NINjak Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 Om niet het "VDR handleiding topic" van Niels nog verder te vervuilen start ik maar even een "eigen" topic voor mijn VDR vraag/probleem. Ik zal nog even kort samenvatten wat ik nu heb en wat voor een probleem ik (nog) heb. - VDR setup met (nog) 1 DVB-S kaart (Skystar 2) - CCcam op andere linux server + Mastera en CDS kaartje Alles "werkt" oa. ook het kijken naar de CDS zenders. Het kijken/opnemen van meerdere zenders op 1 transponder gaat op Astra2 goed zonder problemen. Het kijken/opnemen, vanaf 1 transponder, naar de CDS zenders gaat dus (nog) niet goed. Bij het kijken/opnemen van meerdere CDS zenders heb/krijg ik wel "beeld" alleen doet hij het een 5-tal seconden, staat het beeld weer een aantal seconden stil, dan doet ie het weer, enz, enz. Ik heb het proberen op te lossen om (de lokale, op VDR systeem) CCcam met chroot te draaien. CCcam werkt wel en maakt verbinding het de CCcam server (met het CDS kaartje) alleen lijkt het nu dat SC-VDR plugin geen verbinding met de chroot CCcam maakt. Iemand een idee waar ik nu de plank nog even mis slaat en/of hoe ik mogelijk het allemaal wel werkend zou moeten/kunnen krijgen?
NINjak Geplaatst: 6 december 2008 Auteur Geplaatst: 6 december 2008 Inmiddels gevonden waarom de "chroot" van CCcam niet wilde draaien. Het stond in de /etc/vdr/plugins/sc/cardclient.conf zelf! Code: cccam:127.0.0.1:9000:1/0000/0000:/tmp/camd.socket veranderd in: Code: cccam:127.0.0.1:9000:1/0000/0000:/var/emu/chroot%d/tmp/camd.socket Helaas heeft het niets geholpen en kan ik nu nog niet naar 2 gecodeerde zenders, op de zelfde transponder, kijken. We zoeken nog/weer verder maar als iemand wat weet
NINjak Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Geplaatst: 15 december 2008 Toch nog zelf even een update want mischien heeft iemand anders er nog wat aan: Na het als maar proberen en testen en testen en..en... enz. heb ik wat anders geprobeert en ben ik onderhand geswitched naar Newcs als cs-server. Ik heb eerst eerst CCcam, die lokaal toch op het VDR systeem draaide, met de newcs server laten verbinden. Dit draaide redelijk tot goed maar niet helemaal perfect maar het was nog steeds niet mogelijk om naar meerdere/verschillende zenders (op de zelfde transponder) zonder "die" vreemde freezes te kijken. Uiteindelijk heb ik de cardclient.conf (in /etc/vdr/plugins/sc/) aangepast Code: newcamd:192.168.178.2:15000:1/0100/ffff:gebruiker:wachtwoord:0102030405060708091011121314 zodat deze direct met de (externe, op andere pc) newcs server verbinding kon maken en ja hoor eindelijk BINGO! Op deze manier kan ik zonder problemen doen wat ik/we wilde. Ik weet niet of het nu een beperking van CCcam was of dat de CCcam.cfg (waarschijnlijk van de "lokale VDR CCcam") toch nog andere opties nodig had of heeft die ik niet geprobeert heb. Ik zit niet aan een CCcam vast dus als het goed is en goed blijft draaien dan blijf ik wel bij NewCS. Ik gebruik op dit moment versie 1.62 van newcs.
Lamko Geplaatst: 15 december 2008 Geplaatst: 15 december 2008 Citaat: Ik zit niet aan een CCcam vast dus als het goed is en goed blijft draaien dan blijf ik wel bij NewCS. Ik gebruik op dit moment versie 1.62 van newcs. Mooi eindelijk iemand die ook denkt dat CCcam niet alles is. Snap niet dat iedereen zo'n CCcam achtig is, zal wel van de dreambox fanclub komen. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
NINjak Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Geplaatst: 15 december 2008 Ik had bij deze VDR installatie CCcam genomen omdat Niels zijn VDR handleiding hier vanuit ging. Ik ben zelf meer van de "zorg nou eerst dat het draait voordat je het zelf wat verder gaat ver/uitbouwen" type dus vandaar eerst CCcam. Ondanks ik ooit een newcs-1.50 server had opgezet en deze nog op een linux bak staan ben ik toch van CCcam uitgegaan. Uiteindelijk had ik een "probleem", dan wil ik het gewoon goed hebben en dan ga ik uiteidelijk toch verder neuzen. CCcam is voor veel mensen heilig (denk ik) omdat waarschijnlijk aardig wat mensen, volgens mij, met anderen wat delen. Er zijn heel veel dreamboxen verkocht, er zijn ook veel CCcam servers (al kijk je op plaatsen waar het "delen" nog weleens gevraagd/aangeboden wordt) en dus denk ik dat dat een hele goede reden kan zijn. Als je voor in huis iets op zet zou het niets moeten uitmaken wat je gebruikt zolang het maar werkt. Er wordt ook wel eens gezegd dat CCcam gemakkelijker aan de praat te krijgen zou zijn maar met de voorbeelden is dat volgens mij eigenlijk wel gelijk. Newcs heeft mij iets (veel gemakkelijker) gebracht wat ik met CCcam niet voor elkaar kreeg maar wat op een DB wel zonder problemen zou kunnen (tegelijk kijken/opnemen naar/van meerdere zenders). Mischien is het wel een beperking van CCcam op de pc (kan het me eigenlijk niet voorstellen) of weet ik wat maar als een andere het wel bied wat ik wil ben ik zo over... dus bij deze
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen