Ga naar inhoud


Een draadloze muis, zou dat veilig zijn?


Koen B

Aanbevolen berichten

Mijn huidige muis is wel zo'n beetje aan vervanging toe. Een draadloze zou handig zijn, maar is dat wel verstandig? Het is al erg genoeg dat ik niet zonder gsm wil/kan leven, maar ik wil toch graag proberen niet al te veel dergelijke kankerverwekkende apoparatuur in huis te halen.

 

Als ik een beetje rondlees, lijkt het zo te zijn dat sommige draadloze muizen op infraroodstraling werken, en andere op radiostralen. Het eerste zou minder (niet?) schadelijk zijn...

 

Jullie advies wordt op prijs gesteld!

 

P.S. Als dit topic niet op de juiste plaats staat, dan vind ik het elders wel weer terug... maar een discussie over het gevaar van straling lijkt me niet 100% lekker te zitten in het 'pure' computergedeelte.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Nou dan moet je al helemaal niet voor een computer gaan zitten.

Wat dacht je wat zo´n ding straalt.

Hou er maar eens een radio bij en zet hem op een AM frequentie. middengolf/langegolf. Kun je lachen. Hetzelfde geldt voor een CRT TV.

Iedere geschakelde voeding straalt als de neten, spaarlampen, dimmers noem maar op.

Dus die muis valt wel mee hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds een half jaar de VX Nano Cordless Laser muis en dat is voor mij nu al de beste aankoop van het jaar. Er zitten 2 AAA batterijen in en die gaan echt lang mee.

Ik durf zelfs te stellen dat ik me sinds het gebruik beter voel dan voorheen. En gelukkiger ook. Misschien is er ook wel positieve straling...

3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1

Dreambox image: PLI of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dit eigenlijk gewoon niet serieus nemen.

 

Je GSM kan in theorie misschien schadelijk zijn (ik kan het niet echt bewezen noemen) als je hem heel vaak gebruikt omdat het een relatief sterke zender is (moet minstens een kilometer kunnen overbruggen) en je hem tegen je hoofd moet houden.

 

Je muis heb je in je hand en heeft een zender die maar een paar tientallen centimeters overbrugt.

 

Kanker, kanker.. Bangmakerij.

 

Het enige rottige aan die dingen is dat de batterij leeg kan raken en dan kan je niet meer muizen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit aan beginnen, levensgevaarlijk, ook afstandsbedieningen van radio en tv etc nooit gebruiken, zelfs de tv en radio zou ik uit laten, o ja wat dacht je van de afstandsbediening voor je auto enne ook geen navigatie apparatuur gebruiken en dan alle onzichtbare kosmische straling die door het gat in de ozonlaag ons bereikt......brrrr we leven in een enge wereld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen muis kopen, maar een trackball

In het begin is het even wennen, maar daarna wil je niet meer terug naar een muis.

Ik werk er nu al een jaar of 10 zeer intensief mee, maar RSI, muisarmen ed. zijn volledig onbekend.

Ander voordeel is dat als je buro vol ligt je dat ding gewoon weer opgraaft en gewoon boven op alle papieren kunt gebruiken.

En die kabel is dan plots ook geen enkele belemmering meer wat toch weer de nodige ergernis qua batterijen ed. voorkomt.

Mijn absolute favoriet is de Marble FX, maar die is heel slecht verkrijgbaar (en duur).

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, rustig aan toch. Domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden wel.

 

 

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over muizen en fysieke problemen gesproken, als ik een paar uur werk met een gewone muis dan krijg ik veel pijn in mijn arm en schouder. Dé oplossing heb ik gevonden in een Logitech Cordless Trackman Wheel, een muis die op zijn plaats blijft liggen en waar ik met mijn duim een kogel beweeg, en die ik al jaren gebruik. Overigens qua straling zal dat wel meevallen, hij werkt op één a4 batterij en doet daar een maand of 3-4 mee, dus zoveel straling kan hij niet afgeven met zo weinig energie.

 

T B

 

post-3758-1318260034,0815_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...