sat_viewer Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Als ik tv kijk via de kabel naar bv. op 161 Mhz ATV, heb ik schuine (interferentie)strepen in het beeld als de humax aan staat. Zet ik de humax 5400 uit via de ab is dit weg. Verander ik de RF uitgang van 36 naar XX heeft dit weinig effect. Voor TV gebruik ik ook satcoax daar deze goed is van kwaliteit. Humax staat in een kast zo'n 20 cm onder een samsung lcd TV Zijn er "tips and tricks" om dit te verhelpen? sat_viewer
columbo Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 geen ant.kabel in de humax gebruiken, alleen scart kabel.dus ant.signaal niet doorlussen.Dan is het probleem op gelost,als je teminste een scart aasluiting hebt op je tv.
sat_viewer Geplaatst: 7 december 2008 Auteur Geplaatst: 7 december 2008 Volgens mij is de storing afkomstig van de voeding v/d humax. Ik heb bij wijze van test de humax losgekoppeld van de kabel met hetzelfde resultaat. Tevens heb ik de 2 scarts op de tv nodig heb voor de HD digicorder en de DVD writer sat_viewer
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Gebruik een goede SCART kabel met individueel afgeschermde aders. Dus niet zo´n "made in China" wanprodukt van een knaak, maar iets goeds. Vergulde contacten hoeft niet.
sat_viewer Geplaatst: 7 december 2008 Auteur Geplaatst: 7 december 2008 euh Drs IJzerbout..., Even verduidelijken, ik heb geen problemen met m'n scart, ook daar zit idd ook groot verschil in kwaliteit. Als ik de humax (zelfs losgekoppeld van RF of scart dus enkel voorzien van de lnbcoax) aanzet veroorzaakt deze storingen (schuine strepen) op mijn TV. Het komt zeker niet van de humax via zijn scart of RF coaxkabel, maar volgens mij is het voeding die stoort. Of zou het kunnen zijn dat de RF modulator in de humax een storing veroorzaakt? sat_viewer
Snurker Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Een ferriet kraal in de netvoedingskabel plaatsen Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
JohnnyBee Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Verdwijnen de storingen dan wanneer je de Humax verderweg houd van je TV-toestel zonder van stopkontakt te veranderen? Zoniet moet het inderdaad een vervuiling van je netspanning zijn, is dit plotseling opgetreden, heb je een andere voeding geplaatst of iets aangepast in de voeding....straf.. Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
katwezel Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 waarschijnlijk is je rf kabel van bedenkelijke kwaliteit , probeer deze eerst zo ver mogelijk van je decoders te plaatsen of leen even een rf kabeltje en doe de test opnieuw M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
sat_viewer Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 Iedereen al bedankt voor de reply, RF kabel is van goede kwaliteit (satkabel is van het duurdere geïsoleerde type), zal volgend weekend eens de test met de ferrietring doen en/of het toestel verder v/d lcd zette. dus ... wordt vervolgd sat_viewer
sat_viewer Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Geplaatst: 14 december 2008 @Snurker, Wat dom van me dat ik daar zelf niet eerder aan gedacht heb !! Enfin, probleem is idd opgelost dmv ferriet ring of kraal te plaatsen. Ik heb 'm, bij wijze van test, binnenin de humax geplaatst op de draad die naar de schakelaar gaat en OK. ook aan alle andere replyers bedankt voor de reactie sat_viewer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen