet betalen maar niet de diensten kan genieten een aanklacht in te dienen.

chiao

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik zou iedereen willen aanraden die wel de standaard abonnementskosten moet betalen maar niet de diensten kan genieten een aanklacht in te dienen.

 

ik zou iedereen willen aanraden die wel de standaard abonnementskosten moet betalen maar niet de diensten kan genieten een collectieve aanklacht in te dienen.

iets preciezer geformuleerd.

 

chiao

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik ken die dreigementen maar al te goed.

die in istanboel gesitueerde support/helpdesk wens je natuurlijk een vrolijk kerstfeest toe

 

maar serieus, is er iets op tegen dat wegens toekomstige investeringen, onze rekening met 110 eurocent omhoog ging voor die dekking van breedtband en wordt die dekking dan ook gehaald?

 

chiao

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...