Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tijdens de installatie van m'n Skystar2 pci kaart wordt de installatie afgebroken omdat er SP-3 op m'n pc staat.

Ik krijg de melding installeer SP-2 or higher...???

Is er een latere versie van Technisat die SP-3 ondersteunt?

De Technisat versie van DVBViewer is 4.4.0.209

Wil ik DvBview opstarten zegt ie NO VALID DVB device found???

Programma start op met zwart schermpje, alsof er geen antenne aan zit.

Geplaatst:

Je gebruikt waarschijnlijk de setup.exe om de kaart te installeren.

Kun je hem ook handmatig via apparaatbeheer in windows installeren door hem naar het juiste inf bestand te laten wijzen. Dit namelijk de echte driver file (nou ja soort index) samen met wat .sys bestanden.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik heb de Technisat Skystar4.5.0 versie geprobeerd te installeren, en dan zegt de PC dat deze niet voldoen aan de windows logo test die de compatibiliteit met win xp kontroleert... toch installeren=> ja en dan dvbviewer geinstalleerd en die zegt no valid dvb device found! en zo kunnen we doorgaan...

Ook energie management van de Skystarkaart op UIT gezet

Idem bij manuele installatie!

Vroeger, draaide Win-XP-SP2 erop en dan geen probleem, upgrade naar SP en alles bleef lopen.

Nu SP erop en pas daarna Skystar en mis...

Welke drivers gebruikt U?

Geplaatst:

Die SP is SP3, (zie dat bepaalde toetsen blijven hangen mad)

Ik heb verder gezocht en telkens harware verwijderd en soft verwijderd...

Toe heb ik een versie 4.4.3 geinstalleerd zowel SS2kaart en drivers als DVBViewerTE.

Die heeft nu ARD & ZDF en ENKELE andere werkend...

Maar ik kan geen diseqc A/B/C/D instellen, alleen pos-a/b/opt-a/b

Maar gekker is dat nu in Hardware/netwerkkaarten GééN Skystar2 meer te vinden is!!!

Heb nu een astra scan gedaan en de meeste zenders werken, maar geen diseqc=a-d; en geen skystar kaart in hardware...

Was vroeger wel het geval! MB is nForce-680i-SLI

Geplaatst:

Hij hoort altijd bij netwerkkkaarten te staan. Heb je ook de mogelijkheid om hem in een andere pc te testen ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ja ik heb hier nog een W-98 systeem staan, met K3 µProc, maar dat is te traag vr TV...

Het loopt voortreffelijk, dus daar blijf ik af!

Wat me wel opvalt is dat de TS Skystar drivers, geen enkele versie 4.x.x tot zowel & alsook de laatste niet digitaal ondertekend zijn en dus geen 100% compatibiliteit garanderen met windows...

Geinstalleerd op de Win-XPSP2 werkte mijn systeem, dat daarna is geupgradet naar SP3

Van den eerste keer installeren op SP3 loopt hier fout???

En die ene werkende versie op SP3 gaf geen diseqc-ABCD aan???

Ik zoek wel verder, en als het me beu is bel ik even Technisat support in Daun.

Ik wil wel eerst weten WAAR het schort!

Geplaatst:

Moet gewoon werken met de laatste driver, hier geen enkel probleem.

Software 4.5.0

Improvements

Improved support of Windows XP SP3 and Windows Vista SP1

General improvement of software stability

This download package contains the actual standard decoder pack (v 1.5.0.1) from Mainconcept

Software requirements of your PC are:

Microsoft Internet Explorer 6

Microsoft Media Player 9

Microsoft DirectX 9

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Geplaatst:

Als je DVBviewer-TE geinstalleerd hebt, en je gaat naar settings/instellingen/hardware/scan devices, en er wordt geen enkel device aangeduidt (andere satelleit en normal) wat doe je dan?

Of je gaat naar channel/kanalenlijst/kanalen/video/ard(vb) je dubbelklikt en krijgt message:"No Valid DVB device found", wat doe je dan?

Geplaatst:

Heb je geen hardware of netwerkdriver conflict? De Skystar2 wordt als netwerkkaart geinstalleerd. Heb je geen vraagtekens of uitroeptekens bij apparatenbeheer in het windows configuratiescherm?

Ik hoef niet te scannen voor devices, staat al in de device lijst.

skystar2fr5.jpg

Toshiba 46RV555D

DM8000 S-C-T OpenATV 4.1

Geplaatst:

Dat beeld had ik vroeger ook!!!

Nu blijft het blanco, en in apparaatbeheer onder netwerkkaarten staat mooi Technisat DVB PCI Skystar en netwerkcontroler 1 & 2 & IEE1394...

Nu heb ik de C partitie opnieuw geformatteerd en win-XP-SP2 opnieuw geinstallerd, dan de MB drivers van nVidia nForce-680i-SLI, en dan de grafische kaartdrivers Geforce-7950GT, en klaar om te beginnen...

Technisatdrivers 4.5.0 dir geopend en start geklikt.

Dan krijg ik de bekende geel/blauwe menu DVB-PCI TV Stars en ik kies installatie, en er gebeurt NIKS=NADA!!!

Even de origineel geleverde CD (v4.4.0) genomen en alles verliep vlot! (Win-XP-SP2)

Eerst manueel nieuwe hardware geinstalleerd met de drivers van de cd Tsat en dan Installatie dvbviewer en geen probleem!

Terug de installatie Skystar gewist, dvbviewer gedesinstalleerd...

En terug met een schone lei begonnen:

Een dir Technisat Install gemaakt en erin de Technisat Skystar4.5.0 ontzipt...

In nieuwe Hardware manueel zoeken naar TechnisatPCIkaart en manueel de drivers in de Technisatdriver dir aangeklikt.

Wel de melding geen digitale handekening maar foert, ik ben al erger gewoon geraakt...

Dan Setup gedaan (start werkt niet) en DVBviewer TE geinstalleerd... en het WERKT!!!

Maar diseqc is pos-A/B en Opt-A/B en geen diseqc A/B/C/D...

Heeft U die want hier is A= Astra19° B=23° en C=28° en D=13°

Dus daar zit ik nog met een kater...

en dan nog de DVDwriter Optiarc die alleen kan lezen... en dan upgraden naar SP3...

Na een week Thanks Bill for the shit!

Geplaatst:

Ik heb gewoon de laatste drivers en dvbviewer bij technisat gedownload, op mijn cd staat een veel oudere versie. Er staat in de download bij technisat ook een versie voor Mulitenne gebruik, misschien heb je daar iets aan om met die switchen van jou te kunnen werken.

Zelf werk ik met DVBdream en een losse Diseqc plugin omdat ik met een draaibaar systeem werk, HH-motor, dat werkt niet met DVBviewer. Dat heeft ook even geduurd voor ik het aan de gang had.

Ik heb zelf een Optiarc AD7371a, die werkt zonder problemen.

Toshiba 46RV555D

DM8000 S-C-T OpenATV 4.1

Geplaatst:

Wel, ik ben niet alleen met dit writer probleem...

Hier wordt het door een expert uitgelegd, maar gaat boven m'n petje...

http://www.msfn.org/board/Integration-of-NVIDIA-nForce-Raid-and-SATA-drivers-t51140.html (is voor ander topic)

Wat me ergert is dat:

1/ ik vanaf het start commando van de TS-v4.5.0 file, de drivers niet kan installeren;en daarna het programma, zoals wel bij m'n oudere versie op CD WEL ging???

2/En de diseqc die door hun (TS) beweerd wordt opgelost te zijn in de latere versies...

Geplaatst:

Heb nog es alle Technisat Skystar2 versies, mij bekend geinstalleerd; en de bij mij best draaiende is de v4.4.1.162 voor programma en v4.1.12 voor de kaart drivers...

Alleen nog diseqc probleem...

Heb nog enkele twijfels rond de installatie maar ik zie wel of het de moeite loont dit ook uit te vlooien...

Ook de dvd schrijver schrijft...

Je zou denken dat de moederbord drivers van de fabrikant steeds aangepast worden, maar met de laatste drivers doet de schrijver het niet en met die op de megeleverde CD loopt het als een fluitje van een cent (Op SP2 !!!)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen