Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naar aanleiding van eerdere decoderingsproblemen, ook al op dit forum opgebracht, heb ik eens schoon schip gemaakt.

Opnieuw de laatste firmware geladen (die van 16 maart 2007, via PC, kon niet via Sat), daarna fabrieksinstellingen teruggezet, dus alles helemaal leeg en als "nieuw", en gewoon opnieuw ingelezen. Niks lijsten, gewoon zenders zoeken, en daarna weer de shit eruit gooien en de rest ordenen.

Maakte dus geen bal uit; de vreemde storing doet zich nog steeds voor. Kijkend naar een gecodeerd station, bv. NED 1, zonder verdere activiteiten als opnemen of zo, herhaalt zich elke pakweg 20 seconden de volgende cycle; beeld en geluid stoppen, bekende rode balk, na een paar seconden, even gepaard gaand met lichte blokvormimg, weer beeld en geluid, voor de volgende tien seconden.

Signaalsterkte 90%, signaalkwaliteit 99%.

De storing doet zich voornamelijk voor nadat de tuner een vijftal uren heeft gedraaid. Maar enkele forumleden beweren stellig dat hitteopbouw geen probleem is in toppie.

Ikzelf raak onderhand zo oververhit dat ik teringtoppie vandaag of morgen aan een zwaartekrachttest onderwerp; kijken hoe hij reageert op het gewicht van 110 kg topfieldhater.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

welke cam gebruik je en eventueel met welke software ?

Ik draai zelf met : xcam (angel) en firmware van 16 Maart 2007

en geen problemen

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci

Geplaatst:

CAM Aston v1.05. Geldige CanDig Seca2 kaart.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

Hallo Lennie,

Had hetzelfde probleem met de ASTON 1.05 module, heb deze vervangen voor matrix revolution CAM en zie daar het werkt beter of als je een tweedehands CAM van CANALDIGITAL hebt/ of op de kop kunt tikken werkt ook goed!

Mvg Wiljo

Geplaatst:

Mijn ouders en ik hebben beiden een TF4000PVR icm Aston 1.05 en hebben zo'n 1,5 week geleden regelmatig vergelijkbare problemen gehad, maar momenteel gaat het eigenlijk wel goed.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de nieuwe Seca-update (Merlin) waar Canal digitaal mee aan het testen is en... waar de Aston 1.05 waarschijnlijk niet mee om zal kunnen gaan. Ik denk dus dat het niets met de Topfield te maken heeft, maar alles met de Aston. Het wordt dus misschien tijd om eens naar een nieuwe cam om te gaan kijken die ook de toekomstige nieuwe coderingen aan kan.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:
Origineel bericht van: aaannk
Hallo Lennie,

Had hetzelfde probleem met de ASTON 1.05 module, heb deze vervangen voor matrix revolution CAM

Mvg Wiljo

Matrix is trager met zappen dan een xcam(angel),
maar de xcam laat geen pakket wissels door, wel de maandelijkse updates.

p.s. Lennie heb jij nu een aston 1.07 ?

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen