Ga naar inhoud


Beoordelingen in de tijdschriften


JoopSiroop

Aanbevolen berichten

Ik lees regelmatig verschillende tijdschriften, en daar staan steevast reviews van ontvangers in.

Een van die tijdschriften komt in allerlei talen over de hele wereld uit (ik weet niet of ik namen mag noemen) en daar staat een hele pagina in welke receivers allemaal een award van hun hebben gehad.

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit meer pr artikelen zijn, vooral omdat die leverancier dan ook toevallig een full color add op een prominente plek in het blad heeft staan.

 

Welke bronnen en tijdschriften kun je eigenlijk als onafhankelijk en professioneel beschouwen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch

reviews en tests in de tijdschriften bestaan bij de gratie van de fabrikanten/importeurs.
chiao


hoe bedoel je dit?

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Tijdschriften lopen altijd om advertenties te leuren.

Plaats je als fabrikant een advertentie, dan zullen ze niet ongenegen zijn, ook een test(je) van je product te plaatsen. Het moet al heel gek lopen als ze het product waarvoor ze adverteren ook finaal de grond in stampen in zo´n "test".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo was ik jaren lid van Homestudio en bijna alle testen waren alleen maar lovend i.p.v. echt kritisch te zijn. Heb daarom op een gegeven moment het lidmaatschap maar opgezegd. Die Nederlandse autoprogramma's idem dito, Stapel op auto's etc. allemaal reclame voor de sponsors. Een leuk autoprogramma was dan nog op de BBC te zien waar de auto's wel afgekraakt werden als het nodig was maar ja dat programma werd dan ook door de BBC zelf betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, ik vroeg dit omdat ik genoeg bladen ken die helemaal geen goede recensie schrijven vanwege de fabrikanten (advertentie etc). Ik kan me voorstellen dat bij die bladeren die weinig lezers hebben er een soort steekpenning betaald wordt (advertensie, sponsering etc) maar ik ken veel meer tijdschriften die zich niet laten beinvloeden, bijv VIDEO uit duitsland (of maak ik nu reclame? sorry daarvoor). En zo zijn er globaal nog vele tijdschriften die niet aan "valse" reviews doen. En geloof me ik heb heel veel met prodcut reviews in de wereld te maken gehad omdat ik product manager van vele producten ben geweest.

 

wat wel in verschillende gevallen waar is, is dat wanneer je een slechte relatie met een journalist hebt, je kans hebt een slechter review te krijgen als dat wat werkelijk waar is. Of een iets betere review als je een hele goede relatie hebt.

 

Zo zijn er nog wel meer leuke dingen te vertellen over hoe om te gaan met reviews van producten. Maar dan gaan we verder off-topic

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

De c't (een computertijdschrift) is toch echt wel objectief. Kennen jullie die ook?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
De c't (een computertijdschrift) is toch echt wel objectief. Kennen jullie die ook?


Neen,graag wat meer info,lijkt me intressant

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren een abo op de C'T.

Inderdaad lijkt het wel wat meer objectief, maar vergeet niet dat het nederlandse blad een vertaling van het overigens dikkere Duitse breortje is, en daar staan dan wel weer wat mee advertenties in. Maar tusen alle bladen valt deze reuze mee inderdaad.

 

Helaas staat dar vrijwel niet over sat ontvangst in...

 

Ik deze week een nieuwe episode van een bekend engelstalig tijdschrift gekocht (Het begint met Tele en eindigt op iets van satelliet). Er staan 2 pagina's in met alleen maar ontvangers die allemaal zo geweldig zijn dat ze een award hebben gehad.

 

Ik heb geen van die bladen erop kunne betrappen dat ze na het plaatsen van een pr artikel van de fabrikant, een half jaar later een terugblikken op het apparaat, de bekende problemen oplepelen en de ervaringen van de gebruikers melden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blad hoef je niet te kopen, want de pdf ervan staat steeds op hun site. Dat blad is leuk om doorheen te bladeren, maar ik vind het niet echt objectief overkomen. En ze vinden iedere ontvanger geweldig.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
En ze vinden iedere ontvanger geweldig.

juist
een "Mangelhaft" (duits) of bevredigend (hetgeen overigens een vreemde nederlandse beoordeling is) lees je bijna nooit.

Overigens zijn er maar echt weinig testlaboratoria die hun merken/modellen en typenummers zo van de plank in de winkel ophalen
Ze krijgen over het algemeen alles vooraf rechtstreeks van de fabrikant.

chiao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: cheapwatcher
En ze vinden iedere ontvanger geweldig.

juist
een "Mangelhaft" (duits) of bevredigend (hetgeen overigens een vreemde nederlandse beoordeling is) lees je bijna nooit.

Overigens zijn er maar echt weinig testlaboratoria die hun merken/modellen en typenummers zo van de plank in de winkel ophalen
Ze krijgen over het algemeen alles vooraf rechtstreeks van de fabrikant.

chiao


Ja als je het rechtstreeks van de fabrikant krijgt dan is het al moeilijker objectief te zijn omdat je niks meekrijgt van de prijs (je voelt het niet in de knip). Tevens worden er vaak advertenties door deze zelfde firma's geplaatst in het blad, dus zij betalen ook je salaris (indirect).
Stuur gewoon een apparaat naar verschillende test personen en laten die ook een oordeel vellen.
Ik wil wel testen. wink

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...