Ga naar inhoud


Nokia N96 en Voip werkend te krijgen..


mapi

Aanbevolen berichten

Heb sinds zeer kort een N96 en probeer deze nu te verbinden met mijn eigen netwerk om ermee VOIP te bellen. Ofwel Voipbuster of Skype. Ik heb beide een account. echter het lukt me niet..... Heeft iemand ergens een handleiding ?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had Skype werkend op mijn Nokia E51. Daarvoor heb je een progje nodig: "FRING" Download dat op je telefoon, ik ben eerst via internet naar Fring gegaan en daar een sms laten sturen naar mijn GSM, is gratis, dan kun je het programma-tje downloaden op je N96. Het werkt goed, geluidskwaliteit kan beter, maar ik heb het er weer af gedaan omdat mijn batterij zo snel leeg ging. Bel nu weer via skype met mijn philips 841, die werkt prima. Suc6 en groeten, Dunhans.

 

 

 

 

 

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn E51 heb ik het geinstalleerd zonder fring, maar rechtstreeks in de bestaande menu's van de e51.

Ik heb hier eerder iets over geschreven, zal eens kijken in welke posting het was.

Ik moet wel zeggen dat de gesprekskwaliteit vaak erbarmelijk slecht is. Sinds ik met de dect telefoon van Siemens bel (C470IP) is de kwaliteit super en merk ik geen verschil meer met een gewone kpn lijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even opgezocht... hier zijn de instellingen die ik gebruikte voor de E51:

 

De benamingen in het menu van de E51 die ik opgeef zijn vertalingen vanuit het Zweeds naar het Nederlands. Op een NL telefoon kunnen die namen dus wel afwijken...

Ik heb gewoon op de E51 bij "instellingen" gekozen voor "Aansluiting". Daar kan je weer kiezen voor "internettelefoon"

Daar maak je een profiel aan. Dan ga je terug, en kies je voor "SIP Instellingen"

 

Daar heb je een matrix die je moet invullen:

 

profielnaam : Voipbuster

Serviceprofil : IETF

Standaardaansluitingspunt : je WLAN naam

Algemene gebruikersnaam : sip:je voipnaam bij voipbuster @voipbuster.com

gebruik komprimering : nee

registratie : altijd

gebruik beveiliging : nee

 

dan voor proxyserver :

proxyserveradres : sip:voipbuster.com

Sfär : voipbuster.com

gebruikersnaam : je voipbusternaam

wachtwoord: xxxxx

laat lös routning toe : ja

transport typ: UDP

Port 5060

 

Registrar:

registerserver : sip.voipbuster.com

Sfär : voipbuster.com

gebruikersnaam: je voipbusternaam

Wachtwoord: xxxx

Transporttype : UDP

Port 5060

 

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben nu zover dat als ik mijn mobiel aanzet, mijn laptop voibuster meldt dat ik ingelogd ben met voipbuster via een andere computer... het gaat de goede kant op... fring vindt echter nog steeds niets

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en weer een stukje verder... Heb nu geconstateerd dat ik gewoon weg niet door mijn modem heen kom... ik heb een speedtouch 780 en daar ziet deze welliswaar een NOKIA maar die staat op inactief... ?

 

Informatie

 

Status: Inactief

Type: Mobile Phone

Verbonden met: WLAN (Wireless)

Toegestaan op WLAN: Ja

 

Iemand een idee hoe ik dat op Actief kan veranderen ??, misschien dat ik dan de rest wel gewoon kan doen

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de nokia aan hebt geven dat hij via jou modem contact moet maken met het internet dan doet hij dat ook. Indien de verbinding via je modem beveiligd is zal de nokia vragen om een code. Bij de 95 kun je dat via connect instellen. Ik heb ingesteld dat hij moet vragen om verbinding, dit om te voorkomen dat ik via umts verbinding maakt. Voip werkt bij mij heel goed handmatig ingesteld. Als je een prog als fring gebruik staat wifi constant open en dan is je batterij zo leeg.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ik heb het even opgezocht... hier zijn de instellingen die ik gebruikte voor de E51:

De benamingen in het menu van de E51 die ik opgeef zijn vertalingen vanuit het Zweeds naar het Nederlands. Op een NL telefoon kunnen die namen dus wel afwijken...
Ik heb gewoon op de E51 bij "instellingen" gekozen voor "Aansluiting". Daar kan je weer kiezen voor "internettelefoon"
Daar maak je een profiel aan. Dan ga je terug, en kies je voor "SIP Instellingen"

Daar heb je een matrix die je moet invullen:

profielnaam : Voipbuster
Serviceprofil : IETF
Standaardaansluitingspunt : je WLAN naam
Algemene gebruikersnaam : sip:je voipnaam bij voipbuster @voipbuster.com
gebruik komprimering : nee
registratie : altijd
gebruik beveiliging : nee

dan voor proxyserver :
proxyserveradres : sip:voipbuster.com
Sfär : voipbuster.com
gebruikersnaam : je voipbusternaam
wachtwoord: xxxxx
laat lös routning toe : ja
transport typ: UDP
Port 5060

Registrar:
registerserver : sip.voipbuster.com
Sfär : voipbuster.com
gebruikersnaam: je voipbusternaam
Wachtwoord: xxxx
Transporttype : UDP
Port 5060




Het verbaast mij altijd dat jullie het via wlan aan de
praat krijgen .
De udp downstream van SIP wordt toch niet door de router doorgelaten ,dus
kan je de andere kant niet horen .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...