Ga naar inhoud


[enigma2] Ronaldd image: 1 december 2008


Ronaldd

Aanbevolen berichten

mooi en stabiel image , heb hem vandaag even in de dm8000 gezet.

 

Is deze versie hetzelfde als de Dream images die zijn uitgebracht? uitgezonderd de extra's uiteraard. Krijg nu vaker de melding in beeld 'afstemmen mislukt' dan met het Dream image. Soms verschijnt het beeld wel tijdens deze foutboodschap, en vaak ook blijft het donker. Paar keer heen en weer tussen de satellieten en dan komt er wel beeld. Alles getest met FTA.

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 194
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is volgens mij een bugje in enigma. Dus wachten totdat dream het heeft gefixed.

 

Ik zal vanavond eens kijken of ik enigma (7025 en 800) kan updaten naar de laatste versie uit de release trunk (2.5). Mischien is het al gefixed.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een kans dat in de 8000 image van 12 december de NewCS versie opgehoogd kan worden van 1.2 naar bijvoorbeeld 1.62? Ik weet niet hoe ik dat handmatig kan doen. Ik heb NewCs om mijn Sky UK kaart te kunnen gebruiken. CCcam herkent deze kaart niet.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 800 en 7025 image zijn geupdate met recente enigma2. Ik heb zelf alleen niet kunnen testen of dit het opname probleem met rotor oplost.

 

Voor de 7025 raad ik geen online update aan, maar de -r3 image te downloaden omdat de 7025 zeer waarschijblijk vol loopt. Op de 800 moet een online update volstaan.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Image geinstalleerd.

 

Opname probleem dat ik had is niet opgelost, hij blijft ervan overtuigd dat ik geen twee zenders gelijktijdig kan opnemen met mijn doorgeluste rotor.

 

Ik heb het timer conflict gedoe nu maar "uit" gezet door in RecordTimer.py de sanity check uit te commentarieren. Daarmee kan ik tenminste weer gewoon opnemen zoals vanouds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze r3 met BA op de 7025 gezet en nu is het probleem met de rotor opgelost!!

Ik kan nu van 19.2 naar 23.5 zappen en weer terug.

Heb Pli-Jade in de flash.

Alleen zie ik geen rotor beweging in beeld terwijl hij wel bij instellingen aan staat.

Verder werkt de image op het eerste gezicht goed!!

 

Bedankt Ronald en ga zo door!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voor de 7025 raad ik geen online update aan, maar de -r3 image te downloaden omdat de 7025 zeer waarschijblijk vol loopt. Op de 800 moet een online update volstaan.

 

Lolbroek !!! :D

 

Heb ik net zondag de R2 er ingezet, kunnen we weer opnieuw beginnen.. cry

 

Nee hoor, blijft een hobby.

 

Thanks voor de Update..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar het aan ligt maar misschien is het toeval, ik heb nu -r3 op de 7025 gezet, maar alle signalen liggen gemiddel 10% lager. Nu zit ik op de 74% voor de SNR voorheen had ik 85%. Aan weer kan het denk ik niet liggen, want het is de hele dag hier goed geweest.

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Lolbroek !!! :D

Heb ik net zondag de R2 er ingezet, kunnen we weer opnieuw beginnen.. cry

Nee hoor, blijft een hobby.

Thanks voor de Update..


Wat opnieuw beginnen? Als je de backup mogelijkheden van deze image gebruikt,. hoef je alleen via het webinterface de image maar te flashen. Daarna kan je meteen verder kijken zonder ook maar iets te hoeven instellen.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: antonlamers
Ik weet niet waar het aan ligt maar misschien is het toeval, ik heb nu -r3 op de 7025 gezet, maar alle signalen liggen gemiddel 10% lager. Nu zit ik op de 74% voor de SNR voorheen had ik 85%. Aan weer kan het denk ik niet liggen, want het is de hele dag hier goed geweest.

Anton


Heb effe iets verder gekeken, de zenders die nu slecht zijn zijn RTL4, 5, 8 en nog wat andere. NED1, 2, SBS6 die liggen rond de 88%. Ik denk niet dat het aan de image ligt, maar aan de transponders oid.

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu r2 er weer instaan, de waardes liggen nu weer hoger.

Ook netcaster werkt in r2 en r3 komt er geen geluid uit.

Ik kreeg net wel bij r2 een instelling te zien waar de bestanden v/d tijdelijke timeshift moeten worden opgeslagen, deze vraag heb ik nog nooit gehad.

 

Ik ben meer tevreden met r2 dan met r3.

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: DeBeek
Lolbroek !!! :D

Heb ik net zondag de R2 er ingezet, kunnen we weer opnieuw beginnen.. cry

Nee hoor, blijft een hobby.

Thanks voor de Update..


Wat opnieuw beginnen? Als je de backup mogelijkheden van deze image gebruikt,. hoef je alleen via het webinterface de image maar te flashen. Daarna kan je meteen verder kijken zonder ook maar iets te hoeven instellen.

Ron


Ik heb die r3 erop gezet mbv de backupfunctie.
En dat gaat prachtig ! dit is dus in 15min gefixed met deze mogelijkheid.
Toppie Ronald.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...