Ga naar inhoud


Rechtzaak aanspannen tegen Canal Digitaal?


Edmund

Aanbevolen berichten

Heren ik vraag me af of hetgeen onze monopolist doet met de codering van de GRATIS zenders.

Om te beginnen moet men een smartcard kopen voor de hoofdprijs!

Dat is al geheel niet gratis te noemen.

Verder heb ik de indruk dat ze er alles aan om prima werkende CAM's onbruikbaar te maken en je te verplichten tot de aankoop van een Canal Digitaal ( goedgekeurde ) CAM of sat decoder.

Ik zie dat toch een beetje als de verplichting een hilversum 3 radio kopen.

Ik zou denken op basis van mijn rechtvaardigheids gevoel dat CD

kan zeggen aan welke eisen een CAM dient te voldoen en daar moet het bij blijven.

Wanneer zde CD dan besluit daar weer van af te afwijken dan lijkt het me dat CD de bestaande clienten GRATIS zo'n nieuwe CAM cq decoder dient te verstrekken. Dat moet ook gezien de woekerwinsten niet echt een probleem zijn.

Wat koste het eerste abo ook alweer? 16 gulden per maand oid en nu?

Meningen?

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vermoed dat CDS/TVV dezelfde weg wil opgaan als Sky in de UK en Sky Italia waar je uiteindelijk alleen nog CDS/TVV ontvangers zal mogen gebruiken. Dat zou voor hen in ieder geval een heel pak zorgen beparen en voor het merendeel van hun klanten waarschijnlijk ook.

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

niets vergeten , de enige gratis zenders zijn openbare omroepen dewelke GRATIS via dvb-t zijn te ontvangen ( richtlijn europa ) al de andere zenders zijn commercieel / deze kunnen hun signaal verdelen op de wijze die zij willen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer CD belang heeft in het verkopen van ontvangers die hun je dan verplichten, is volgens mij de concurentie uitgeschakeld. Dit is volgens mij verboden ivm oneerlijke concurentie.

Het is ook inderdaad belachelijk dat je een dure kaart moet kopen voor Ned. 1-2-3 en die dan ook nog eens in een ontvanger van hun moet stoppen.

Voor de sbs en rtl etc ligt volgens mij de bal bij deze zenders zelf.

 

Voor flim1, sport1 en eredivisie live is het weer anders die zijn er bij gebaat een zo dicht getimmerd systeem te hebben.

Wanneer je nu als abbonee al lid bent en je kunt kijken en ze veranderen de codering in een ander systeem heeft de aanbieder een probleem wanneer jij niet meer daardoor kunt kijken. Zie de problemen met Irdeto destijds.

Maar een rechtzaak ?? eek Iemand met lef....... :D

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Edmund
Heren ik vraag me af of hetgeen onze monopolist doet met de codering van de GRATIS zenders.
Om te beginnen moet men een smartcard kopen voor de hoofdprijs!
Dat is al geheel niet gratis te noemen.
Edmund


Ik denk, dat het een algemeen misverstand is, dat Canaldigitaal ervoor verantwoordelijk is, dat de "gratis" zenders gecodeerd worden.

De nederlandse publieke omroepen hebben de uitzendrechten van hun aangekochte programma's alleen voor nederland betaald.

Ze zijn daarom gedwongen, de ontvangst van hun pragramma's te beperken tot het nederlandse grondgebied.
Dat betekent, dat doorgifte via de satteliet alleen achter de decoder kan plaatsvinden.

Wat de prijs van de smartkaart betreft, ook daar zou je eigenlijk, voor wat betreft Ned. 1,2,3, bij de nederlandse publieke omroepen in Hilversum moeten zijn.

Ik denk dus, dat je een rechtzaak tegen de publieke omroepen zou moeten aanspannen.
Die zullen echter als verweer hebben, dat je ook gratis en voor niets naar digitenne kan kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is wat ik wil zeggen , wil je gratis kijken zal het testerieel zijn ( jullie noemen het digi tene ?? ) bij ons in belgie is het net hetzelfde dankzij de europese richtlijn , voor de rest kies je zelf ( mits betaling )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Die zullen echter als verweer hebben, dat je ook gratis en voor niets naar digitenne kan kijken.

Naar Digitenne kijken is nogal vermoeiend. Met al snel 1 onderbreking per minuut in primetime doordeweeks is dat eigenlijk gewoon niet leuk meer.

Ben je dus toch afhankelijk van CanalDigitaal.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratie`s blijkt niet voor niets te zijn.

Zeker de landelijke publieke zenders, zouden zonder meer te ontvagen moeten zijn mijn inziens.

Ik vind het ook raar dat, dat kan, en dat terwijl je nl-1.2.3. via dvb-t geheel gratie`s in huis krijgt.

Wat ik ook erg vreemd vind dat men verwijst naar buitenlandse zender die ook te ontvangen zijn tijdens het abonement terwijl deze zo wie zo fta zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dvb-T niet vergelijken met canaldigitaal via de schotel.

Ned1, 2 en 3 zijn alleen in Nederland te ontvangen via dvb-T, maar op de schotel zijn ze via canaldigitaal en TVvlaanderen te ontvangen in het hele astra gebied. Hiervoor zijn geen rechten. Daarom zitten deze achter de decoder en heb je hier ten alle tijden een smartcard voor nodig. En omdat deze publiekelijk zijn in Nederland, hoef je hiervoor niet te betalen. Alleen je hebt de canaldigitaal smartcard nodig om deze te decoderen.

 

Alleen vind ook ik de prijs van de smartcard te hoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: elembeetje
Je kunt dvb-T niet vergelijken met canaldigitaal via de schotel.
Ned1, 2 en 3 zijn alleen in Nederland te ontvangen via dvb-T, maar op de schotel zijn ze via canaldigitaal en TVvlaanderen te ontvangen in het hele astra gebied.



Hier kan ik echt niet volgen hoor . Bbc , Itv , de duitse nationale zenders zitten toch ook FTa op de sat, en die rijken ook buiten hun landsgrenzen , Gelden voor hun het verhaaltje van die rechten niet ?.

We hebben hier hetzelfde voor met Telenet . Bij INDI krijg je 35 zenders gratis in dvb-c via de kabel , terwijl telenet ook alles dichttimmerd met excuses van auteurs rechten , terwijl dit voor INDI wel allemaal kan .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...