Con Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Je ziet ze steeds vaker, ontvangers met 2 tuners. Ik heb nog niet kunnen vinden of je dan ook 2 smartcards nodig hebt om op één zender op te kunnen nemen en op een andere zender te kunnen kijken. Is hier zekerheid over? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
RobbieT Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 Welke ontvangers heb je het specifiek over? De Topfield TF4000/5x00/etc / Arion 9x00 /Echostar 5020 PVR, Inverto /etc gebruiken de kaart om het te kijken kanaal weer te geven en nemen gecodeerd op. De gecodeerde opnames worden dus later of tijdens het kijken gedecodeerd. De Dreambox DM7025 neemt alles ongecodeerd op, tot acht kanalen gelijktijdig. De andere Dreamboxen kunnen meerdere zenders gelijktijdig ongecodeerd weergeven / verwerken, zolang deze van dezelfde transponder zijn. Dit alles met 1 smartcard. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Con Geplaatst: 6 december 2008 Auteur Geplaatst: 6 december 2008 Origineel bericht van: Rob Thonus . . .Welke ontvangers heb je het specifiek over? . . . Ik ben me nog breed aan het orienteren dus een merk staat nog niet vast. In ieder geval dank voor het duidelijke antwoord. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 Origineel bericht van: Rob Thonus . . . De Dreambox DM7025 neemt alles ongecodeerd op, tot acht kanalen gelijktijdig. . . . Wil je hiermee zeggen dat je verschillende programma's kunt opnemen op het zelfde moment van verschillende transponders (uiteraard van één sateliet) met een standaard 7025(+)? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
DeBeek Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Citaat: Wil je hiermee zeggen dat je verschillende programma's kunt opnemen op het zelfde moment van verschillende transponders (uiteraard van één sateliet) met een standaard 7025(+)? Ja dat kan.. je kan het zelf van twee verschillende satellieten. Bv RTL 4,5,7, opnemen (gelijktijdig (zelfde transponder)) en via tuner 2 kan je dan gewoon naar een andere sat kijken en ook weer opnemen.
Con Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 Origineel bericht van: DeBeek . . . je kan het zelf van twee verschillende satellieten. Bv RTL 4,5,7, opnemen (gelijktijdig (zelfde transponder)). . . . Hoe zit dat met een rotor? Moet ik dan het LNB-signaal doorlussen naar de tweede input? In dat geval krijg ik 2 spanningen op mijn rotor, toch? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 een twintuner met een rotor dwingt enkele creative oplossingen af. er zijn meerdere vragen en oplossingen daarover geplaatst (niet eens dreambox relevant) maar erg helder en doelmatig lijken die niet wat mis je als je naar een vaste multifeed schotel gaat? chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Con Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 Ik heb nu een rotor welke goed werkt en gebruik deze meestal voor de 3 Astra's (waaronder de BBC) en dat bevalt goed. Mocht er een boeiende sateliet bijkomen is dat een fluitje . . . Maar ik begrijp uit jouw reactie dat mijn vraag toch moeilijker is dan ik had gedacht. Ik denk, een twintuner: opnemen en afspelen tegelijk vanaf één sateliet, da's mooi. Dus eigenlijk mooi niet in combinatie met mijn draaibare schotel. Want om als beginnende DB-er gelijk al in het diepe te springen lijkt mij tricky. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Albert_H Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Als je de schotel van een twin LNB voorziet, één uitgang via de rotor en de ander rechtstreeks naar je tweede tuner dan kun je op beide tuners alle kanalen zien en opnemen binnen de mogelijkheden van de tuner. Alleen kun je de rotor maar via één tuner bedienen. Alle mogelijkheden via één kabel naar beide tuners via doorlussen of en splitter geeft beperkingen. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Satdorus Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Twee schotels. Een mbv rotor en andere vast met hotbird, astra1,3,2
Con Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 Origineel bericht van: Albert_H . . . Alle mogelijkheden via één kabel naar beide tuners via doorlussen of en splitter geeft beperkingen. . . Albert_H. Beste Albert, altijd weer gezeliig om jou weer tegen te komen. Laat ik in zijn algemeenheid samenvatten waarom allemaal. Ik heb nu een Strong, ondanks de mooiste Sattrackers heeft nooit iemand kans gezien om de timerfunctie weer werkend te krijgen. Nu met energie "hoog in het vaandel" en omdat onze Strong altijd maar aan moet staan (wanneer je iets wil opnemen als je er niet bij kunt zijn)was dat een reden te kijken naar een andere decoder. Dan wil je weer een goede inverstering doen en kwamen wij op een decoder met een twintuner (in dit geval mogelijk de DB) (ik zeg mogelijk, om de heren mod's het bericht niet te laten verplaatsen, anders ga ik helemaal gillen) Ik begrijp dat je niet van twee sateliets én kunt opnemen én kunt kijken. Maar of dat nu wel mogelijk is met twee verschillende transponders van één sateliet mogelijk is blijft nog steeds een vraag. Ik ben nu huiswerk aan het doen (lees onderzoek) en daarna wil ik mijn vrouw vertellen wat de mogelijkheden zijn. En nog steeds weet ik niet of een en ander mogelijk is. Als je de reclames leest kun je gewoon én opnemen én afspelen. Maar geen enkele adverteerder zegt onder welke omstandigheden dit mogelijk is. Ik vind het ook 100% misleidend, zeker gezien (waarschijnlijk) dat het dus NIET mogelijk is, zeker niet in mijn situatie (één LNB in combinatie met rotor). Vandaar dat ik vragen blijf stellen om de echte waarheid boven water te krijgen en zodoende geen miskoop te beginnen. Zoals Tonskidutch al eerder aangaf wellicht middels trucs. Maar voor een beginneling als ik in bv de DB wereld is de vraag of dat verstandig is, zeker gezien mijn leeftijd die niet meer zo open staat om alles zomaar te begrijpen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Albert_H Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Hallo Con. Wat betreft de ontvanger keus kan ik je niet raden, ik werk alleen met PCI DVB kaarten in de PC, en dan nog heel beperkt. Wat betreft je schotel, voor de volledige vrijheid heb je minimaal een twin LNB nodig, voor de beide tuners één uitgang zodat beide tuners onafhankelijk van elkaar alle kanalen op dezelfde sat kunnen bekijken. Dan kun je zonder problemen een kanaal in de ene transponder bekijken en een kanaal uit een andere transponder opnemen. Het besturen van een DiSEqC motor vanuit één van de tuners zal ook geen probleem zijn. Er zijn wel één kabel systemen, maar die vereisen een speciale LNB of multiswitch en een ontvanger die daarvoor geschikt is. Zoektermen daarvoor zijn Unicable, OneLiner, SCR ( satellite Channel Router) Ik denk dat beide tuners van ontvangers met een dubbele tuner zonder restricties gebruik kunnen maken van dezelfde CD smartcard. Via allerlei vormen van cardsharing gaat dit ook prima tussen verschillende ontvangers, dus dat moet binnen één ontvanger zeker gaan. In hoeverre de ontvanger je toestaat om van dezelfde transponder meerdere kanalen gelijktijdig op te nemen is afhankelijk van de DVB software in dat systeem, en daarover heb ik geen enkel inzicht. De trucks van Tonskidutch hebben betrekking op twee tuners op dezelfde single LNB, en dat geeft beperkingen. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen