Ga naar inhoud


Van Bombay naar Mumbay... Why?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Het Duits en het Frans hebben die ziekte het hardst, maar het zijn dan ook niet voor niets de meest puristische talen in Europa na het IJslands. (Die hebben zelfs een ander woord voor banaan)


Tja , als dat niet zo was dan waren het toch gewoon nederlandstaligen of niet ? wink

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Zweden noemen ze de stad nog steeds gewoon "Bombay"... ondanks dat ze heel vaak de originele naam van de steden gebruiken. Moskva is daar een voorbeeld van. Aan de andere kant heet de belgische hoofdstad dan weer "Bryssel".

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
In Zweden noemen ze de stad nog steeds gewoon "Bombay"... ondanks dat ze heel vaak de originele naam van de steden gebruiken. Moskva is daar een voorbeeld van. Aan de andere kant heet de belgische hoofdstad dan weer "Bryssel".


toevallig gisterenavond met mijn duitse vriendin daarover een discussie. Ik kwam erachter dat Gdansk nog steeds Dantzig heet in het Duits. Ik ben het dus niet eens met het noemen van de originele naam want het land zelf geeft aan hoe de stad heet.

Zoals al eerder aangegeven in het thread, we zeggen ook geen Byzanthium, of Amstellande meer. En sinds gisterenavond weet ik dus ook dat ik volgens Italianen in Monaco woon smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
toevallig gisterenavond met mijn duitse vriendin daarover een discussie. Ik kwam erachter dat Gdansk nog steeds Dantzig heet in het Duits. Ik ben het dus niet eens met het noemen van de originele naam want het land zelf geeft aan hoe de stad heet.

 

Ja, maar dat komt natuurlijk omdat een groot deel van Polen aan het grote Duitse rijk heeft toebehoord.

Er zijn wel honderden namen van steden en dorpen te noemen die in het huidige Polen liggen, die vroeger een Duitse naam hadden.

ik heb ergens nog wel een oude kaart liggen die de Duitse namen nog voert.

 

En zo voert de Duitse taal nog zeer vele ver-Duitste namen van steden...... all over the world.

 

en de groeten van poetsdoekje

 

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Rijsel is ook zo'n leuk voorbeeld als je vanuit Belgie naar Frankrijk rijdt smile


Je was me net voor smile

De geschiedenis van Rijsel begint met de stichting in de 11e eeuw door Boudewijn V, graaf van Vlaanderen, op een eiland in de Deule, vandaar de naam Ad Insulam (oorspronkelijke stichtingsnaam in het latijn) of de vertalingen Ter IJssel, Rijssel of L'île, die alle naar eiland verwijzen.

bron : Wikipedia

De Belgen pikken het dus nog steeds niet dat de naam Lille is.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

En dan die borden langs de autobaan in Duitsland met "Arnheim" erop. Zonder die extra "i" vinden ze Arnhem niet ofzo?

 

Nou, de Nederlanders kunnen er dan ook wat van: van de "Bodensee" maken ze "het "Meer van Konstanz".

Wie dat verzonnen heeft, heeft echt een prijs verdient.

 

En dan...ooit wel eens over ´s Hertogenbosch en ´s Gravenhage nagedacht? Hoe moet je als buitenlander in godsnaam weten dat dat den Bosch en den Haag is..?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De belgen kunnen er ook wat van .

 

Aix-la-Chapelle = Aachen = Aken.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...