JohnO Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Hallo allemaal, beetje vremd verschijnsle; De TFT monitor start niet op. Doet op 220 helemaal niets . De spanning komt wel via een zekering op de print terecht gaat naar een trafo-tje. Ik meet de zekering en die is OK Als ik hem vervang start de monitor 1 x op en vervolgens niet meer. Geeft dan keurig beeld vanuit een laptopje via vga kabel 2e zekering vervangen door 3e geeft het zelfde verschijnsel. De zekeringen meten na de actie allen ok en doen hun werk vervolgens in een ander apparaat zonder probleem. waar zou de fout kunnen zitten? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Dat lijkt erg veel op een slecht kontakt van de zekeringhouder. Even de print omdraaien en goed kijken of de kontakten van de zekeringhouder goed doorgevloeid zijn. Even nasolderen indien nodig en klaar is Kees. (of hoe je ook heet). Check ook even de rest van de voedingsprint op slechte soldeerkontakten.
JohnO Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 dank voor de vlotte reactie Dacht ik ook al aan. Ik heb inmiddels het panel van de slecht werkende monitor overgezet in een monitor met goed werkende electronica maar deze had een defect panel. Misschien doe ik nog wat moeite voor de andere tft. gr Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
iemand Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 kijk eens naar slecht contact/soldering van zekeringhouder, trafo's en condensatoren gr. Erik
JohnO Geplaatst: 6 december 2008 Auteur Geplaatst: 6 december 2008 dank allemaal Ik heb inmiddels de printen van de slecht gesoldeerde TFT in de hoek gegooid voor eventuele onderdelen ( poeh allemaal smd...) Zal dus binnenkort wel in de oud ijzer bak verdwijnen Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen