Ga naar inhoud


LAN werkt niet, WLAN wel


satje4U

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Als ik mijn PC bedraad aansluit maakt hij wel verbinding met het Internet en geeft aan website found, maar laadt de site verder niet. Ping opdrachten laten zien dat hij wel verbinding maakt... Binnenhalen van email lukt ook niet, wel zegt hij dat hij de server heeft gevonden en mail aan het binnenhalen is.

Draadloos werkt dezelfde PC prima

Een andere PC werkt wel op de zelfde aansluiting.

 

Iemand een idee wat het kan zijn???

 

satje4u

 

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

 

Of je tip mijn probleem oplost, ga ik van middag proberen ( kabeltje aansluiten) Maar ik heb het programaatje wel laten werken.

Mijn sites worden veel sneller geladen en mijn downloasnelheid van usenet via WLAN is van 1135 KB\s naar 1350 KB\s gegaan.

Dat van die sites sneller openen vond ik ook al zo gek, op mijn ouders computer boven ging dat ook al veel sneller dan op deze.

Alvast bedankt voor deze gouden tip.

Of de Lan ook weer werkt laat ik nog weten.

 

satje4u

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt internet met de vaste aansluiting nog steeds niet.

Met het prgramaatje kun je pingen. Dat doet hij wel, zij het dat hij steeds 1 pakketje (7%) mist.( op 4 verschillende links)

Dus de internetsites laden nog steeds niet

Nog meer suggesties??

 

satje4u

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem ook gehad. Met kabel geen verbinding draadloos wel. Ik heb toen alles geprobeerd(drivers vernieuwen,kabel,nieuwe kaart,) het probleem was er en ging niet meer weg. Als ik dacht dat alles goed was en de verbinding weer was hersteld dan duurde het niet lang en hij viel weer weg. Het was zelf zo ver dat Telfort mij een ander modem zou toe sturen. Ik heb toen als laatste een compleet nieuwe XP installatie gedaan en weg was het probleem.

In mijn gedachtegang is het een soort virus geweest die het probleem veroorzaakt.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, andere kabel. Netwerkkaarten zijn 2 aan 2 niet gelijk.

Door de hoek getimmerde kabels kunnen kleine breukjes oplopen in de aders waardoor niet meer aan specs voldoet.

 

Zou een crosscable kunnen zijn terwijl een straight nodig is.

Zelfgeknepen prut zowiezo verwijderen en fabriekskabels gebruiken.

 

Je zou ook nog even de "veercontacten" in de utp aansluiting van het werkstation kunnen bekijken.

 

Probeer anders eens of 10 mbit connectie of een 100 mbit halfduplex wel stabiel werkt. Als dit de oplossing zou zijn dan moet je het echt in de beroerde bekabeling zoeken.

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...