Gast Geplaatst: 2 april 2002 Geplaatst: 2 april 2002 Bedankt prutsie, Bij een reset is de lnb-setting op standaard gekomen, terwijl het op universal moest staan. Probleem opgelost!
Gast Geplaatst: 2 april 2002 Geplaatst: 2 april 2002 Ik had prima beeld op hotbird, na een forse regenbui niets. Daarna schotel ingesteld op Astra, prima beeld met een analoge ontvanger, maar niets met de digitale. Van alles geprobeerd: Zoals in een andere posting gesuggereerd, kabel iets ingekort en nieuwe f-connector, tv op het dak en met maar 3 meter kabel gekeken. Mijn analyse: *iets mis met de digitale ontvanger (?) *de LNB plotseling niet meer geschikt voor digitaal(?) *het signaal te zwak voor digitaal, maar genoeg voor een prima beeld en geluid bij analoog (?) (NB: LNB en ontvanger ga ik binnenkort uittesten bij een collega, ik zal proberen een lnb te lenen om thuis uit te proberen) Wie heeft er ideeen over het hoe en waarom?
prutsie Geplaatst: 2 april 2002 Geplaatst: 2 april 2002 Het heeft er alles van dat je digitale ontvanger ofwel defect is, of een instellings probleem met je digitale ontvanger. Als je analoog gewoon beeld hebt op een analoge ontvanger, en op het moment dat je deze afkoppelt, en je digitale onvanger eropzet en hij doet nix, dan zijn je schotel en lnb in elk geval goed. Omdat je niet vermeld wat voor soort ontvanger je gebruikt is verdere hulp niet mogelijk. Ik kan je wel een paar suggesties doen waar het aan kan liggen. a/na het laden van settings, per ongeluk ook de settings van je lnb veranded. b/doorluskabeltje (Echostar) of switch defect c/per ongeluk lnb, diseqc settings veranderd. (lnb type, lo frequenties, 12/18 volt schakelspanning, 22Khz, etc.) succes, Peter. ik zou dit even controleren, en even een satfindertje in de coax monteren om te kijken of je ontvanger wel signaal krijgt. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten