Ga naar inhoud


[DAW SFT2000] Is er nog ondersteuning voor deze receiver ?


jacobus

Aanbevolen berichten

Voor de sft2000, maar ook voor de meeste, zo niet alle, andere DAW ontvangers is al bijna een half jaar geen enkele FW update verschenen. Nu is dit op zich niet zo een probleem, maar daarvoor verscheen vrijwel maandelijks een update.

nu vraag ik me of dit het einde is voor deze ontvangers of niet?

Want met de nieuwe codering voor CD op komst kon het zonder FW-update wel eens behoorlijk donker worden.

Of is het verschil tussen seca 2 en merlin niet dusdanig groot, en blijft alles functioneren? Weet iemand hier een antwoord op?

Speculaties heb ik niets aan, uiteindelijk merk ik het vanzelf, als ik de nieuwe kaart erin stop.

Maar anders moet ik op zoek naar een nieuwe ontvanger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Origineel bericht van: john29
net nieuwe kaarten binnen hier alle digitall worlds die we hier nog hebben staan 2000/4000/5110 werken niet met de nieuwe kaarten!!!!!!!!!!!!!!!1


Zijn de kaarten geactiveerd? Doen ze het wel in een andere ontvanger? Zo ja, probeer een oudere software versie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is er al aan gedacht dat de DAW onder de niet goed gekeurde ontvangers door CD valt ? Er is echter geen enkel probleem met de ontvanger, hij(de kaart) kan alleen niet vanuit de DAW zelf geactiveerd worden, dit was 3 jaar geleden zo, of dit nog zo is

weet ik niet. Pak er een Seca-box bij en hij is geactiveerd

Is de kaart éénmaal geactiveerd dan komen de updates ook.

Wat betreft de FW updates, geduld is een schone zaak !

Ze zijn echt wel bezig in het verre oosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat ie niet gekeurd is door CD weten we wel. Is het punt ook niet. Betekend alleen dat je vandaar uit geen hulp hoeft te verwachten.

Van origine is de SFT2000 zelfs een FTA ontvanger. Met originele FW kun je niet eens het CD pakket ontvangen.

Het gaat over de ingebouwde "supercam". Deze kan in principe elke codering lezen, maar daarvoor moet ie wel programmeert worden. Een Irdeto ontvanger leest ook geen seca kaarten, geactiveerd of niet.

En daarvoor is dus een FW update nodig, tenzij Merlin voldoende op Seca 2 lijkt, en de cam deze kaart dus gewoon kan lezen. Volgens sommige berichten kan dat dus. Als dat klopt is het probleem helemaal geen probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als er geen update uitkomt, zet DAW zich wel buiten de verkoopbare tuners, maar misschien zijn ze in Korea nog niet wakker!

Mvg.

Ron

Die ook nog een 2000 en een 4000 heeft.

 

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

DE FW die nodig is om de ontvanger hier te kunnen gebruiken met de CD kaart, komt niet van DigitAllWorld, in ieder geval niet officieel. Dus van de leverancier hoeven we niks te verwachten.

De sft2000 werd geimporteerd als FTA ontvanger, en daarna gepatched. Dan kon er een kaartlezer in en werkte alles.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...