Ga naar inhoud


Beschrijving van software laden


plex

Aanbevolen berichten


Er is voldoende hier op het forum te vinden...

 

Er zijn voor elke ontvanger andere manieren, maar komen op het zelfde neer.

 

Heb je een ip900 dan gebruik je een USB stick

Heb je een ip9000 dan gebruik je een USB kabel naar je pc.

 

De verschillende manieren staan hier overal uitgelegd.. je moet het alleen wel even willen vinden wink

 

Mocht je uitleg willen voor jouw specifieke ontvanger lijkt het mij handig dit even gericht te vragen.

 

Verder kan ik je adviseren even rond te kijken op www.denktenk.com. Daar is enorm veel te vinden (ook software).

 

Suc6!

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het aantal vragen en problemen over het software laden is het toch niet allemaal duidelijk voor iedereen. Ik loop nl tegen het probleem aan dat als je alle info hebt gelezen, ook van de denktenk, dan zijn er verschillende manieren hoe je het moet aanpakken.Er is geen eenduidige manier om te laden.

Ps ik heb een ipbox9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flash eerst maar uboot 1.3.3 met flashtools (op laptop/pc) d.m.v. usb kabel.

Beschrijving hoe dat moet kun je wel op de div. forum's vinden

Daarna kun je voortaan de usbstick gebruiken op te flashen.

Welke (team)image beter is voor je moet je zelf ontdekken.(gewoon allebei proberen)

 

Nico

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze uboot moet je altijd doen voordat je met alternatieve software start? Kan je niet de uboot van de fabriekssoftware gebruiken? Ik zie nl wel dat er in sommige alternatieve software al uboot in zit zodat je dit niet meer los hoeft te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uboot 1.3.3 flashen is 1 minuutje werk die kan kan je gewoon dl bij ab-com.(dan weet je zeker dat je met de usb-stick kan flashen)

Daarna hoef je je pc/laptop niet meer aan te sluiten op je STB.

Misschien zitten er nog wat dingetjes in maar ben daar niet van op de hoogte.

Daarna kan je gewoon die grote alternatieve image files flashen met je usb-stick.

Doe dat al tijden zo en het werkt hier prima.(moest ik dat toen zelf maar uitzoeken)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik flash gewoon via pceditor.Heb je niet dat vervelend gespeel met die usb stick.De Ipbox blijft normaal toch verbonden in het netwerk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bellejt
ik flash gewoon via pceditor.Heb je niet dat vervelend gespeel met die usb stick.De Ipbox blijft normaal toch verbonden in het netwerk.

Hoi bellejt

Wat ik heb uitgelegd is 1 van de 5 manieren om een image in de box te flashen.
Als dit niet lukt moet je even de methode aan hem uitleggen die jij gebruikt.

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik open gewoon Relook pceditor beta 12 en kies daarin onder gereedschap flash image.Je moet wel pceditor goed configureren maaar ik veronderstel dat dat reeds is gedaan voor het updaten van de settingslist.Dan image kiezen,box in standby zetten en flash starten.Je ziet dan de flash zendeen en de box herstarten met erasing,flashing.Zo eenvoudig.Ik had eerst ook problemen met de usb stick en heb het zo geprobeerd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt ervan af.Ik heb wel via serial en flashtools eerst de uboot eropgezet.Daarna steeds met pceditor.Als de box toch heel nukkig doet (steeds weer Panic) heb ik er via een usb stick éénmaal een factory image opgezet om daarna weer alternatief via netwerk met pcedit te doen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bellejt schrijft;

Als de box toch heel nukkig doet (steeds weer Panic) heb ik er via een usb stick éénmaal een factory image opgezet om daarna weer alternatief via netwerk met pcedit te doen

 

de factory image van de cuberevo 9000hd+ waar vind ik die ??

 

Groet blakkie

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...