TokeMUp Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=- Waarschijnlijk heb ik nu als mast Wesel. (is er een manier dat te testen.?) Je zou het kunnen herkennen aan de frequenties. Gebruikte kanalen van Wesel: 29 (538), 35 (583), 46 (674), 48 (690), 52 (722), 55 (746) Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=- Heb kort geprobeerd op Genk, maar dat lukte helaas nog niet, Zag wel dat ik in de blinde hoek zat voor Genk hier in Venlo. Ik zou het sterk vinden dat het fototje nog uptodate is. Volgens het fototje heeft Voeren bv ook geen signaal. Terwijl je op de dekkings kaart van de VRT kan zien dat ze daar wel degelijk singaal hebben. Vergeet je ook niet dat Genk horizontaal uitzend en uw antenne ophanging is vertikaal. mvg
W3ird_N3rd Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Imageshack.. Even naar het forum uploaden. Waarschijnlijk kan je nog wat winst halen door je antenne verder van de muur te monteren. Nu moet hij zo te zien nog door een deel van de muur heenkijken. Of het moet zo zijn dat je dak meer signaal dempt dan de muur.. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
crepion Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 een goede regelbare voor versterker kan wel helpen. antenne achteruit placeeren is best (mur probleem)
Kaisho Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 De woonplaats is Oldenzaal, ard en zdf ( lingen) gaat wel maar sat 1 en munster enzv zo goed als niet te ontvangen met de funke. ik wil dus graag naar een richtantenne als de televes en dan boven in de nok van het huis want nu met de feestdagen kijk ik graag naar de duitse zenders.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Als ik zo naar die antenne kijk, dan druist dat tegen mijn verstand van HF techniek in. Neem een zender en een antenne....zet er een dikke bakstenen muur tussen en ontvangen maar met die handel. Ik geef je nog één "Drs. IJzerbout tip van de dag" mee: zet die antenne boven op het dak.
Gast NeO Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 @TokeMUp, Klopt, goed gezien, hij staat nu Vertikaal richting Wesel, testen naar Genk heb ik natuurlijk wel op Horizontaal gedaan. Wat betreft het uitzendkaartje weet ik niet als het verouderd is... Bij het snel testen richting Genk kreeg ik geen bruikbaar signaal, als ik tussendoor wat tijd heb zal ik wat uitgebreider testen, meschien lukt het dan wel. De antenne naar achter plaatsen is wat moeilijk omdat de vrouw daar de was hangt voor te drogen, en dan kom ik bij het uitrichten naar Genk tegen een stalen U balk aan... @Drs. IJzerbout, geef je gelijk met de muur, maar schijnbaar is dat minimaal, zoals gezegt krijg ik alle Duitse zenders volle bak binnen. En ik heb de antenne nog niet eens fijn uitgericht, dus het zou waarschijnlijk nog beter kunnen. Op het dak plaatsen heeft voor mij geen zin, ik krijg tenslotte alles binnen perfect binnen.
OFDM Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Hoogfrequent zou geen hoogfrequent zijn als er geen vreemde of moeilijk verklaarbare effecten zouden bestaan! Ik heb op zolder ook een antenne die recht op de muur wijst, deze is echt op de laatste dB uitgericht, het is niet anders. Het hoeft ook niet anders want ik heb gewoon genoeg signaal, het blokt nooit van vonkstoring o.i.d. Wanneer er geen zenders in het spel zijn die een paar extra dB's echt nodig hebben zou ik zeggen: onder het dak ermee, dat is nu de winst van DVB-T! Met analoog kon het nooit hard genoeg gaan. Nog vier extra voordelen: Het roest niet weg, qua aanzicht win je van de schotel die het straatbeeld ontsiert, je kunt er altijd gemakkelijk bij om iets te experimenteren en er is minder bliksemrisico. In documentatie van Dehn, een zeer bekend merk op het gebied van bliksembeveiliging, staat het volgende: Outside antennas which are installed at a level of more than 2 m below the roofing or the roof-edge and at distance of less than 1.5 m from the building as well as antenna systems inside a building are excepted from the following measures. Deze maatregelen zijn het aarden volgens de voorschriften en het vermijden van kabels lopend door gemakkelijk brandbare materialen.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Ik ben nouw eenmaal een "Die-Hard". Als het nog beter kan dan nodig is, sla die weg in. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar.
OFDM Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Voor Oldenzaal is Lingen duidelijk de sterkste zender. Voor Lingen gebruik ik op zolder een raster omdat die het mooiste in de nok kan komen, hij is immers vrij plat. Van Münster heb je alleen Eins Festival (21) en SWF3 (45) extra. Kans op goede ontvangst van Wesel voor commercieele zenders hangt af van de ligging van het huis qua zicht. Als het al gaat heb je daar zeker de Televes voor nodig, je kan dan richting Wesel ontvangen en daar Münster bij meepakken. Waarschijnlijk krijg je dan Lingen(41) nog wel mee voor Eins extra.
OFDM Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Ik heb dat ook wel, zoals gezegd in de analoge tijd moest je echt knetterhard je best doen om een kwalitatief goed signaal te krijgen. Nu ik in een nieuw huis woon met een zolder waar tien antennes mooi in passen wil ik niets meer op het dak. Die tijd is geweest. Ik ben door de verhuizing van 6 hoog zeker 15 dB kwijtgeraakt maar het beeld is er niet minder op geworden. Het zou heel mooi zijn geweest als er binnen DVB-T gebruik werd gemaakt van hiearchische modulatie, dat meer hoogfrequent dB's ook meer beeldkwaliteit opleverden. Dan was het zinvoller...
Kaisho Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Ik woon redelijk hoog, ongeveer 65 nap, zicht rondom is redelijk vrij, ook geen flats e.d. dus met een richtantenne op de zolder kom ik denk een heel eind, ben alleen benieuwd waar de televes te koop is. Hier in Oldenzaal zit niks.
OFDM Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Dat klinkt goed. Ik heb even op internet gekeken bij Televes, global commercial network, holland (!) en daar staat een naam bij in Wassenaar, geen bekend bedrijf, geen site. Er zijn wel andere merken waar ikzelf (werk) aan kan komen, ik weet niet of Televes heilig is? Een Kathrein AOS 65 (11dB@K21, 17dB@K60), heb ik hier nog liggen, is nog in vrij goede staat. Als je die wil proberen of eventueel overnemen zeg het maar.
Ou-Tannu Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 hehe mja ik heb nu een scary antenne gebouwt.. :x t ontvangt wel... zit niet echt vertikaal maar t werkt wel ned 1/2/3/RTV Drenthe iig Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
OFDM Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Natuurlijk is die opstelling HF technisch slecht, 100% zeker dat hij buiten meer ontvangt maar geef me nu eens 1 goede reden waarom je dat zou doen als de ontvangst op zolder 100% van de tijd zonder blokjes loopt? Waarom is FEC uitgevonden? Niemand plaatst toch een schotel van 1,5 meter voor Astra omdat je dan zo'n keihard signaal hebt? Alleen bij de kabelbedrijven omdat het daar bij slecht weer ook nog moet ontvangen. Daar heeft DVB-T aanzienlijk minder last van.
Kaisho Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Op de foto zag ik een redelijk compacte antenne, dat was ook de reden voor mij om te kijken of dat ding hier ergens te leveren is, de katrein is een Long Yagi en niet geschikt voor mijn zolder dus als je je connecties op je werk wilt gebruiken graag.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen