Ga naar inhoud


Nederlandstalige Satellietbladen.


Dilasso

Aanbevolen berichten


De Hopper Guide verschijnt de laatste jaren nog maar zo'n 3 maal per jaar. Als het goed is moet binnenkort weer een nummer uitkomen.

 

En ondanks alle sites op het internet vind ik het dan toch altijd weer leuk om alle info op mooi glimmend papier te kunnen terugvinden en dat maar voor ongeveer € 5 per nummer.

 

Totaal TV is geen satellietblad meer en Tele Satelliet verschijnt dacht ik niet meer in het Nederlands in de winkel.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bavo27
tja...,als er nieuws is over het satellietgebeuren staat dit direct op het internet te lezen,lijkt me dus niet zo gemakkelijk om dan nog eens een tijdschrift uit te brengen en dit te vullen met nieuwsfeiten die al lang op internet te vinden zijn,en dan ook al door iedereen bekend zijn.
De beste tijden van de satellietmagazine's lijken me dan ook voorbij te zijn.


Dat vind ik geen argument om geen satellietbladen meer uit te brengen. Autonieuws staat ook eerder op internet, en toch zijn er legio autobladen.

Wel kun je stellen dat er meer auto-enthousiastelingen zijn dan satelliet-geïnteresseerden, en met een groter publiek kun je rekenen op een betere verkoop. Maar ik denk ook dat het vooral te maken heeft met de kwaliteit van de bladen en de schrijvers, als je een goed tijdschrift hebt, met goede artikelen, en je weet je publiek te vinden, dan heb je meer kans op succes dan wanneer je zonder al te veel inhoudelijke kennis probeert een paar bladzijden te vullen met nietszeggende artikelen...

De tijdschriften markt is overigens erg moeilijk. Er komen en gaan jaarlijks diverse tijdschriften, iedereen denkt een perfect idee te hebben, maar de blijvers die het langer dan een paar jaar uithouden hebben én een deskundig schrijverspanel, én wat kapitaal om het een paar jaar uit te houden, én weten een redelijk aantal abonnementen af te sluiten (want losse nummerverkoop is een te onzekere basis). Niet voor niks zijn het uiteindelijk toch de grotere uitgeverijen die het redden.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met IJzerbout eens... Infosat is een supergoed blad waar ik intussen al weer 21 jaar op geabonneerd ben. Toen ik er mee begon bestond het blad bijna 1 jaar. Als kleine kanttekening moet ik wel melden dat ze de laatste jaren soms wel een beetje lang uitwijden over algemene onderwerpen die met tv/media te maken hebben, maar dat is ook interessant om te lezen. Er is een tijd geweest dat ik vond dat ze wat te veel technisat-spreekbuis waren... maar dat is ook weer tot normalere verhoudingen teruggebracht. een supergoed blad!!

 

Naast Infosat ben ik ook nog abonnee va Sat+Kabel. Ook een Duits blad.

 

Als ik eerlijk ben vond ik de NL bladen nooit echt goed. Veronica sattellite was in de begindagen wel aardig... wat er nu in de vorm van totaal tv overgebleven is, is waardeloos in mijn ogen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit al tijden te wachten op een nieuw nummer van de hopperguide. Heb het laatste nummer gekocht en dat is toch best ok. Totaaltv heb ik een abo op, maar dat is alleen voor de programmagegevens. Daarvoor is het een fijne gids. De satelliet artikelen zijn inderdaad niet echt hoogdravend. Satellietgids ken ik niet.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...