Airmaxx Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Hallo Heren, Ik heb een schotel 80cm met een DiSEqC motor en een DM7000 Ik heb een DM800 in bestelling staan die ik ook ga aansluiten. De DM800 gaat beneden komen met de optie draaibaar. Is deze optie ook boven mogelijk straks met de DM7000 Of moet ik gaan uitwijken naar een schotel met meerdere Lnb's en een switch er tussen. Heb al overal lopen zoeken maar kom er niet echt uit. Hoor graag reacties. Marco **Gemini User** DM500 DM800 DM7000 Is there anything better then this.!!
maja Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Als je de keuze hebt zou ik kiezen voor 1x draaibaar en 1 vaste opstelling met meerdere lnb's. De wavefrontier T90 is een heel goede optie. Veel handiger als een draaibare opstelling. Bovendien niet duur. Werkt perfect !!
Airmaxx Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Hoi bedankt voor je info Maar een schotel kost niks dat klopt. als ik ff snel reken is het 80 euro schotel 5x 30 euro lnb switch 50 euro dat is toch weer een aardige kosten post. Marco **Gemini User** DM500 DM800 DM7000 Is there anything better then this.!!
maja Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Een lnb koop je voor 6 euro en een switch voor 10 lnb's voor 33 euro.
Airmaxx Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Hoi Maja Hoe zie je dit dan. Ik snap de prijs prima dat is mooi. Maar ik kan nergens een switch vinden die bv 8 in heeft en 2x uit.??? En ik wil toch 2 ontvangers eraan hangen 1 boven 1 beneden Marco **Gemini User** DM500 DM800 DM7000 Is there anything better then this.!!
maja Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Ik ging er van uit dat je met 2 schotels ging werken. Als je met 1 schotel werkt kun je 2 switchen nemen. De mogelijkheden zijn met de wave zeer groot Op de switch van 10 kun je ook 8 lnb's aansluiten. Je kunt ook bijv. 6 single lnb's nemen en 4 twin lnb's. Dan kun je daarbij een switch van 4 en 1 van 10 nemen.
Gast Auggie Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Origineel bericht van: Airmaxx Maar ik kan nergens een switch vinden die bv 8 in heeft en 2x uit?? Dat bestaat ook niet. Je moet pér ontvanger één switch nemen, en ook één aansluiting op elke dual of quad LNB. Ja: dat wordt een enorme kabelbende bij meerdere satellieten en meerdere gebruikers. Professioneeel alternatief is een multiswitch met quattro LNB's, maar dat is niet goedkoop, en (in de basisversies) begrensd op vier satellieten.
maja Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Auggie (Citaat)Professioneeel alternatief is een multiswitch met quattro LNB's, maar dat is niet goedkoop, en (in de basisversies) begrensd op vier satellieten. Dit verhaal snap ik niet. Leg mij dat eens even uit. Als je meerdere satellieten wilt ontvangen heb je meerdere LNB's nodig.
TokeMUp Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Origineel bericht van: Auggie begrensd op vier satellieten. Nog niet ver genoeg gezocht. Zoek een op Uncommitted switch. Technisch beperking op de uncommitted is 256 sat posities. Uncommitted kan je ook in combinatie met multiswitch gebruiken. mvg
Airmaxx Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Denk dat we aan mijn vraag voorbij gaan nu Wie kan mij de oplossing geven wat heb ik nodig en werkt het ook multi switch met 10/1 dan verderler 2/1 en 2 ontvangers aan een frontier met 5 lnb? Hoor graag reacties **Gemini User** DM500 DM800 DM7000 Is there anything better then this.!!
gallia Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Als het aan mij lag 1 x een Wave T90 met daarin een aantal LNB's voor de meest bezochte sats . afhankelijk van de hoeveelheid satelieten die je wil neem je een 4 voudige switch of een 8 voudige .Dan heb je het meest nuttige wel. Wil je 2 ontvangers aansluiten neem dan LNB's met 2 uitgangen Wil je 3 of 4 ontvangers aansluiten neem dan 4 voudige LNB's wil je 5 of meer dan zul je met Quatro LNB's moeten werken en een GSO switch. De keus aan U Suc6
Airmaxx Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Hoi Bedankt voor de info hier kan ik iets mee Even bekijken wat het plaatje kost Nu heb ik 1 x draaibaar met 30w tot 30 oost en als ik hem vast zet op 19e heb ik boven alleen 19 graden. Ik ga even rekenen wat me dit gaat kosten allemaal Marco **Gemini User** DM500 DM800 DM7000 Is there anything better then this.!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen