Ga naar inhoud


Rechtzaak aanspannen tegen Canal Digitaal?


Edmund

Aanbevolen berichten


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: TokeMUp
Bij punt 1 val je al door de mand. "Dit is een marktvorm waarbij slechts 1 onderneming het product aanbiedt."

mvg


Hier, in Portugal, kan ik maar op één manier de publieken ontvangen........
Nu jij weer.


In Portugal mag je ze zelf nog niet ontvangen!!

Ilegaal kijken noemen ze dat.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan,

 

Je hebt in het buitenland toch de mogelijkheid om via BVN uw programma's te volgen. OK het is niet heel het programma aanbod, maar als het gratis is mag je toch niet klagen. (een gekregen paard mag je niet in de bek kijken)

 

Stel U eens in de plaats van CD. Zou jij toch ook niet doen de extra licentie van seca twee blijven betalen om die enkelen te voorzien van gratis TV. Of zou jij liever een werknemer ontslaan om de kosten te recupereren? Het zijn voor iedereen moeilijke tijden. Ook CD wil deze moeilijke tijden overleven.

 

Ik weet niet wie hun vroeger verplicht hebben om ned 1,2 en drie "gratis" aan te bieden. Zijn ze dit nog steeds verplicht, nu dat er "landelijke" dekking is met DVB-T.

 

Wat Ik wel weet, is dat TVV het niet verplicht is om "gratis" door te geven.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS krijgt een vergoeding van de publieke zenders voor de doorgifte.

Deze vergoeding wordt door elke Nederlander betaald die in nederland belasting plichtig is.

 

Voor de publieke zenders betaald dus niemand via een CDS abonnement.

Je betaald alleen voor de overige zenders van het betaal pakket van CDS ..

 

Bij CDS is overigens niets te vinden over illegaal kijken in het buitenland.

Integendeel, men promoot het juist. KLIK HIER

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland 1,2 en 3 betalen CDS voor doorgifte - en daarom is het gratis (of beter FTV). Het is zelfs zo geweest (de status precies weet ik nog niet) dat er een acquisitie liep voor de doorgifte van Nederland 1,2 en 3 via de satelliet zodat andere "aanbieders" het eventueel goedkoper konden doorgeven dan CDS...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
CDS krijgt een vergoeding van de publieke zenders voor de doorgifte.
Deze vergoeding wordt door elke Nederlander betaald die in nederland belasting plichtig is.

Voor de publieke zenders betaald dus niemand via een CDS abonnement.
Je betaald alleen voor de overige zenders van het betaal pakket van CDS ..

Bij CDS is overigens niets te vinden over illegaal kijken in het buitenland.
Integendeel, men promoot het juist. KLIK HIER


Ik lees nergens de aanlijding "rijs maar naar het buitenland en kijk CD". Jullie Nederlanders gaan toch alle naar Urk op vakantie (via België). :D

Hier wordt dus nog wel over FTV gesproken op de site van CD.
Blijkt dus toch dat ze daar mee voort gaan. Ik zou het dan wel normaal vinden dat je een gratis seca3 kaart krijgt ALS je die recreatie set hebt. (zomer CD, winter ned1,2,3 FTV)

Als ze moeten blijven uitzenden in seca2, weet je toch wie daar voor betaald. Niet de gratis kijkers in ieder geval.
Ze kunnen toch niet blijven stilstaan, want dan hadden ze ook nog analoog moeten blijven uitzenden. Ik had ook een Luxcrypt dus Ik werd ook benadeeld. Kan je toch niet verwachten. Ook seca1 en Irdeto 1 blijven uitzende CD. Of Ik daag U voor de rechter. Slaat toch nergens op!

Ik vind het al een verspilling dat ze ook in Irdeto versleutelen. Zouden eigelijk de reële kosten moeten rekenen voor klanten die nog Irdeto kijken.

Een mooi voorbeeld is Duidsland. Zun zijn de reden waarom er ze wijnig plaats is op Astra 1. Met gevolg dat de prijs omhoog gaat. Dank zij hun analoog zenders. 40 analoog zenders. Dit hadden 400 digitale zenders kunnen zijn + nog radio. En waarom omdat de mensen niet willen omschakelen naar digitaal. En dit omdat het te duur is? kan toch niet zijn, voor een duitser is het enkel LNB en tuner vervangen en ingeval van een meergezins wooning de multiswitch. Ik dacht altijd dat Nederlanders gierig waren. :D

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: TokeMUp
Ik dacht altijd dat Nederlanders gierig waren. :D

mvg


En ik dacht altijd dat alle Belgen vriendelijke mensen waren. wink


Jullie denken beiden juist :D

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: TokeMUp
Ik dacht altijd dat Nederlanders gierig waren. :D

mvg


En ik dacht altijd dat alle Belgen vriendelijke mensen waren. wink


Was Ik onvriendelijk? Dan was dat zeker niet mijn bedoeling.
Moet je maar eens op de koffie komen, kunnen we het bij klappen. wink en die is dan echt gratis!! FTD (free to drink) maar de bruikleen van het kopje en de afwas + stoel geld moet je wel betalen. laugh

Trouwens Ik heb ook met plezier de inkom van de laatste sat4all dag betaald in Breda. ondertussen heel lang geleden. Was het al maar weer maart. :D

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45


Bij CDS is overigens niets te vinden over illegaal kijken in het buitenland.
Integendeel, men promoot het juist. KLIK HIER


die vakantie mag eigenlijk alleen in nederland zijn, kijk bij de algemene voorwaarden van cds bij e23

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy
Origineel bericht van: Johan45


Bij CDS is overigens niets te vinden over illegaal kijken in het buitenland.
Integendeel, men promoot het juist. KLIK HIER


die vakantie mag eigenlijk alleen in nederland zijn, kijk bij de algemene voorwaarden van cds bij e23


Nadeel van het menselijk brein, men ziet enkel wat men wil zien.
Kan je Johan niet kwalijk nemen. Hij is ook maar een mens zoals U en Ik. :D

Ik ben trouwens een voorstander om een Europeese verplichting van FTA doorgaven van al de openbare omroepen van al de Europeese landen. Dat moet maar betaald worden met Europees geld.
Het is niet normaal dat je als Europeaan, overal in Europa mag wonen, maar je mag de openbare omroep van je thuis land niet zien.

Wat providers betreft is het natuurlijk geen verplichte vrij verkeer van diensen en goederen binnen Europa, maar het mag wel. Mits betaling van de rechten uiteraard.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Een mooi voorbeeld is Duidsland. Zun zijn de reden waarom er ze wijnig plaats is op Astra 1. Met gevolg dat de prijs omhoog gaat. Dank zij hun analoog zenders. 40 analoog zenders. Dit hadden 400 digitale zenders kunnen zijn + nog radio. En waarom omdat de mensen niet willen omschakelen naar digitaal. En dit omdat het te duur is? kan toch niet zijn, voor een duitser is het enkel LNB en tuner vervangen en ingeval van een meergezins wooning de multiswitch. Ik dacht altijd dat Nederlanders gierig waren.

 

Ik moet hier toch even wat over kwijt: Een mooi voorbeeld is inderdaad Duitsland. Een beter voorbeeld kan ik me niet voorstellen.

De Duitse publieke en commerciele omroepen houden tenminste hun woord en leveren analoge TV nog tot 2010.

Niemand word gedwongen om maar weer wat nieuws te kopen zoals dat in NL gebeurd is.

Zal ik het even op een rijtje zetten?:

 

De CDS policy (ja ik weet het, het was vroeger MultiChoice):

 

1) Eerst was RTL4 en RTL5 te ontvangen met behulp van zo´n RTL4 decoder voor HFL 200,00

2) Van de ene op de andere dag was het ineens digitaal en je kon je decoder bij CDS in de voortuin donderen. Weg analoge ontvanger, weg RTL4 decoder. Moest je zo´n peperdure Pace shit ontvanger kopen die niks kon.

3) Toen begon dat geneuzel met CDS goedgekeurde ontvangers met embedded Irdeto.

4) Nadat Irdeto gekraakt was, begon dat gedram met het SECA gebeuren, weer wat nieuws.

5) Toen werd het van SECA1, SECA2, SECA3 wanneer wordt het SECA4?

6) Ik heb een Irdeto kaart en kan dus een hele boel programma´s niet ontvangen omdat die in SECA uitzenden. Dank je wel CDS.

7) Heb je een Aston 1.05 CAM, dan kan je die ook als deurblokker gebruiken, want die doet het ook niet meer vanwege het Merlin gebeuren.

8) Met al dat bovenstaande geneuzel heeft een Duitser niks te maken, want waar ie ook woont in Europa, hij kan gewoon kijken, zonder na de pijpen van een monopolist als CDS te hoeven dansen.

 

Dus loop nou niet te zeuren dat er -tig- analoge kanalen geblokkeerd worden door de Duitse kanalen. Die houden zich aan afspraken. In NL is dat wel even wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan maar zeuren omdat er geen werk is. Als alles bij het oude blijft. Economie moet draaien het kan niet leven van een stilstand. Ja de burger betaald. Is altijd zo geweest en ja zonder burger geen economie. En een FTA ontvangertje heb je al voor een 50€ als het niet minder is. Belofte is mooie maar het brengt niet veel.

 

Een burger moet je in nieuwe technologie duwen blijkbaar!

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke opsomming van feiten, maar een aantal dingen zijn niet de schuld van cds maar van het feit dat er dingen meespelen waar cds weinig of geen invloed op heeft gehad.

 

ten eerste zoals je ook al aangaf, is dat het vroeger MultiChoice was, en deze club is overgenomen door c+ dat met een grote puinhoop was opgezadeld die vandaag de dag nog steeds (grote) problemen vormt voor Canal Digitaal omdat ze de verplichting hebben om deze groep (destijds gratis kijkende) klanten ondersteuning te bieden.

 

Citaat:
6) Ik heb een Irdeto kaart en kan dus een hele boel programma´s niet ontvangen omdat die in SECA uitzenden. Dank je wel CDS.

 

deze programma's zijn mag er later toegevoegd, de programma's waar je destijds een abonnement op hebt genomen, zenden nog steeds netjes in Irdeto uit.

 

Ik denk ook dat er aan het Duitse Analoge zenderpakket ook geen zenders worden toegevoegd.

 

Citaat:
7) Heb je een Aston 1.05 CAM, dan kan je die ook als deurblokker gebruiken, want die doet het ook niet meer vanwege het Merlin gebeuren.

 

Dit is niet echt de schuld van cds maar eerder van de fabrikanten van de hardware, deze hebben geen licentie genomen op de mediaguard codering waardoor zij geen complete implementatie hebben gemaakt. Het is natuurlijk wel de vraag of dit misschien anders had gekund als cds/mediaguard vanaf het begin licenties uit wou geven, of eerder een eigen module op de markt had gebracht.

 

Voor de duidelijkheid, ik probeer niet alle acties van cds goed te praten, want de diensten zijn zeker voor verbetering vatbaar en sommige dingen hadden misschien ook anders gekund, maar niet alles is 100% af te schuiven op cds

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...