Han Il Asco Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 De stationsnamen zijn te zien op 12344. Echter geen geluid, denk dat deze voor ons domme Hollanders ook dicht blijven.
vincent1971 Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Origineel bericht van: Han Il Asco De stationsnamen zijn te zien op 12344. Echter geen geluid, denk dat deze voor ons domme Hollanders ook dicht blijven. Ach en denk ook wel voor Nederlanders. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 De stationsnamen zijn te zien op 12344. Echter geen geluid, denk dat deze voor ons domme Hollanders ook dicht blijven. Ja, stel je voor dat je er naar zou kunnen luisteren. Je radiokanaal op satelliet gooien en dan de boel dichthameren, zodat niemand je hoort. De Vlaamse zenders zijn hier ook goed in. Voor mij een volkomen raadsel waarom dat nou zonodig dichtgespijkert zit. Mochten de Vlaamse radio´s niet dicht zitten zou ik er ook niet naar luisteren, maar dat is een andere zaak. Trouwens, ik dacht dat de Wallonen op de Hete Vogel gingen zitten?
digitaal kijker Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 de radiozenders wss op astra en de tv zenders op hotbird, zo kunnen ze bandbreedte sparen voor de TV zenders die wss verdeeld gaan worden op de transponder waar RTBF sat zit op hotbird, zou anders niet direct weten waar ze die gaan zetten, heb vannacht gescand op 13 oost en nog niks nieuw gevonden. je hebt ook een telesat kaart nodig voor deze radio en tv zenders, te koop vanaf 8 december en enkel met een vlaams adres te abboneren en bankrekening in belgie. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Gast aart44 Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Origineel bericht van: digitaal kijker je hebt ook een telesat kaart nodig voor deze radio en tv zenders, te koop vanaf 8 december en enkel met een vlaams adres te abboneren en bankrekening in belgie. Huh dus op een Waals adres krijg je geen kaart??
digitaal kijker Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 belgisch adres hé,foutje Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Elwin Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Om welke radiozenders gaat het op die transponder? Waarschijnlijk om Waalse RTL-radiozenders, omdat daar ook RTL Radio zit. Ik snap ook niet echt waarom al die radiozenders op slot moeten. Via internet zijn de meeste radiozenders gewoon vrij te ontvangen, waarom dan niet via satelliet?
digitaal kijker Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 omdat ze betalen enkel voor ontvangst in belgie wss (uitzendrechten). La premiere Mint Musiq 3 Pure Fm Viva Cite Radio Contact (fr) RTL Radio Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Elwin Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Origineel bericht van: digitaal kijker omdat ze betalen enkel voor ontvangst in belgie wss (uitzendrechten). Maar waarom kan ik hier via internet gewoon naar 4fm luisteren? Of zijn er andere rechten via het internet?
digitaal kijker Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 rechten voor internet zijn anders dan via satelliet. via internet berekenen ze dit per luisteraar en op satelliet per land waar men dit kan ontvangen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 omdat ze betalen enkel voor ontvangst in belgie wss (uitzendrechten). Wat voor een uitzendrechten? Andere zenders, zelfs zenders uit Rusland, Ukraine en Verwegistan zenden gewoon FTA hun radio-programma´s. In heel Duitsland/Frankrijk/Engeland/Oostenrijk/Zwitserland is er geen één radiozender achter de codering. Op een hele enkele uitzondering na. En afgezien van die Premiere radio´s.
Elwin Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Even ingescand en ik krijg de volgende Waalse radiozenders, gecodeerd: Mint Bel RTL Radio Contact Pure FM Classic21 Viva Cité Musiq'3 La Premiere
Ou-Tannu Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 mja, en zo zijn er UK radio zenders die op de Eurobird 1 S1 beam zitten, welke FTA uitzenden.. maar wil je ze via internet luisteren mag het weer niet om dat ze UK only zijn 8)7 moet alleen nog eens mailen voor de lol kijken als de presentator ook raar gaat doen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
mteam Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 citaat: Mochten de Vlaamse radio´s niet dicht zitten zou ik er ook niet naar luisteren, maar dat is een andere zaak. Dat is dan wel een gat in je cultuur en geen kleintje... Groetjes Danny
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Ik ben 2 weken geleden door Wallonie naar Parijs gereden en heb eens een tijd naar die zenders geluisterd op de autoradio. Echt boeien deed het me niet. Op de terugweg heb ik zo lang mogelijk naar RTL-Luxemburg geluisterd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen