Ga naar inhoud

licht problemen bij ontvangst?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb nu 2 keer in korte tijd een probleem met de ontvangst van div. NED. zenders als 's avonds de tuinverlichting aanspringt.

Kan het probleem zijn dat de lnb problemen ondervind bij deze verlichting???(het licht schijnt dan ook op schotel + lnb die laag aan de grond staat.)

Graag een reactie en BVD.

po wong

Geplaatst:

zet in het schijningsveld van de lamp een stuk karton, test dan uit of het echt de verlichting is...of doe de lampen een paar keer aan en uit.

spanningsdipje misschien ?

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Geplaatst:

Het kan zo zijn dat de 50Hz. op de een of andere manier overspraak veroorzaakt op je coax, of lnb.

Dit gebeurt meestal als de kabels (coaxiaalkabel en voeding van je verlichting) naast elkaar in de grond liggen. kijk of dit zo is, en als dit zo is verander dit.

Wat je ook kan proberen om deze vorm van overspraak te dempen is het verbinden van de mantel van je coaxkabel met een aardpunt. bv. een randaarde van een stopcontact.

Het licht van de lampen is zeer zeker niet het probleem, het probleem van "overspraak" komt vaker voor. dit komt door de capicatieve (condensator)werking tussen verschillende kabels

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Dank voor jullie reply

Ik ga op onderzoek uit

po wong

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.