Ga naar inhoud


Op verzoek van Toxic[Q]: De complete lijst van wat er in mijn HTPC zit


tfh

Aanbevolen berichten

Op verzoek van Toxic[Q} uit dit topic: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1594120#Post1594120

 

Nou, ik heb even alle bonnen erbij gepakt, en dit is het resultaat:

 

Antec Veris Media Fusion Remote Black 129,95 euro

Moederbord AMD Asus M3A78-EM AM2+ 69,95 euro

OCZ Core V2 Solid State Disk 30GB OCZSSD2-2C30G 119 euro

Processor AMD Phenom X4 9650 AM2+ Box 134,95 euro

Zalman 500W ZM500-HP voeding 84,95 euro

GR HDD adaptor 2,5" to 3,5" PA-197 10,95

Corsair 2x1024MB DDR2 800 TWIN2X2048-6400 44,95 euro

CPU Cooler Scythe SCSK-1000 Shuriken 24,95 euro

LiteOn DH-4O1S BluRay drive 79 euro

Philips MCE Remote & Ontvanger: 24,95 euro

Hauppauge WinTV NOVA-HD-S2 (Retail) 89 euro

KNC ONE TV-Station DVB-C (Retail) 79 euro

 

Dit brengt het totaal plaatje op 891,60 euro. Hierbij moet ik wel het volgende aantekenen:

 

• De DM8000 heeft 2 DVB-S2 tuners aan boord, bovenstaande config maar 1

• Deze config heeft al wel een DVB-C tuner aan boord

• Deze config heeft al een Bluray DVD/Writer aan boord

• Ik heb gekozen voor een dure Solid State Disk oplossing.

• Inmiddels heeft NVidia aangegeven de hardwarematige.h264 acceleratie ook onder linux te gaan ondersteunen, dus je kan met een tragere processor gaan werken.

• Je zal nog een HDMI kabel moeten kopen 

 

En niet te vergeten: 2 volle dagen werk en zeker 5 á 6 avonden werk! Hiervoor nogmaals mijn hartelijke dank aan Niels.

 

Anyway, laat je de DVB-C, BluRay er uit en kies je een “normale” harddisk, kan je bijna 200 euro op bovenstaande plaatje besparen. En evt op de processor ook nog wel 75 euro, maar ik weet niet of die hardwarematige versnelling echt wel 100% gaat werken, dus ik zou momenteel toch voor de snellere CPU kiezen

 

Software:

 

* Xubuntu 8.10 (O/S)

* Xine (Player van de DVB-streams, frontend)

* VDR (VOor de DVB-streams, backend)

* XBMC (Multimedia speler)

* CCCam 2.0.10

* LIRC (voor de afstandsbediening)

 

In plaats van CCcam kan je overigens ook NewCS gebruiken, wat veel sneller werkt. Ik gebruik nu overigens mijn prive CCcam servertje waar mijn kaarten inzitten. Dit is ook praktisch ivm de 2e ontvanger wink Doe je dit niet, moet je evt één of twee kaartlezers kopen natuurlijk!

 

Mochten er verder nog vragen zijn, dan hoor ik het graag!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hartelijk dank voor deze informatie.

Je hebt wel flink "gesjopt" voor deze prijzen, want alles bij dezelfde leverancier voor deze prijzen gaat mij in ieder geval niet lukken.

Hier en daar bestellen levert ook nog enige verzendkosten op.

Die moet ik er dan nog even bijtellen.

In plaats van de solid state, zou er dan bij mij een stille en zuinige 1TB HDD in komen en dat zal inderdaad wel iets goedkoper zijn.

Ik ga eens kijken of ik het bij elkaar kan krijgen.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze mijn complete overzicht (op basis van huidige prijzen bij **op aanvraag** en op basis van huidige configuratie) van mijn software gebaseerde VDR configuratie/oplossing :

 

Code:
Enclosure : Antec New Solution NSK2480     € 123,-Mobo      : Asus P5N-EM (nForce 630i)      €  65,-CPU       : Intel Q6600 (4x2.4Ghz)         € 189,-Memory    : Kingston 2GB/DDR2-800 Kit      €  22,-HDD       : Samsung HD501LJ (500 GB)       €  59,-DVB-S2    : Hauppauge WinTV NOVA-HD-S2     €  89,-Remote    : Philips MCE Remote + Receiver  €  29,-DVD       : LG GGC-H20LRB (Blu-Ray/HDDVD)  €  99,---------------------------------------------------+Totaal    :                                € 675,-

 

Hierbij moet ik wel vertellen, dat ik indertijd mijn hardware heb gekocht in combinatie met aanbiedingen, etc en dat mijn hardware nu op basis van Intel Core2 platform is gebaseerd (bij aanschaf was dit dus nog AMD X2). Overigens is mijn verwachting dat het gebruik van bijvoorbeeld een 3Ghz DualCore CPU (Zoals de Intel E8400) voldoende is voor het kijken van DVB-S2 gebaseerde H264 streams. Ook is de LG DVD een combo van Blu-Ray, HD-DVD en DVD-RW mogelijkheden, dit kan makkelijk omgezet worden naar een standaard DVD-RW. Hierdoor zou je het geheel kunnen terugbrengen naar het volgende:

 

Code:
Enclosure : Antec New Solution NSK2480     € 123,-Mobo      : Asus P5N-EM (nForce 630i)      €  65,-CPU       : Intel E8400 (2x3Ghz)           € 169,-Memory    : Kingston 2GB/DDR2-800 Kit      €  22,-HDD       : Samsung HD501LJ (500 GB)       €  59,-DVB-S2    : Hauppauge WinTV NOVA-HD-S2     €  89,-Remote    : Philips MCE Remote + Receiver  €  29,-DVD       : Sony AD-7200S DVD-RW           €  25,---------------------------------------------------+Totaal    :                                € 581,-

 

En wanneer je gebruik maakt van de Reel eHD (tegenwoordig € 160,- incl. BTW maar excl. verzending) kun je enorm veel besparen op de CPU/mobo combinatie.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Hartelijk dank voor deze informatie.
Je hebt wel flink "gesjopt" voor deze prijzen, want alles bij dezelfde leverancier voor deze prijzen gaat mij in ieder geval niet lukken.
Hier en daar bestellen levert ook nog enige verzendkosten op.
Die moet ik er dan nog even bijtellen.
In plaats van de solid state, zou er dan bij mij een stille en zuinige 1TB HDD in komen en dat zal inderdaad wel iets goedkoper zijn.
Ik ga eens kijken of ik het bij elkaar kan krijgen.

Ron


Nou, flink shoppen valt wel mee. Ik heb het gros bij een computerwinkel hier in Breda gehaald. Alleen:

* Bluray Drive
* DVB-S2 / DVB-C kaarten
* Solid State disk

Deze komen van een andere winkel vandaan. Maar ook slechts 1. De verzendkosten waren 9,50 euro. Ik heb de gegevens van de winkels voor je in PM gezet wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antec Veris Media Fusion Remote Black 152,75 euro

Moederbord AMD Asus M3A78-EM AM2+ 79,95 euro

180809 Seagate 1TB ST31000340AS 7200.11 S-ATA2 32MB 119 euro

Processor AMD Phenom X4 9650 AM2+ Box 139,95 euro

Zalman 500W ZM500-HP voeding 85,00 euro

Corsair 2x1024MB DDR2 800 TWIN2X2048-6400 49,90 euro

CPU Cooler Scythe SCSK-1000 Shuriken 27,90 euro

LiteOn DH-4O1S BluRay drive 103 euro

Philips MCE Remote & Ontvanger: 24,95 euro

Hauppauge WinTV NOVA-HD-S2 (Retail) 89,95 euro

Hauppauge WinTV NOVA-HD-S2 (Retail) 89,95 euro

----------------------------------------------------

2 leveranciers, verzendkosten totaal: 17,30 euro

====================================================

Totaal ongeassembleerd: 979,60

 

Ik heb gekeken bij doorgaans zeer goedkope en betrouwbare leveranciers en kan alleen iets goedkoper als ik bij nog meer verschillenden leveranciers ga kijken.

Het wordt dus bijna 1000 euro.

Ik weet niet of ik dat wel wil. De DM8000 komt er sowieso en die kost me ook hetzelde. Bijna 2000 euro voor de hobby is deze toch al dure maand wordt wat veel.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron,

 

Maar de DM8000 is standaard niet voorzien van een Blu-ray speler maar voorzien van een DVD speler (en die moet je toch los erbij kopen?). En standaard zit er ook geen 1TB HDD in.

 

Dus dan zou de DM8000 volgens mij al zeker 1000+ gaan worden. Ik schat zo rond de 1090 met DVD speler + 1TB HDD?

 

En op basis van jouw genoteerde prijzen, denk ik dat je toch een verkeerde leverancier/webshop heb gekozen. Die prijzen zijn wel behoorlijk aan de man.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt wel mee. 1 van de leveranciers is zelfs een top price-watch genoteerde.

Als jij bovenstaande hardware goekoper weet te vinden, stuur mij dan een PM a.u.b.

Uiteraard is de DM8000 duurder als er je een HDD en Optical in stopt, maar die wil ik sowieso hebben omdat een HTPC gewoonweg nog steeds niet een set-top-box kan vervangen. Alleen de zaptijden en problematische diseqc instellingen, maar ook het formaat vind ik voor mijzelf al onacceptabel.

De HTPC is hooguit "voor erbij" en daar heb ik nu even geen 1000 euro ruimte voor, want de DM8000 komt ook volgende week.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Ik weet niet of ik dat wel wil. De DM8000 komt er sowieso en die kost me ook hetzelde. Bijna 2000 euro voor de hobby is deze toch al dure maand wordt wat veel.

Ron


Haha.. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja smile December is toch al niet de goedkoopste maand wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor bovenstaande maar ik dacht een posting te krijgen met enkel de werkende configuraties onder elkaar en kommentaar in andere topics.

is dat niet mogelijk om het overzichtlijk te houden.

 

Ja tox ik vind je prijzen ook niet zo goedkoop.

 

Bij een berekening kwam ik rond € 800,- met 2 maal Reelbox Tuner erbij.

Wel gebaseerd op Intel en toen er nog een voeding zat in de Fusion, remote heb ik al van Logitech.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor bovenstaande hardware heb ik nu een linkje van Niels, waar het nog 80-90 euro goedkoper kan.

Bedankt Niels.

Roobert, ik zit niet te wachten op andere hardware. Om te vergelijken wil ik ook graag over precies dezelfde hardware beschikken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Voor bovenstaande hardware heb ik nu een linkje van Niels, waar het nog 80-90 euro goedkoper kan.
Bedankt Niels.
Roobert, ik zit niet te wachten op andere hardware. Om te vergelijken wil ik ook graag over precies dezelfde hardware beschikken.

Ron


Misschien is het dan een idee (mocht je inderdaad gaan bouwen), dat je dan de Ghost krijgt van Niels, daar gezien het verschil in hardware ik toch wat problemen verwacht (andere chipset e.d.)

Mocht je gaan bouwen: succes smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Voor bovenstaande hardware heb ik nu een linkje van Niels, waar het nog 80-90 euro goedkoper kan.
Bedankt Niels.
Roobert, ik zit niet te wachten op andere hardware. Om te vergelijken wil ik ook graag over precies dezelfde hardware beschikken.

Ron


Misschien is het dan een idee (mocht je inderdaad gaan bouwen), dat je dan de Ghost krijgt van Niels, daar gezien het verschil in hardware ik toch wat problemen verwacht (andere chipset e.d.)

Mocht je gaan bouwen: succes smile


Ik verwacht dat een Ghost of Linux DD van jouw configuratie beter gaat werken. Het is namelijk op basis van dezelfde hardware uit jouw lijstje. wink

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
En niet te vergeten: 2 volle dagen werk en zeker 5 á 6 avonden werk! Hiervoor nogmaals mijn hartelijke dank aan Niels.


@tfh,

Je geeft een opsomming van de gebruikte hard- en software.
Het heeft veel tijd gekost om het voor elkaar te krijgen.
Ik neem aan dat dat kwam doordat een heleboel uitgeprobeerd moest worden.
Uiteindelijk werkt echter alles zo goed als perfect lees ik.

Is het niet mogelijk voor jou of Niels om voor jullie configuratie
een handleiding op te stellen zodat niet iedereen die een
soortgelijke HTPC wil samenstellen opnieuw het wiel moet gaan uitvinden?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...