Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds enige tijd een PanasonicTH-42PZ8E full HD plasma en regelmatig zie ik langs de randen iets wat op verlichting lijkt.

Vooral bij zwarte balken zie je vanaf de rand een afnemende lichtsluier die overigens ook ineens weg kan zijn.

Net alsof van de achterkant wat licht langs de rand binnenkomt.

Bij bijv. discovery tijdens reclame het logo half buiten beeld zijn de balken wel pikzwart.

Ook bij omschakelen als het hele scherm zwart is zie je regelmatig die lichtsluier.

Waar komt dit vandaan en vooral, is het weg te krijgen?

Oja, beeld komt vanaf een dreambox via een Philips cineos als HDMI signaal naar het scherm.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Maar waarom dan alleen aan de randen?

Bovendien kan het met beeldwisseling direct verdwijnen en ook langdurig aanhouden.

Helaas te zwak om een bruikbare foto van te maken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Ik denk dat je een reflectie ziet. Panasonic plasma's hebben een glasplaat voor het eigenlijke plasma panel zitten. Tussen het panel en dat voorzetraam zit een tussenruimte, hierdoor kun je onder sommige omstandigheden reflectie's zien.

Pioneer plasma's hebben zo'n voorzetraam niet, maar zijn dan weer gevoeliger voor ruwe kinderhandjes.

Geplaatst:

Heb net een nieuwe Panasonic.

Op onze vorige dit witte rand effect nooit gezien.

Zet ik echter de Inteligent Frame Creation uit op de nieuwe Pana, dan is er soms ook een zeer klein wit randje te zien.

Geplaatst:

heb ook een panadingsboems

kan geen naijlen of verlichting ontdekken

alleen als de beeldbron uit is

dus enkel de plasma op av1 staat (signaalloos)

zie ik een verschil (in een donkere kamer) tussen beeldkader en display

plasma off

maar dat is dus als ik naar bed ga... :D

chiao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Ik heb met mijn neus op het scherm van mijn pana gelegen en kan niks ontdekken.

Maar perfekte toestellen bestaan niet en ieder toestel heeft wel iets ook de mijne.

Bij mij lopen nauwelijks zichtbare vertikale strepen over het beeld op het moment dat het beeld beweegd bijvoorbeeld bij een pan bij voetballen.

ik ben er gewend aan geraakt en stoor me er niet meer aan.

Mijn vorige pana knipperde om de 10 minuten 1 keer kort.

Advies:probeer je er niet aan te storen.

cheers

Flodder11

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Geplaatst:

Op mijn Pannie zie ik als ik naar een voetbalwedstrijd kijk wanneer de bal van links naar rechts of andersom gaat op ongeveer een derde vanaf de zijkant de bal ineens wel een heel raar effect maken. Ik stoor mij er verder niet aan en weet ook niet of dit in geval van een HD uitzending ook zichtbaar is.

Geplaatst:

Om wat duidelijker te maken wat te zien is, toch een foto gemaakt en deze om het effect wat duidelijker te maken (op scherm van mijn laptop is het op de originele foto enkel vanuit 1 hoek te zien) wat bewerkt.

Wat nu blauw is, is in werkelijkheid een witte sluier. Voor de foto is het "zwarte" scherm gebruikt van het radiostation dat in het themapakket van CD zit, maar het is op de meeste kanalen zichtbaar, behalve bijv. op discovery dan is de zwarte balk ook echt pikzwart.

De zwarte balk is bovenrand scherm

Foto in bijlage

post-29316-1318260038,5319_thumb.jpg

Geplaatst:

Hallo,

Sluit eens "Rechtstreeks" een dvd speler aan op de TV en kijk of

het nog zo is.

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
Op mijn Pannie zie ik als ik naar een voetbalwedstrijd kijk wanneer de bal van links naar rechts of andersom gaat op ongeveer een derde vanaf de zijkant de bal ineens wel een heel raar effect maken. Ik stoor mij er verder niet aan en weet ook niet of dit in geval van een HD uitzending ook zichtbaar is.

Als ik mij niet vergis is dat een neveneffect van IFC.(intelligent frame creation)
Er worden dramatische discussies gehouden over de vraag of dit nu het beeld verbeterd of niet maar er is wel een consensus over hoe het moet staan in een voetbalwedstrijd.
Bij sport in het algemeen zet je IFC best uit.
Quo signo nata es?
Geplaatst:

Ik begin inderdaad het idee te krijgen dat de Cineos een rol speelt. De helderheid daar van 50 naar 35 verlaagd, en het is stukken minder, nadeel is wel dat bijv. zwarte krijtstreeppakken helemaal zwart worden.

Wat wel vreemd is dat het op bijv. discovery niet is.

Zal eens kijken wat de verschillen in zenderresolutie zijn of dat een rol speelt.

Helaas zijn er in de diverse ketenonderdelen zoveel instellingen, dat je wel weken kunt experimenteren voor je alles gehad hebt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen