Gast Geplaatst: 31 maart 2002 Geplaatst: 31 maart 2002 Is er iemand die ervaring heeft met een 90 of 120 cm cassegrain antenne. ik wil hem dan op een stab 120 motor monteren. Ik wil ook graag weten waar die te koop zijn . bijvoorbaat hartelijk dank.
prutsie Geplaatst: 31 maart 2002 Geplaatst: 31 maart 2002 Ik denk dat een cassegrain antenne lastig te vinden zal zijn. ik weet ook eigenlijk niet of deze uberhaupt wel gebruikt worden voor ontvangst. Voor de verzorging van uplinks zie je ze veel, maar ik ben er nog nooit eentje tegengekomen "in het wild" bij iemand op het dak. Wat je wel regelmatig tegenkomt zijn gregorian schotels, zo'n offset model met een kleine reflector waar bij een standaard offset de lnbf zit, en de lnbf zit dan weer voor de schotel gemonteerd. het schijnt dat deze schotels een hogere versterking hebben dan de stanaard ofset modellen. Het lijkt mij voor KU band ook niet zo interessant vanwege de gigantische prijzen voor dit soort bordjes. Misschien voor C band ? Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten