Ga naar inhoud

Schotel achter raam?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien een domme vraag? Kan een vaste schotel achter een raam geplaatst worden? En deftig werken?

Geplaatst:

OK. Bedankt. Ik ga daar eerst eens kijken. Ik heb nu een draaibare maar ik zou eventueel nog een tweede vast schoteltje kunnen plaatsen aan een zolderraampje.

Geplaatst:

Ik heb het ook gehad maar de ontvangst was mager. Zal nu wel iets beter zijn en straks ook nog beter worden omdat steeds meer oude Astra's vervangen worden, en ook de Hotbird is nu sterker sinds HB2 weg is van 13 oost.

Ik zou ongeveer aanhouden dat je raam minimaal groot genoeg moet zijn (en het juiste glas) om een 55cm schotel compleet van signaal te voorzien. (dus zonder afdekking door kozijnen e.d.) daaronder hoef je het eigenlijk niet eens te proberen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

OK. Bedankt. Ik zal het eens bekijken. Is wel geen zo'n groot raam...

• 3 weken later...
Geplaatst:

Graag wil ik op dit topic aanhaken, aangezien ik met dezelfde vraag/probleem zit.

Ik heb voor zeer weinig een nieuwe 35cm schotel op de kop kunnen tikken incl 0.2dB LNB en een Comag Receiver.

Er wordt gesuggereerd dat de schotel toch wel minstens 55cm moet zijn. Betekent dit dus dat ik bij voorbaat al kansloos ben?

Ik ga de schotel niet als primaire ontvangstweg gebruiken maar slechts voor erbij. Voor de nederlandse zenders heb ik digitale kabel.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

daar is heeeeel lang geleden al eens een draad over geweest hier...

Geplaatst:

Oke, schotel hangt aan de kast, en met het raam open 92% signaal en 70% kwaliteit op 19.2 en 28.2 met de 35cm schotel.

Ik ben tevreden!! smile

Geplaatst:

En ik zal het jullie nog veel sterker vertellen:

Ik heb hier intussen met het raam dicht ook op een heel aantal transponders op 19.2 ontvangst met het raam DICHT!

Raam is dubbel glas

Schotel is 35cm

Receiver is een goedkoop ding van 29 euro uit Duitsland

5 meter kabel tussen schotel en receiver

Signaal is op sommige transponders stabiel op 70 tot 75%, bij sommigen gaat hij heftig te keer.

Geplaatst:

Valt dan mee, zal er ook mee te maken hebben dat in de tussentijd een aantal satellieten vervangen zijn door sterkere. Maar je mist waarschijnlijk wel een aantal transponders, en het zou bij de eerste de beste regenbui wel eens op kunnen houden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jassy
Oke, schotel hangt aan de kast, en met het raam open 92% signaal en 70% kwaliteit op 19.2 en 28.2 met de 35cm schotel.

Ik ben tevreden!! smile

In de zomer is dat ideaal maar deze periode van het jaar zal het maar frisjes zijn. TV kijken met je dikke jas en handschoenen aan heeft natuurlijk ook z'n charme blush
Geplaatst:
Origineel bericht van: voodoodoll

In de zomer is dat ideaal maar deze periode van het jaar zal het maar frisjes zijn. TV kijken met je dikke jas en handschoenen aan heeft natuurlijk ook z'n charme blush

Ah, die goede oude tijd.. smile Kiezen tussen het warm hebben of leuke TV! Ik herinner het me nog als de dag van gisteren. Verlang er niet echt naar terug though. laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen