Gast koffie54 Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Ik heb een wintv kaart. En die doet het op zich goed behalve dan bij de horizontale poloristatie kanalen (en laat ik die nou net willen zien) Komt dit vaker voor is er een instelling die ik nog moet doen? Of is me kaart gewoon stuk en kan hij de 14/18 volt niet leveren om de lnb aan te sturen? heb het onder windows en linux geporbeert het probleem is exact het zelfde. Ik gok dat me kaart stuk is helaas
winwiz Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Of je LNB...... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Albert_H Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Of je kaart de spanning kan leveren is vrij makkelijk te meten. Stem af op een verticale transponder en meet met een Digitale Voltmeter de spanning op de coax kabel naar de LNB. deze moet dan rond de 13V zijn. Stem dan af op een horizontale transponder en meet weer. De spanning moet nu boven de 17V liggen. Meet dit met de LNB aangesloten. Als ik geen f connector T stukje bij de hand heb om er tussen te zetten om makkelijk te meten, snij ik met een scherp mesje een hapje uit de coax vlak achter de connector zodat de binnen geleider bloot ligt en ik er op meten kan. Na afloop knip ik dan het beschadigde stukje van de kabel en zet de f connector opnieuw aan. Het kan ook zijn dat je LNB net even te veel stroom nodig heeft voor je kaart. Een andere LNB die minder stroom nodig heeft is dan de oplossing. Ik had dat met een Golden Interstar twin LNB die hetzelfde probleem gaf op mijn Skystar 2 kaart. Deze LNB trok 250mA. Na vervanging door een Inverto twin LNB, die maar 120 mA trok werkte alles prima. Mocht het meten een probleem zijn, pm mij dan maar. Zo te zien wonen we niet te ver van elkaar af. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast koffie54 Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Nou me lnb is goed (die zit normaal aan de ipbox9000 en die doet het prima) Ik zal eens kijken of ik het kan na meten. En ik heb nog wel wat lnb's liggen die anders even kan testen. al heb ik er wel een skystar 2 kaart aan gehad die het wel aan kon,Maar ze zeggen wel eens meten is weten. Bedankt alsvast.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen