Ga naar inhoud

Is TV Vlaanderen in Ierland te ontvangen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Groeten allemaal,

Weet iemand of TV Vlaanderen in Ierland te ontvangen is, en dan wel op de west kust? Heb hier alle Nederlandse zenders zonder probleem, (Ned1 signaal sterkte 85%), maar op Een of Ketnet heb ik totaal geen signaal. (47%) Ik heb hier in de forum gelezen dat het moet van Zweden tot Noord Africa te ontvangen zijn, maar ik kan het maar niet zien. Ik heb een 99cm funke schotel, en mijn settings for Een en Ketnet zijn 12721 MHz, H, 5/6 met 22000 sym rate. Ik gebruik een dreambox, en ik heb ook voor alle zekerheid een andere settings lijst gepaakt en een andere image erin gestopt maar zonder success.

Hopend dat iemand mij kan helpen.

Groet

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Volgens lyn****, is in Ierland ontvangst van TVV mogelijk met een schotel van 50 cm. Astra 1 L.

Ik zou eens een nieuwe LNB proberen!

Oh het is trouwens 12722 H, transponder 119.

Geplaatst:
Origineel bericht van: m.boretti
Volgens lyn****, is in Ierland ontvangst van TVV mogelijk met een schotel van 50 cm. Astra 1 L.
Ik zou eens een nieuwe LNB proberen!
Oh het is trouwens 12722 H, transponder 119.

Of je schotel staat niet 100% goed. De transponder waar tvv op zit is niet de sterkste. Als je net te weinig hebt heb je niets. Dat is het digitale kenmerk. Laat een andere persoon naar TV kijken terwijl jij voorzichtig aan de schotel links of rechts, onder og baven trekt. Houw het een tijdje op een van deze posities. Digitaal duur ff voor het beeld geeft.
Beter is natuurlijk meetapparatuur gebuiken, maar dat heeft niet iedereen in de kast liggen.

succes
Geplaatst:

Bedankt voor het antwoord.

Ik ben ervan overtuigd dat het niet aan mijn lnb ligt, gezien dat ik op alle andere Nederlandse kanalen goed ontvangst heb, ook tijdens zware regenbuien. Ik heb ook een rotor opstelling, en kan zelfs redelijke zwakke signalen op Sirius (5E) en Hispasat (30W) bijvoorbeeld goed ontvangen.

Zou het kunnen dat ze nog steeds via Astra 1G verzenden? De footprint van de oude transponders vereiste en grotere schotel in mijn gebied, alhoewel een 1m schotel zou toch nog voldoende moeten zijn.

Wat frequentie betreft, ik heb ook 12722MHz geprobeerd, maar helaas zonder success. Volgens mij maakt 1MHz meer of minder in de frequentie niet veel uit qua ontvangst.

Ik heb wel een redelijk lange stuk coax tussen de ontvanger en de schotel, en er zit ook door de rotor tussen wat tot een zekere signaal verlies leidt, maar toch snap ik niet waarom ik dan alle andere zenders in het Nederlands pakket wel kan zien.

Ik zal binnenkort de tv en ontvanger naar de schotel hijsen om te checken of wat 'fine tuning' helpt, en zal de resultaat dan doorgeven.

Groet

Geplaatst:

Gebruik eerst een analoge receiver om je signaal op max te krijgen(min sneeuw) en desnoods naast de frekwentie gaan om stippen te krijgen in beeld, en dan op min stippen regelen...

Ofwel de satfinder beeper.

Eens analoog max vastgelegd, verbind je de dig rece afgestemd op de VRT of een zender van TVV, op 12722Mhz

Dan gebruik je de sterktebargraph en kwaliteitsbar om je signaal te optimaliseren.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zep
Ik ben ervan overtuigd dat het niet aan mijn lnb ligt, gezien dat ik op alle andere Nederlandse kanalen goed ontvangst heb, ook tijdens zware regenbuien.

Is geen garantie. Ik heb het ook mee gemaakt op een Wavefrontie 90. Enkel TVV niet. Toen nog op de oude freq 12760. LNB uit de houder andere er in en ontvangst perfect. Zonder iets aan de opstelling te wijzigen.

Zou het kunnen dat ze nog steeds via Astra 1G verzenden? De footprint van de oude transponders vereiste en grotere schotel in mijn gebied, alhoewel een 1m schotel zou toch nog voldoende moeten zijn.

TVV zit op de Astra 1L van 4 mei 2007 in Orbit.

Wat frequentie betreft, ik heb ook 12722MHz geprobeerd, maar helaas zonder success. Volgens mij maakt 1MHz meer of minder in de frequentie niet veel uit qua ontvangst.

klopt tuner past dit aan.

Ik heb wel een redelijk lange stuk coax tussen de ontvanger en de schotel, en er zit ook door de rotor tussen wat tot een zekere signaal verlies leidt, maar toch snap ik niet waarom ik dan alle andere zenders in het Nederlands pakket wel kan zien.

Hoelang is de kabel. Als je binnen de 30 meter blijft zou het toch geen probleem mogen zijn.

mvg
Geplaatst:

Bedankt TokeMUp en Jan,

Heb net een nieuwe lnb geprobeerd, maar niks is veranderd aan de signaal sterkte. Nog steeds geen ontvangst. Ik vrees dat er niks anders op zit dan de schotel weer uitrichten. Dat moet tot een andere dag wachten gezien ik alleen een klein metertje/beeper heb, en ik vertrouw het ding niet helemaal. Om het goed te zetten moet ik toch met een tv en ontvanger daarheen, en het weer is niet al te best hier vandaag.

De kabel zal wel rond de 30 meter zijn, maar als het daarboven is, dan is het maar enkele meters, en het is van goede kwaliteit.

Ik laat jullie weten of het lukt of niet. Bedankt voor de hulp.

Groet

Geplaatst:

probeer toch maar eens een andere (hoogwaardige kwaliteits) coaxkabel. Ik had destijds ook "enkel op TVV" beelduitval en slecht signaal. Al de andere pakketten werkten perfect. Na het vervangen van de coaxkabel door een echt goede kabel was bij mij de oplossing. Ook alle andere transponders gaven een pak meer signaal. Ik raad aan om meteen een koka799 te kopen. Is een tikje duurder dan de andere coaxkabels, maar dan heb je meteen de beste in huis! Succes ermee en niet opgeven! West-Ierland MOET gewoon lukken.

post-2175-1318260036,6151_thumb.gif

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

mijn broer woont ook Ierland 20 km van Cork af en ontvang heel makkelijk met z'n 60 cm wokkie de CD STB pakket, dus ook heel makkelijk de TvV pakket.

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

Hoi Edbe,

Als je bedoelt het Nederlandse STB pakket, dan ben ik er mee eens. Een 60cm schotel is ook voor mij voldoende. Vraag hem eens om op Ketnet of een andere zender van TVV te zeppen. Hij heeft ongetwijfeld geen beeld met STB pakket, maar hij kan toch de sterkte van het signaal zien. Ben zeer benieuwd wat hij meet.

Waar het om gaat is dat de sterkte van de signalen van TVV en CD NL anders zijn. TVV is veel zwakker hier, vandaar mijn probleem.

Groet

Geplaatst:

Beste,

Ben eraan gekomen om mijn schotel weer te gaan uitrichten maar het hielp helaas niet. Zelfs met alleen 2m kabel tussen ontvanger en rotor heb ik maar 56% signaal sterkte kunnen halen. Ik heb het ook geprobeerd met ontvanger direct op de lnb aangesloten, maar geen verschil. Ik geef het dus voorlopig op. Ben van plan om een andere schotel (Hirschmann 1m) straks neer te zetten, en die hoort een hoger rendement te hebben. Als ik daarmee meer succes heb dan zal ik het melden.

Groet

Geplaatst:

Ik zou eerder denken dat de LNB het laat afweten op die hoge frequenties.

Heb je goed ontvanst op bv. ORF (12692H), FR3 AMIENS (12699V) of FR3 CAEN (12728V)

Als ORF geen goed signaal geeft en bv FR3 CAEN dan heeft je LNB een probleempje op de horizontale hoge band. Dit kan uiteraard ook pas na de freq. van ORF beginen (het probleem).

Bij mij was dit het geval. Alles goed behalve de 12670V. Die was gewoon te zwak. LMB merk was toen een Invacom Quatro.

mvg

Geplaatst:

Ik ga over twee weken naar Lanzarote (Canarische eilanden). Ik neem in de koffer mee een Kathrein Bas 62 vlakschotel van 55 cm.

Volgens de fabrikant is deze minimaal gelijk aan een 60 cm schotel.

Volgens het kaartje, wat hierboven al gepubliceerd is door Spongebob, zou TVV in Ierland te ontvangen zijn met 51 dBW, wat neer zou moeten komen op een schotel van 50 cm.

De Canarische eilanden daar en tegen liggen in de zone van 49 dBW, wat neer zou moeten komen op een schotel tussen de 55 en 65 cm. In principe zou mijn vlakschotel er aan moeten voldoen.

Echter kennissen aldaar houden een schotel aan van 90 cm. Het schijnt inderdaad dat aan de randen van het ontvangstgebied de waarden nog al eens willen verschillen.

Echter Ierland ligt toch goed in de spot van 51 dBW. Het kan dus echt niet aan je schotel liggen.

Als ik terug kom van vakantie, na 5 januari 2009, zal ik mijn bevindingen over ontvangst van TVV aan jullie mee delen.

Geplaatst:

ik heb met m'n broer gebeld en kon zonder moeite Ketnet ontvangen...zelfs als het wat regend......

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

@TokeMUp Bedankt voor de tip. Lijkt sterk op dat je gelijk hebt. Alles frequencies boven 12670 geven gelijk een te lage sterkte aan. Ik had een dual Invacom op. Heb nu 3 verschillende lnb's geprobeerd, en allemaal hetzelfde. Welke lnb gebruik jij nu?

Groet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen