Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds afgelopen zomer ben ik aan het experimenteren met bellen via VOIP. Na aanvankelijk wat problemen met de kwaliteit (ik belde via de Nokia E51 over wifi) ben ik overgeschakeld naar een Siemens C470 IP telefoon, waarvan de gesprekskwaliteit heel erg goed is. Geen uitvallers of vertraging meer. Ik ben heel erg tevreden. Zo tevreden dat ik nu aan het overwegen ben of de KPN lijn niet de deur uit kan.

Ik gebruik momenteel 3 providers (Voip buster, DUS.net en Nonoh). Bij alle 3 is de kwaliteit prima. Het probleem is nu dat ik een "gewoon" telefoonnummer aan het zoeken ben. Via DUS heb ik wel een Duits 0180-1 nummer, maar dat kan niet altijd via ieder buitenlands netwerk gebeld worden.

Ik heb met de klantenservice van DUS gebeld en een "normaal" Duits nummer kan ik niet krijgen omdat ik niet in D geregistreerd ben. Mijn NL telefoonnummer wat ik nu via KPN heb, kan niet daarheen geporteerd worden volgens DUS.

VOIPbuster en Nonoh leveren ook geen telefoonnummers in NL. Ik kan nergens terugvinden of ik mijn NL KPN nummer naar een van hen kan porteren...

Dan heb je nog die bedrijfjes die telefoonnummers verkopen. Ik heb wat zitten zoeken, ,en een voordelige optie lijkt mij http://www.ttnc.co.uk/ Ze verkopen o.a. normale Engelse telefoonnummers voor een eenmalig bedrag. Daarna is het nummer de rest van je leven van jou. Dit kost £ 25 (net geen 30 euro). Dus voor het geld hoef je het niet te laten. Kwaliteit van de verbinding die je via dit nummer krijgt??? ik weet het dus niet. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Een Engels nummer is voor mij eigenlijk een prima optie. Bellen naar UK vaste lijn is even duur of zelfs vaak goedkoper dan naar een binnenlands NL nummer bellen... Het zal alleen even vreemd zijn voor mensen om naar UK te moeten bellen, maar dat gaat ook wel weer over denk ik...

Heeft iemand eventueel nog andere opties?

Ik vind de kpn, die voor belbasis 19 euro per maand gaat vragen wel heel erg duur worden... voornamelijk omdat ik toch nooit meer bel via de gewone vaste lijn. Het enige wat ik doe, en dat is de reden dat ik nog niet geswitched ben naar een belbudget, is als ik in het buitenland ben, doorschakelen naar mijn United mobile mobiel nummer... Via kpn/belbudget is dat uiteraard schrikbarend duur... zodat het zelfs goedkoper is om gewoon belbasis te blijven abonneren icm universal telecom als carrier.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Budgetphone kun je porteren en prepaid voor 10 euro per jaar porteren kost eenmalig 10 euro

Geplaatst:

En je kunt bij BudgetPhone ook een pre-paid nummer aanvragen als je nog geen nummer hebt.

Kost dan €10 voor het nummer en nog eens €10 voor jaarlijkse "contributie"

Gebruik het hier al bijna 3 jaar. Nog maar een keer problemen gehad in al die tijd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sverige
Het probleem is nu dat ik een "gewoon" telefoonnummer aan het zoeken ben. VOIPbuster en Nonoh leveren ook geen telefoonnummers in NL. Ik kan nergens terugvinden of ik mijn NL KPN nummer naar een van hen kan porteren...
Heeft iemand eventueel nog andere opties?

Gedurende mijn (korte) ervaring die ik inmiddels opgedaan heb met VOIP, waar ik trouwens ook heel tevreden over ben, ben ik de volgende bedrijven tegengekomen die in NL een nummer uitgeven of kunnen porteren: callvoip.nl, isdn2voip.nl, 12connect.com, xeloq.com, maar er zullen ongetwijfeld meer bedrijven zijn.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Alvast bedankt voor de voip bedrijven... ben al even aan het kijken wat ze te bieden hebben, maar zie momenteel nog geen echte goede deals. 12connect rekent voor je eigen telefoonnummer ook nog steeds 30 euro per jaar en 37 voor het porteren.

