Ga naar inhoud


Rechtzaak aanspannen tegen Canal Digitaal?


Edmund

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Littlesat
Nederland 1,2 en 3 betalen CDS voor doorgifte - en daarom is het gratis (of beter FTV). Het is zelfs zo geweest (de status precies weet ik nog niet) dat er een acquisitie liep voor de doorgifte van Nederland 1,2 en 3 via de satelliet zodat andere "aanbieders" het eventueel goedkoper konden doorgeven dan CDS...


Die Europese aanbesteding is al geweest en CanalDigitaal heeft deze aanbesteding gewonnen. De Nederlandse publieke omroepen worden dus voor langere tijd doorgegeven via CanalDigitaal.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Drs. IJzerbout

En dan maar zeuren omdat er geen werk is. Als alles bij het oude blijft. Economie moet draaien het kan niet leven van een stilstand. Ja de burger betaald. Is altijd zo geweest en ja zonder burger geen economie. En een FTA ontvangertje heb je al voor een 50€ als het niet minder is. Belofte is mooie maar het brengt niet veel.

 

Een burger moet je in nieuwe technologie duwen blijkbaar!

 

Ik snap niet wat je bedoeld...economie moet draaien?

De Duitsers zenden niet alleen analoog maar ook digitaal uit. En dat al een hele tijd.

Ze hebben lopende contracten met Astra.

 

Belofte is mooie maar het brengt niet veel.

 

Wat brengt het niet dan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die switch van analoog naar Digitaal in 1996 van RTL 4,5, Veronica en SBS 6 was niet door multichoice zo geregeld. Deze zenders waren heel veel guldens per jaar kwijt voor satelliet distributie - en met die maatregel waren ze nog maar 1/6 van de prijs kwijt. Een transponder kostte destijds zo'n 10 miljoen gulden per jaar dus alleen al RTL 4,5 en veronica (dit was toen een gezamelijk RTL-groep) gingen terug van 30 miljoen naar 5 miljoen distributie kosten per jaar. Er gingen destijds immers ca. 6 zenders digitaal op 1 transponder.

 

De Nederlandse satelliet kijker was hierdoor destijds zeer benadeeld. Een upgrade van de ontvangstinstallatie met de toenmalig zeer dure (fl. 1500) en slechte (geen B-frames)ontvanger (pace). Dit was pas echt belachelijk. Terwijl RTL/SBS er miljoenen op bespaarde. Die paar Sat kijkers die waren niet belangrijk. De kabel was de grote markt. En tja... destijds had je dan wel via de sat het beste beeld direct van de bron(!) Iets wat tot in 2008 zo is geweest en gebleven voor de meeste zenders...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Toen werd het van SECA1, SECA2, SECA3 wanneer wordt het SECA4?


Die is simpel te beantwoorden:

- Over 5 jaar ( 2014) tenzij de merlin eerder openligt maar seca4 kan ook NDS worden.

Er wordt toch al gedacht dat ik aandelen heb in CDS crazy

Ik kan nl nog steeds niet zeggen dat CDS monopolist is, het is wel de enige aanbieder voor de nederlandse markt op mom, maar dat is alleen omdat andere partijen er geen brood in zien.

Het is nl niet bij wet vastgelegd dat er geen extra sat provider zou mogen komen

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Polleke2
Die duitsers zijn niet van die domme schaapachtige meelopers als hier in nederland , die hebben nog wel karakter.


Dacht toch dat Adolf er erg in geslaagd was om er schaapjes van te maken. Alle het waren dan toch in iedergeval de vachtjes toch.
Daar onder zat een adelaar. :D

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp

Was Ik onvriendelijk? Dan was dat zeker niet mijn bedoeling.
Moet je maar eens op de koffie komen, kunnen we het bij klappen. wink en die is dan echt gratis!! FTD (free to drink) maar de bruikleen van het kopje en de afwas + stoel geld moet je wel betalen. laugh

mvg


Komt toch niet door mij dat je je aangesproken voeld hé.
Was gewoon net zo'n nietszeggende uitdrukking als dat alle Nederlanders gierig zijn hoor. whistle

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Kan jij in jouw lokatie kiezen tussen twee kabel boeren?
Kan jij in jouw lokatie kiezen tussen twee IP-TV boeren?
Kan jij in jouw lokatie kiezen tussen twee Digitenne boeren?




Neen , daarom zijn dat OOK monopolisten . Trouwens , de openbare omroepen worden betaalt door de burgers , zodat ze die programma's kunnen maken en aankopen , dus dit hoort vrij te zijn , ongeacht welk platform dan ook . Hetzelfde geld ook voor de commerciele omroepen .

Datr verhaaltje van auteursrechten , tja , als je daarin gelooft , gloof je zeker ook dat paasmaandag ooit eens op een dinsdag zal vallen . Ik heb alvast nog geen enkele engelse zender tegengekomen die amerikaanse films dubt zonder de originele versie mee te sturen . En die spot beam , waar haal je dat ? . Overal waar astra2 te ontvangen is krijg je die zenders.µ

En ter verduidelijking , onze lokale kabel boer geeft zomaar eens 35 ( jawel dat lees je goed , en dan spreek ik nog niet over het 12 % btw tarief bij digitaal kijken tov 21 % bij analoog) zenders gratis digitaal bij het analoge kabel abbo . Nu telenet het heeft overgenomen , gaan ze achter slot , waarom , juist ja de auteursrechten , gewoon zever in pakskes dus , INDI kon het , kan telenet het ook, en dan kan TVV en CD het ook .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: Sjaak(k)
TokeMUp, kijk eens waar we het hier over hebben, over Canal Digitaal. Die zit alleen op de satelliet, en daar heb je geen andere keus dan CD om de nederlandse zenders te kunnen ontvangen.
Daar is maar 1 woord voor een monopolist cry
En ik heb sinds kort voor de kabel keus uit 2 providers wink


Er is toch niemand die U zegt dat U enkel via satelliet mag ontvangen.
Omgekeerd kom je eerder tegen. Dat je niet de toestemming krijgt een schotel antenne te plaatsen en gedwonden word om kabel te nemen.

Jullie Nederlanders kunnen niet spreken over een Monopolie. Wij Belgen zijn sinds enkele jaren pas verlost van het Monopolie van de kabel boer. Er was geen ander alternatie dan de kabel. Geen satelliet provider voor de start van TV Vlaanderen, geen IP-TV sinds de start van Belgacom TV. Het enige wat je hier in noord Antwerpen kon ontvangen met binnen huis antenne voor de start van DVB-T, was enkel en alleen ketnet/canvas.

Dat mijnheer is een MONOPOLIE. Je was verplicht om kabel te nemen om meer te zien dan één, ketnet/canvas.

Nu jij weer!!

mvg


Een monopolie is er wanneer 1 bedrijf een vollledig medium in handen heeft ( zoals telenet hier de ganse kabel , en belgacom de televisie alleen voor zich heeft ) . Pas wanneer 2 providers via kabel of telefonie dezelfde producten kunnen aanbieden , dan is er geen monopolie .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking
Origineel bericht van: TokeMUp
Kan jij in jouw lokatie kiezen tussen twee kabel boeren?
Kan jij in jouw lokatie kiezen tussen twee IP-TV boeren?
Kan jij in jouw lokatie kiezen tussen twee Digitenne boeren?




Neen , daarom zijn dat OOK monopolisten . Trouwens , de openbare omroepen worden betaalt door de burgers , zodat ze die programma's kunnen maken en aankopen , dus dit hoort vrij te zijn , ongeacht welk platform dan ook . Hetzelfde geld ook voor de commerciele omroepen .

Datr verhaaltje van auteursrechten , tja , als je daarin gelooft , gloof je zeker ook dat paasmaandag ooit eens op een dinsdag zal vallen . Ik heb alvast nog geen enkele engelse zender tegengekomen die amerikaanse films dubt zonder de originele versie mee te sturen . En die spot beam , waar haal je dat ? . Overal waar astra2 te ontvangen is krijg je die zenders.µ

En ter verduidelijking , onze lokale kabel boer geeft zomaar eens 35 ( jawel dat lees je goed ) zenders gratis digitaal bij het analoge kabel abbo . Nu telenet het heeft overgenomen , gaan ze achter slot , waarom , juist ja de auteursrechten , gewoon zever in pakskes dus , INDI kon het , kan telenet het ook, en dan kan TVV en CD het ook .


Ik zou U nog een sterker verhaal vertellen. Ik was opzoek naar provider voor een vaste lijn, na veel vergelijken de knoop doorgehakt. De aanbieding bij Telenet op de site met de shakes sprak mij wel aan. Van ADSL naar Kabel internet. Is een upgrade in snelheid+ voordeliger. Vaste lijn + optie 24 Europa leek mij ook leuk. Ik dacht kom we nemen voor die paar euro extra ook nog de Digitale kabel er bij. Gold shake dus. Ik bel Integan lokale kabel boer net overgenomen door Telenet. Ik de goldshake besteld + een aansluiting want die had Ik helemaal niet. Vertelde mij die jongen van Integan: "Mijnheer, U weet toch dat U er de analoog ook nog moet betalen". Ik:"pardon, Ik koop digitaal TV geen analoog rommel" Integan: "moet je er bij nemen mijnheer, aan 12,75" Ik weer: "Op de site staat goldshake aan 50€ mijnheer en niet aan 62,75€, is dat geen kopel verkoop mijnheer" Integan: "stilte in alle talen" Ik weer: "doe me dan maar de Smartshake mijnheer, Ik heb hier al digitale TV, veel goedkoper, met groter aanbod"

Hun tijden van monopolie zijn voorbij. Ik had de keuze.
Maar toch weer straf van hun mij iets verkopen dat Ik niet nodig heb. Het grote schandaal is nu dat Europa koppel verkoop toelaat en België wil dwingen die verbod op te heffen. Dit is pure diefstal. In mijn ogen erger dan 1 maal de kosten van een smartkaart betalen. Of zie Ik het weer verkeerd?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen ziet het goed.

 

Alleen dat eeuwige gejammer om de Godzijmetons.

 

Ik ben tevreden over zowel CDS als de door hun geleverde diensten. En of ze nu monopolist zijn of niet, er moet bij hun ook geld in het laatje komen of anders gaat alles op zwart.

 

Alles wordt duurder, zou zo zeggen ga wat minder naar die frietkotten of drink een paar pijpjes bier minder in de week en je probleem is al weer ruimschoots opgelost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mee eens. Kabel doet het hier ook. Wil je digitale Tv via de kabel, dan moet je die analoge zooi erbij kopen. Snel er weer uitgegooid, nadat ze het met 300% hadden verhoogd. Heb schotel en ben heel blij met CDS, ondanks dat er soms rare dingen gebeuren veel minder problemen bij hun dan bij de kabel. Voorbeeld 1 jaar kabel gehad 10 keer moeten bellen omdat er problemen waren. Ook wel een aantal keren CDS moeten bellen, maar snel opgelost zoals laatst nog. Ik wou mijn abo downgraden omdat er zenders in zitten die we nooit kijken. Netjes een brief, maar daar stond in dat het abo compleet was opgezegd. Dit klopte niet en met een telefoontje was het meteen geregeld. Ik ben dus zeer te spreken hierover.

Verder terug werd er nog gesproken over monopolie van CDS. Dat is in de buitengebieden hier wel zo. Geen kabel of wat dan ook. Digitenne niet te ontvangen. Dus schotel enige optie. Maar zeker geen slechte optie dus.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patyv

Verder terug werd er nog gesproken over monopolie van CDS. Dat is in de buitengebieden hier wel zo. Geen kabel of wat dan ook. Digitenne niet te ontvangen. Dus schotel enige optie. Maar zeker geen slechte optie dus.


Dus gewoon gebrek aan alternstieven door lokale omstandigheden.
De concurrentie laat het hier gewoon afweten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...