Ga naar inhoud


Maximale afstand met richt antenne?


Gast NeO

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ik dacht zelf ook al laat ik maar niets zeggen en mijn mond maar houden toen ik die binnen antenne zag :D
En ik hoor ze al blairen "ik ontvang toch van alles" sleep


Sjaak is zoals altijd moeilijk te overtuigen, speciaal voor jouw dan maar even een pic gemaakt : mag je je zelf overtuigen. cool
En als je een krat bier mee neemt mag je het ook persoonlijk inspecteren. :D

p1010004dl0.th.jpg

Signaal van de Duitse Vox :

p1010006to3.th.jpg

25 tv Nederland
30 tv Duits
Rest zijn nederlandse muziek zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Kaisho, Voor Oldenzaal moet Wesel meschien nog lukken als ik het uitzendkaartje bekijk.

 

Mast Wesel

 

De Televes antennes zijn in Nederland idd wat moeilijk te krijgen.

Heb de mijne bij de Nederlandse importeur besteld die je op de Televes website vind. (De 1098 die ik heb, moet ie wel bestellen.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne koste me 79 euro inclusief verzendkosten, daar is nix van te zeggen.

 

Hij bood me eerst ook een standaard versie aan die hij op voorraad had, (meende voor 85 euro) maar ik wilde persee de 1098 (de luxe uitvoering met MRD en DAB), die moest hij wel bestellen, maar koste tot mijn verbazing maar 79 euro inc verzend.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de antenne in elkaar gezet, even de antenne op de waslijn gelegd op de zolder, ik gal jullie niet vermoeien met cijfers maar na de antenne richting zuidoosten hebben gedraaid ( voor mij Hengelo) kon ik zonder problemen de duitse commercielen ontvangen( Wesel).

Morgen ga ik antenne definitief plaatsen.

 

J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem in jouw situatie is dat beide in 2 totaal verschillende richtingen zitten, dat had ik ook met mijn raster antennes. Ik heb dus voor een richtingsongevoelige optie gekozen.

 

Ik woon op 88 km van Keulen/Dússeldorf en 40 km van Genk (Inmiddels op Kanaal 25!)voor de drie belgische kanalen in zuid limburg.

 

Duitse kanalen komen op zolder met gewone eigen gemaakte blanco antennedraad op 70% binnen en Genk komt op 90% binnen op de Samsung digitenne ontvanger. Ik heb deze kabel naar de meterkast geleid en daar met 21 db verder verdeeld over 4 tv's, geen problemen, ik heb dus 58 tv kanalen over digitenne, ik heb neit meer zenders nodig, al mijn favorieten ontvang ik over de ether.

 

Als je de antenne nog niet hebt, wellicht eens proberen met een zelfgemaakte goede rondstraler.

 

De bijbel voor al jouw vragen is hier.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Antenne is gemonteerd op een pijp aan de muur op ongeveer 5 meter hoog, Na scannen van de samsung de oogst, 75 te zenders waaronder alle comm. zenders in duitsland, ontvangen incl. de normale duitse zenders.

Ontvangst sterkte is niet zo hoog maar de kwaliteit van het signaal is 60 a 70 % en geen blokvorming.

Mijn doel is dus bereikt., vooral de duitse link is goed en je ziet dan ook dat er veel duitse of duitse nederlanders hier naar kijken.

 

Bedankt voor de tips

 

j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...