Ga naar inhoud


ipconflikt home modum en dreambox 500


seije017

Aanbevolen berichten

ik heb hier een ipconflikt met een standaart @home modum en een dreambox.

als ik de dreambox het vinkje dhcp aan fink dan geeft hij de ip van de box op 10.0.0.97.

en de name server en de gataway een 211.54.35.4 reeks.

en dan valt de pc ofline.

vreemd geval.

maar hoe moeten de settings zijn voor de dreambox.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja als je in Korea woont kun je problemen hebben met je netwerk.

Code:
211.54.35.4

 

het door jou aangeduide ipnummmer 10.0.0.97 is dat welke standaard in 't image staat na een flash image (met of zonder dhcp is niet relevant)

je moet eerst eens kijken welke C-class range thuis (INTERN) ingesteld is

als je weet welke range gebruikt wordt, stel je een vast IPnummer in dat niet elders in je netwerk wordt gebruikt.

 

@home zou wel een heel rare fout hebben gemaakt en jij zelf ook, als 211.54.35.XXX zou worden gebruikt.

 

of heb je zonder het te weten een hacker toegang verleend?

 

chiao

 

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al ondervonden, als je Dreambox geen IP toegewezen krijgt van een DHCP server, hij inderdaad het standaard ip 10.0.0.97 aan neemt.

 

kan dus de reden zijn.

 

Wat ook nog mogelijk is: Uw DHCP range van uw modem/router is te klein. bv max 1 adres dus ingesteld van 10.0.0.97 tot 10.0.0.97.

 

Dan kan de modem/router maar 1 adres verstrekken. Kijk de settings van de modem/router na en vergroot eventueel de range.

 

Je kaan ook de dreambox een vast IP adres geven. Moet je wel ff nagaan wat het IP adres van de DNS van uw internet provider is en deze invullen bij name server. Gateway is dan het IP van de modem/router.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft jouw conflict ook hiermee te maken ? http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1595532#Post1595532

 

Dan zal het ook niet gaan werken. In dat geval moet je een router kopen.

 

Eigenlijk is het vrij logisch:

 

Een modem van een kabelmaatschappij is alleen maar een "doorgeef"luik. Deelt dus geen IP adressen uit. Daarbij vraag ik me af, hoe je de dreambox en pc op je modem hebt aangesloten. En dat vermeld je niet, daarbij is de kans groot dat daar de fout zit.

 

Normaal gesproken, moet je een UTP kabel trekken van je modem naar een router op de wan poort. En van je lan poort van je router naar je pc een UTP kabel trekken. En van je dreambox een utp kabel trekken naar je lan poort van je router.

 

Op je pc, via netwerkbeheer je IP instellingen op dhcp zetten.

Op je dreambox je netwerkinstellingen op dhcp zetten.

Uiteraard moet op je router een dhcp server draaien. Meestal staat bij een nieuwe router diit ook zo ingesteld.

 

Vergeet niet, om bij een niet goede werkende netwerkverbinding je modem c.q. router even een harde reset te gevn.

 

Verder adviseer ik je om al je netwerkkabels ( UTP kabel ) te checken op goede verbinding.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

het heeft dus niet met die link te maken.

dat is een speedtouch modum en dit probleem heeft te maken met een kabelmodum van @home.

ik heb dus de pc en de dreambox via een switch lopen.

maar weet je ook hoe ik dan in het modum kan komen om dingen aan te passen.

kom er dus niet in via de webbrouwser.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat het niet gaat, is nu ook duidelijk.

 

Je moet een router gebruiken en geen switch. Daar ligt het probleem. Een kabelmodem geeft geen IP adressen uit. En een switch doet dat ook niet. En jij hebt een router nodig om IP adressen uit te laten delen.

 

Sommige kabelmodems kun je eventueel via een webbrowser een paar instellingen aanpassen, maar bij de meeste kabelmodems is dat niet mogelijk.

 

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...