Ga naar inhoud


Op verzoek van Toxic[Q]: De complete lijst van wat er in mijn HTPC zit


tfh

Aanbevolen berichten

Heel mooi project. Als ik er wat meer van snap ga ik er misschien ook een maken.

Misschien een domme vraag: is er een technische reden waarom je Xubuntu met XBMC gebruikt? Mythbuntu is toch ook Xubuntu, met Myth frontend?

Hier kan ik geen info over vinden. Of misschien vind je XBMC wel gewoon mooier.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: albertmol
Heel mooi project. Als ik er wat meer van snap ga ik er misschien ook een maken.
Misschien een domme vraag: is er een technische reden waarom je Xubuntu met XBMC gebruikt? Mythbuntu is toch ook Xubuntu, met Myth frontend?
Hier kan ik geen info over vinden. Of misschien vind je XBMC wel gewoon mooier.


Kort door de bocht: MythTV is de concurrent van VDR. Je kan niet VDR en MythTV tegelijkertijd gebruiken. Vanwege dit punt is het niet aanbevolen om Mythbuntu te gebruiken. VDR is bedoeld voor het kijken van DVB broadcasts terwijl XBMC bedoeld is voor de multimedia aspecten.

Lang door de bocht: MythBuntu is inderdaad gebaseerd op Xubuntu, maar heeft vervolgens de MythTV frontend erbij zitten. MythTV zal als frontend ook de backend opstarten en vervolgens de DVB adapters in gebruik nemen. MythTV is een all-in-one oplossing waardoor je zowel LiveTV als Multimedia kan bekijken.

Naar mijn persoonlijke mening, is de implementatie van MythTV gewoon ongeschikt als je gebruik maakt van DVB-S(2) vanwege het groot aantal kanalen. Let wel, in combinatie met DVB-T en DVB-C zie ik het wel als een goed alternatief! Zo wie zo, ondersteuning voor DVB-S2 is enorm experimenteel en werkt gewoon niet goed. Bovendien, het gebruik van bouquetten is mogelijk maar enorm omslachtig. Geen directe plugin voor connectie naar bijvoorbeeld newcamd (sasc-ng is een leuke implementatie, maar was behoorlijk instabiel in mijn test-situatie). Ook vindt ik nog steeds de Audio Mediaplayer enorm brak (ik moet importeren terwijl ik het zou willen afspelen op basis van een map oid). Hier door heeft MythTV voor mij afgedaan.

Als je dan een programma wilt hebben die al je multimedia zaken kan afspelen, dan moet je kiezen voor XBMC. XBMC is gewoon een gelikte multimedia player dat nagenoeg alles slikt, er gigantisch goed uitziet en beschikt over een enorme hoge WAF.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn plannen om XMBC als frontend te gaan gebruiken voor een mythtv Backend. Mogelijk voor jou de ideale situatie.

 

Ik heb DVB-S2 even in de ijskast geparkeerd en voorlopig lijkt MythTV goed te voldoen. Als ik sasc-ng aan de praat krijg, dan kan ik ook de nederlandse zenders gaan kijken en kan ik de overstap vanaf mijn oude Topfield gaan maken. Voor FTA kanalen werkt het al prima. De BBC-HD ontvangt al goed, want dat is op een of andere manier geen DVB-S2.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Niels.

ik ben in juli begonnen met de HTPC op basis van Intel Dual Core en ATI 3650 en Technotrend S2 3650 USB.

Ik heb iets werkend onder DvbViewer maar zeer onstabiel vooral als ik mijn kaart wil gaan lezen in bvb de Triple Dragon (gdoos).

 

Dus vanaf het begin had ik geopteerd voor Linux en Ubuntu Hardy heron.

Probeerde MythBuntu en kon hem niet goed configureren en vond ook geen passende driver voor mijn Technotrend.

 

Alvorens over te stappen naar een andere DVB-S2 kaart (liefst die ven de ReelBox, tenzij jij beter/goedkoper weet) zou ik het volgende willen weten:

 

bedoeling is mijn verschillende abo's (zijn er nu 3) in Dreambox/triple Dragon te steken en liefst via gdoos te sharen in mijn netwerk.

Is dit mogelijk en stabiel?

 

Verleden week end Xubuntu 8.10 geinstalleerd maar ben niet verder geraakt daar ik geen sound heb op mijn spdif (dit zoek ik op Ubuntu forum uit).

 

Alvast bedankt.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik ook geen DVB-S2 kijker ben, heb ik een Myth setup draaien. Nu, maanden later is het systeem onze main Live TV player. De Arnion ontvanger is dus niet meer aangesloten.

Sasc-ng is een tricky one. De vraag is, wil je sasc in combinatie met cccam gaan gebruiken? Maak dan je vingers maar nat. Gewoon out of the box is sasc best wel stabiel naar bv een newcamd server toe.

Ook een nadeel van de cccam sasc versie is dat de mythtv EIT niet meer goed werkt, ttz, veroorzaakt freezes waarvoor je moet rebooten. Ik heb dus een helse tocht achter de rug om voor al m'n favo kanalen een xmltv source te vinden.

Al bij al, nu dit allemaal achter de rug is, ben ik tevreden.

Resultaat is een Mythtv center met drie DVB-S tuners. Eentje voor live TV en twee andere om op te nemen. De laatste weken heeft ie geen opnames meer gemist.

 

Groeten

Sis

 

Origineel bericht van: Hans Houwaard
Er zijn plannen om XMBC als frontend te gaan gebruiken voor een mythtv Backend. Mogelijk voor jou de ideale situatie.

 

Ik heb DVB-S2 even in de ijskast geparkeerd en voorlopig lijkt MythTV goed te voldoen. Als ik sasc-ng aan de praat krijg, dan kan ik ook de nederlandse zenders gaan kijken en kan ik de overstap vanaf mijn oude Topfield gaan maken. Voor FTA kanalen werkt het al prima. De BBC-HD ontvangt al goed, want dat is op een of andere manier geen DVB-S2.

 

Hans

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Niels Wagenaar

 

Bedankt voor de info, dit is precies het antwoord wat ik zocht.

Ik vind het toch wel belangrijk dat DVB-S(2)ook goed ondersteund wordt.

Als ik het volgende maand wat rustiger heb ga ik mijn tanden eens in een HTPC zetten :D

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic, vanwaar de ommekeer als ik even vrij mag zijn om dit te vragen ?

Want ik stoorde mij behoorlijk aan jouw gedrag tegenover de htpc eigenaren en mensen die graag een htpc wilde bouwen.

Steeds maar "schreeuwen" dat je maanden bezig bent met een htpc, dat het (te)veel stroom pakt en dat een dreambox 8000 veeeeeeel beter is dan een htpc... Dus vanwaar deze ommekeer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Toxic, vanwaar de ommekeer als ik even vrij mag zijn om dit te vragen ?
Want ik stoorde mij behoorlijk aan jouw gedrag tegenover de htpc eigenaren en mensen die graag een htpc wilde bouwen.
Steeds maar "schreeuwen" dat je maanden bezig bent met een htpc, dat het (te)veel stroom pakt en dat een dreambox 8000 veeeeeeel beter is dan een htpc... Dus vanwaar deze ommekeer?


Er is helemaal geen ommekeer. Ik ben nog steeds volledig van mening dat je beter een Satellietontvanger dan een HTPC kunt gebruiken voor de ontvangst van satelliet TV (of eigenlijk DVB over het algemeen).
De overduidelijke nadelen zijn nog steeds dezelfde:
-Hoog stroomverbruik
-Zeer traag zappen (3+ seconden)
-Voor een leek onmogelijke installatie
-Zeer tijdrovend om te bouwen en configureren (kennis vereist)
-Vrij omslachtige bediening van het satelliet gedeelte, met name diseqc en rotor instellingen.
-Vrij spartaans menu (VDR)
-Zenderlijsten zijn vrij omslachtig te maken.
Daarnaast zijn er bij het gebruik van een (HT)PC ook een paar belangrijke voordelen:
-Afspelen van diverse mediaformaten is (nu nog) duidelijk beter
-Het mediaplayer gedeelte (als je XMBC gebruikt) is grafisch erg gelikt.
-Maak je er een dual boot van, kan je er ook nog eventueel een game mee spelen of comfortabel internetten.
Al met al ben ik van mening dat een (HT)PC mijn set-top-box (nu nog een DM7025, maar zometeen een DM8000) absoluut niet kan vervangen.
Dat wil niet zeggen dat ik het niet leuk zou vinden er zometeen misschien wel weer een HTPC naast te zetten.
Of ik dat ga doen, hangt geheel af van wat de DM8000 na enige tijd van ontwikkeling allemaal wel en niet gaat kunnen.
Dat jij je aan mijn mening stoort is eerder jouw probleem dan het mijne. Mijn afwegingen zijn toch helemaal niet zo vreemd en redelijk realitisch lijkt mij zo.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik ook een keer zoiets ga maken. Ik heb er in ieder geval hulp van anderen bij nodig.

Dit vind ik nou super hobbyen of hoe je dat ook mag noemen.

Dat is nou echt iets maken en hopelijk een goed resultaat zien.

Ik denk in ieder dat de dream 8000 een heel stuk beter uit de verf zal komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb er helaas (nog)geen tijd voor maar van dit forum krijg ik echt weer het oude hobby gevoel terug die ik had toen je nog nachten moest klooien om beeld te krijgen met een season en antieke pc smile

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...