Ga naar inhoud

Is TV Vlaanderen in Ierland te ontvangen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op moment nog een Invacom twin.

Maar de opstelling die Ik nu heb is een tijdelijke.

Er licht een reuze berg steenpuin daar waar mijn schotelpark moet komen in de tuin.

Als iemand een deftige work out wil en zich geroepen voeld om mee te helpen. blush

In de nieuwe opstelling zal het Alps worden denk Ik.

Het lijkt mij wel heel sterk dat het bij al de 3 LNB's die je getest heb het zelfde rezultaat geeft.

mvg

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Dit is de beam waar de TVV kanalen op zitten ofwel de astra 1L.

Dus het moet gewoon lukken om deze zenders te ontvangen daar.

post-27549-1318260039,602_thumb.gif

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Bedankt allemaal,

het moet dan toch aan mijn opstelling liggen. Als ik in de loop van de komende week eraan kom om de andere schotel op te zetten dan geef ik de resultaten door.

Groeten

Geplaatst:

schotel klein beetje naar voor of naar achter kantelen wil ook nog weleeens helpen

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

Kreeg ven het weekend dezelfde vraag van iemand , die 8 maand van het jaar op mallorca zit . Zal daar ook wel lukken , maar moet de wok wal redelijk groot zijn , of niet ?.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

Als je het kaartje hierboven bekijkt kun je zien dat het makkelijk moet lukken, ook met een minder grote schotel. 70 of 80 cm is groot genoeg, en ook met 60 moet het lukken.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

Ik ben juist even op en neer geweest naar mijn ouders in Zuid-West Frankrijk, volgens kaartje van Lyn*** zoals hier boven al twee keer is toegevoegd, en met een 55 cm schotel komt het TVV signaal keihard door.

Ook de Nederlandse zenders: Ned 1-2-3, zijn wegens het verzetten naar de Astra 1 L satelliet veel sterker in ontvangst geworden.

Nogmaals aan de schotelgrootte kan het niet liggen, blijft over LNB, je kabel of misschien zit er een deukje in je schotel.

Geplaatst:

Hoi allemaal,

ik heb het probleem gevonden. Ligt aan de tuner van mijn dreambox. Had een DM500C even geleend van iemand, want, zoals TokeMUp zei, was wel sterk dat 3 lnb's hetzelfde probleem hadden. Toch had ik geen signaal boven 12670, en zag al een flink vermindering in de kwaliteit van signalen boven 12640.

Met de andere ontvanger heb ik nu en signaal sterkte 84% op Ketnet. En dat terwijl het regent hier op dit moment.

Tijd om een nieuwe dreambox te kopen denk ik. Met HDTV op komst was ik dat zowiezo van plan. Alleen nu wat sneller denk ik.

Bedankt voor de hulp allemaal.

Groeten.

Geplaatst:

Succes, en tja regenen in Ierland zal het vast vaker doen!

Geplaatst:

@ Zep,

Welk type dreambox heb je en is hij op een diseque motor aangesloten via usals???

Heb hetzelfde probleem gehad met de dm 500-s aangesloten via usals op motor.Overal perfect signaal behalve op tv vlaanderen.

Sluit ik de box aan op een monoblok of op een rotor met positioner heb ik wel perfect signaal op tv vaanderen.

Denk dat het aan de zwake voedingen ligt van de oude dm500.

Grtz

Geplaatst:

Ik heb een motok rotor, maar had hetzelfde resultaat met kabel rechtstreeks aan de lnb aangesloten. Ik ga toch eerst mijn coax vervangen, en ik zie of ik daarna een betere resultaat haal. Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik had beloofd, bij thuiskomst vanuit Lanzarote (Canarische eilanden) nog even een ervaring te delen betreffende ontvangst TVV kanalen.

Mijn ervaring is dat het kaartje, welk hierboven gepububliceerd is, in ieder geval betreffende Canarische eilanden NIET klopt.

Volgens Lyng*** zou de ontvangst met een schotel tussen de 55 en 65 cm moeten kunnen.

Nou vergeet het maar! Totaal geen beeld!

Met een 80 cm schotel valt er, hetzij schokkerig en blokkerig, de Canaal Digitaal kanalen op het scherm te toveren. TVV niet te ontvangen.

De lokale satboer, trouwens vreselijke aardige engelsman, moest er erg om lachen.

Met 100 cm zijn de TVV kanalen stabiel, hoewel bij regen, die we 1 keer gehad hebben, zakt het signaal erg in sterkte.

Terug naar het verhaal over Ierland, want daar ging het toch om: kaartjes zijn leuk om in het algemeen op af te gaan, maar mijn ervaring is nu toch even de lokale man/vrouw in te schakelen en even te vragen wat de mogelijkheden en noodzakelijkheden zijn.

Geplaatst:

je mag toch geen kaart heben in buitenland van tvv . groeten dj

Geplaatst:

ik denk dat je best gewoon altijd minstens 30cm groter gaat dan wat er op de kaartjes staat, want dat kan nooit geen kwaad. Zeker als je een pak buiten het bedoelde land of regio zit. Heb je tenminste wat reserve als het regent.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen