Gast Geplaatst: 24 maart 2002 Geplaatst: 24 maart 2002 Sinds gisteren heb ik plotseling (binnen 1 a 2 uur) geen signaal meer. (humax 5400 incl. patch met een vaste triaxschotel op astra) Ik heb de settings opnieuw geladen maar dat hielp ook niet. Dus moet het aan de schotel of wat daar aan zit liggen. Ik zag dat de f-connector op de lnb aardig geoxideerd was zou het daar aan kunnen liggen? Of moet ik toch aan iets anders denken? Het was die dag erg zonnig, kan dat een invloed hebben op het geen signaal meer hebben? Tevens had ik het idee dat de schotel niet rond is maar meer ovaal als een ei. Deuken of andere dingen zaten er niet in. Wie o wie weet wat? Bedankt, Humpty D.
Gast Geplaatst: 25 maart 2002 Geplaatst: 25 maart 2002 Als eerste kan je die f-connector natuurlijk even opnieuw op je kabel monteren, liefst een nieuwe schone !!! Daarna maar weer eens proberen, het kan heel goed aan die connector liggen. succes
Gast Geplaatst: 26 maart 2002 Geplaatst: 26 maart 2002 Stukje van de kabel afknippen(receiver eerst uitzetten) en nieuwe monteren + afdichten!!!
Gast Geplaatst: 27 maart 2002 Geplaatst: 27 maart 2002 Ik plaats regelmatig schotels voor mn werk. smeer wat vaseline tussen de connector dan kan er weinig tot geen water bijkomen.
Gast Geplaatst: 31 maart 2002 Geplaatst: 31 maart 2002 Probleem opgelost. Heb de kabel een stukje ingekort en een nieuwe f-connector geplaatst met vaseline. Heren bedankt! Humpty D.
Gast Geplaatst: 31 maart 2002 Geplaatst: 31 maart 2002 Nou dat is weer mooi geregeld!! Geeft ook maar weer eens aan dat geen signaal in iets kleins kan zitten bijvoorbeeld een slechte connectie in je coax kabel.
Aanbevolen berichten