Ga naar inhoud


Signaakwaliteit tussen twee tuners.


Gast BMW318TI

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

 

Alle eerst erg mooie forum hoor met veel informtie!

Petje af hiervoor cool

 

Nou over mijn probleem: ik heb nieuwe Ubox 100 XCI ontvanger gekocht. Met het afstellen krijg ik signaalkwaliteit niet hoger dan 60%. Wat heel vreemd is wanneer ik andere ontvanger aansluit is de signaalkwaliteit vee hoger. Ik snap alleen niet waarom bij de andere ontvanger hoger is dan de nieuwe ontvanger.

Weet iemand enige idee wat het zijn?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

2X Blue line LNB's.

1X 80cm Triax.

1X Philips 1.0 Diseqc 2x inputs, 1x output.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: BMW318TI

Weet iemand enige idee wat het zijn?
2X Blue line LNB's.
1X 80cm Triax.
1X Philips 1.0 Diseqc 2x inputs, 1x output.


Gevoeligheid/threshold level.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik die threshold instellen? Ook wat mij opvalt is wanneer ik andere transponder kiest wordt signaalkwaliteit 65% echter ik kan die tranpsonder niet vastzetten. Hij gaat weer terug naar de vorige transponder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BMW318TI
Met het afstellen krijg ik signaalkwaliteit niet hoger dan 60%. Wat heel vreemd is wanneer ik andere ontvanger aansluit is de signaalkwaliteit vee hoger. Ik snap alleen niet waarom bij de andere ontvanger hoger is dan de nieuwe ontvanger.
Weet iemand enige idee wat het zijn?


Ja dat zegt op zich niets al de signaalmeters van die ontvangers zijn anders.
Het zegt in zoverre wat dat er een andere signaalmeter in zit als in je andere ontvanger.
Nu ken ik de Ubox niet maar 60% is erg weinig kun je de schotel niet beter afstellen.
Als je geen beeldproblemen had bij je oude ontvanger zul je het met deze ook wel niet hebben, en ja de ene transponder is sterker als de andere per transponder vastzetten kan niet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het probleem, hier met mijn Xtreme's 85% vol in het groen en het beeld staat soms wel eens stil maar dat ligt meer aan de Xtreme's,

Sluit ik een Canal digitaal goedgekeurde Köning SDCIR20-KN aan dan heb ik maar goed 60%

Maar ik kreeg dat deze ontvanger wel de teletekst door elkaar gooit en soms een harde tjielp oid. laat horen een moment stil staat en dan weer verder gaat. Dus mijn visie was er moet iets met het signaalsterkte niet goed zijn dat hij dit doet.

 

Schotel opnieuw uitrichten oid. hielp bij mij echter niets. Sluit ik een oude Asscom aan dan heb ik goed 70% en is er niets aan de hand en werkt alles prima. Dus denk dat de ene ontvanger gewoon gevoeliger is dan de andere en heb niet kunnen vinden hoe je dat bij kunt stellen oid.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden dan ga ik verder uitzoeken hoe je signaalkwaliteit kan verbeteren. Nee ik ga niet nog een keer uitrichten heb ik al zo vaak geprobeerd. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via deze forum search gedaan en nu snap ik helemaal niets meer van signaalkwaliteit en signaalsterkte.

Ik heb twee balken in het menu van mijn ontavanger.

Ene balk is 95% en de andere is 60% welke balk is nou signaalkwaliteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BMW318TI
Ik heb via deze forum search gedaan en nu snap ik helemaal niets meer van signaalkwaliteit en signaalsterkte.
Ik heb twee balken in het menu van mijn ontavanger.
Ene balk is 95% en de andere is 60% welke balk is nou signaalkwaliteit?


Sterkte kan per transponder verschillen.
Kwaliteit heeft te maken met S/N verhouding (ruisniveau).

Naast schoteluitrichting en schotelgrootte kun je het signaal verbeteren door kabelkwaliteit, kabellengte, zo weinig mogelijk connectiepunten e.d..

Het threshold level zijn de gevoeligheidswaarden (drempel waarboven apparaat signaal op de tv vertoont) van ontvanger. Kun je niks aan veranderen, aleen gewoon een gevoelige ontvanger kopen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BMW318TI
Dus signaal kwaliteit is belangrijker dan signaalsterkte.
Signaalkwaliteit level kan je dus niet zomaar verhogen door alleen goed uit te richten?


Zei ik dat dan? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BMW318TI

Nou over mijn probleem: ik heb nieuwe Ubox 100 XCI ontvanger gekocht. Met het afstellen krijg ik signaalkwaliteit niet hoger dan 60%.


Dit is veeleer een "cosmetisch" probleem vermoed ik.
De Ubox geeft in mijn geval niet meer signaalkwaliteit en toch werkt alles perfect. Ook weinig regenuitval.
De Inverto zit voor de beide tuners trouwens ook maar aan zo'n 60 % en volgens de kenners is dit relatief goed.

Heb je dan bepaalde ontvangstproblemen, of voelt het gewoon niet comfortabel aan ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik ook! voor de rest had ik hem niet echt kunnen gebruiken i.v.m. dat hij niet deed met Smartcard.

Maar in CI slot deed de smartcard het wel hmmm....voor mij geen UBbox meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...