Maar ik zoek rustig verder... er is niet echt haast bij.

Waarschijnlijk dat ik dat engelse bedrijf gewoon eens probeer... kan ik terwijl eens horen hoe het bet de kwaliteit zit als je gebeld wordt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Geplaatst:

Wat budgetphone betreft... je kan als ik het goed begrijp een LOS telefoonnummer voor die 10 euro kopen, en 10 euro jaarlijkse contribute, ZONDER dat je bij hun een voip account hebt? Je kan dat nummer dan doorschakelen naar een willekeurig voip account wat je hebt?

Geplaatst:

Ik kan je aan gratis een engelse nummers helpen nog welke regio ?

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:

Alvast heel hartelijk bedankt Daan!! is het "echt" gratis? Ik bedoel dan, naast dat er waarschijnlijk geen maandelijks abo voor het nummer betaald hoeft te worden, hoe zit het met de inkomende gesprekken die via dat nummer gevoerd worden? Zijn die gratis, of hoort daar een minuut tarief bij? Dat soort nummers heb ik ook al gezien en die zijn in principe niet handig.

De regio doet er in principe niet zo veel toe. Zo lang als het maar een "normaal" nummer is, dus geen nationwide numbers oid. Uit welke regio's kan er gekozen worden? Welk bedrijf is het?

Alvast hartelijk dank!! ben benieuwd naar de mogelijkheden! smile

Geplaatst:

ik heb zelf ook zo'n nummer die gebruik ik alleen voor inkomende gesprekken was dit ook de bedoeling ? het nummer is gratis ik denk bellen met dat nummer kost je wel wat,bellen doe je toch met de betamax providers dat doe ik ook.

Geplaatst:

Inderdaad Daan, het nummer dient alleen voor inkomende gesprekken. Als iemand naar dat Engelse nummer belt zal die uiteraard wel wat moeten betalen, maar het moeten wel de gesprekskosten zijn naar een Normaal Engels nummer... Ik weet dat een aantal providers ook kosten in rekening brengen aan de eigenaar van het nummer voor de tijd dat er naar dat nummer gebeld wordt. Dat heb je vaak met nummers die je "gratis" kan krijgen. Afhankelijk als je dan veel gebeld wordt kan het wel duur worden.

Ik ben wel geinteresseerd om dit aanbod eens nader te bekijken! Kan je me een link sturen waar ik eens kan kijken en me eventueel kan aanmelden?

Alvast bedankt!! smile

Geplaatst:

Dat is goed ik zal zo even de link via pm sturen als ik vanaf hier naar dat engelse nummer belt kost me dat 1 cent per minuut er zitten geen haken of ogen aan ik heb dat nummer al ruim 2 jaar en hoef geen extra kosten voor te betalen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: daan
ik heb zelf ook zo'n nummer die gebruik ik alleen voor inkomende gesprekken was dit ook de bedoeling ? het nummer is gratis ik denk bellen met dat nummer kost je wel wat,bellen doe je toch met de betamax providers dat doe ik ook.

Beste Daan, kan je mij ook een link sturen voor een gratis inkomend UK nummer, graag wel beginnend met 01xxx

thx
Geplaatst:

Hartelijk dank Daan!!

Ik heb me intussen aangemeld, en heb een telefoonnummer. Het zieter goed uit... Ik heb alles ingevuld in het configuratiescherm van de C470IP van Siemens... maar tot nu toe is de aanmelding mislukt. Het zou kunnen dat het even tijd vraagt voordat alles netjes geregistreerd is... Ik begreep ook dat je geen beltegoed hoeft op te laden om gesprekken te ontvangen... Dus heb ik dat nog maar niet gedaan. Eerst even bekijken hoe de kwaliteit van de gesprekken is... Je hebt wel beltegoed nodig als je je gesprekken wil doorschakelen naar een (mobiel) nummer tijdens bijvoorbeeld een vacantie waar je geen internetverbinding hebt las ik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen