bartshit Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Ik heb de laatste tijd een raar probleem. Ik heb 5 computers aan mijn netwerk hangen en dit ging altijd goed. Nu heeft 1 computer de rare gewoonte dat hij na verloop van tijd de werkgroep niet meer ziet. Ik kan nog wel op internet en als ik via b.v. remote administrator naar een ander computer ga is dit ook geen probleem. Ik kan de andere computers ook niet pingen. wie heeft een idee (of de oplossing) gr Bart Gr Bart.
theparasol Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Welk os draai je mee? Ik gok op niet goed afgestelde personal firewall ivm een icmp die niet terugkomt maar je kunt wel rdp connecties maken dus tcp/ip moet werken. Schakel firewall tijdelijk uit en probeer of je dan iets verder komt.
bartshit Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 op alle computers staat win xp. het vreemde is dat de verbinding na verloop van tijd pas weg is. dus als het de firewall is heb ik toch meteen een probleem, en niet naar verloop van tijd ? maar als het probleem zich weer voordoet zal ik de firewall eens uitzetten (wie weet). Gr Bart.
theparasol Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 wellicht heeft die ene pc een stukje probleem software erop staan die de firewall in de extra secure mode dwingt. Niet direct maar bv door rare netwerk acties die de firewall niet vertrouwd.
bartshit Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 aan wat voor software denk je dan aan ?? Gr Bart.
theparasol Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Kan best spyware zijn maar ook iets anders. Ga anders even nadenken wanneer het je voor het eerst opviel, maak vervolgens herstelpunt aan en ga terug naar herstelpunt op een datum dat het nog wel 100% werkte. Ben geen helderziende
bartshit Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 dat kan ik wel eens proberen. (maar dan weet ik nog niet hoe het komt ) Gr Bart.
WPW Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Loop je event logs eens na, zal wel een master browser gevegt zijn geweest. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
bartshit Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 WPW, wat is een master browser gevecht ? Gr Bart.
JohnO Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 er stond gevegt geeen gevecht. Das vast iets heel anders in de de netwerktermen Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
WPW Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Google leesvoer gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
theparasol Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 En lees hier verder http://support.microsoft.com/kb/188001
bartshit Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 veel leesvoer. maar volgens mij zijn dat veel complexer netwerken dan dat ik heb. Ik heb gewoon 5 computers achter een router zitten. Dan heb ik toch niks met een domein te maken ? -5 computers (vaste ip adressen) -1 router -1 dreambox -1 werkgroep met 4 computers geen probleem en met 1 regelmatig. dan is er toch niemand de baas (dacht ik). Gr Bart.
theparasol Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 er is altijd een pc de masterbrowser. Maar geloof ook niet dat je oplossing in deze hoek moet zoeken. Trouwens, als je pingt, doe je dat op hostname of ip adres?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen